Gå til innhold

Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?  

47 stemmer

  1. 1. Er m40 den dårligste motoren BMW har laget?

    • ja
      39
    • nei
      8


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom ikke M30 eller hvertfall konstrusjonen (M10) på midten av 60-tallet allerede?

Den kom i 1968 med e3 og e9. M10 kom allerede i 1962 med Bmw 1500.

:wink:

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kom ikke M30 eller hvertfall konstrusjonen (M10) på midten av 60-tallet allerede?

Den kom i 1968 med e3 og e9.

;)

Ok :) M10 kom jo allerede i 1962 om jeg ikke tar feil og er jo bare en M30 skyldig 2 sylindre. Gammel og solid konstruksjon!

Skrevet

Stemmer i som mange andre her(ut i fra hva jeg har hørt også),så er M40 værst.

Det gleder meg at kun 1 liker s14,og det er jo selvsagt en e30 m3 eier :roll:

Av bmw motorer,så er det vel kun m10 som jeg liker.

I mine øyne,så skal en bmw ha R6 (grunnet naturlig balanse),og v12 i store biler(det er jo en dobbel R6).

V8 er en motor som jeg virkelig har vondt for å like,og V10 er(banne i kirka [-o< ) kun en dobbel volvo/audi/mercedes motor,og hvem liker vel egentlig noe sånt?Ikke for å rakke ned på v10`n til bmw,for det er jo faktisk en bra motor,men de kunne like gjerne lagd en fresk v12.

Liker ikke: M40 og s14.

Liker : M10(selv om det er 4 syl formel 1 historie),M20,M30,M50,M52,M54,S38,S50 og S54.

Syns også bmw har en del greie diesel motorer,men har for lite erfaring til å kunne si altfor mye om disse.

Resten havner sånn midt på treet.

Skrevet

hvertfall en ting å si om m40motoren den holder da ut til tross for at den spiser olje og tikker som bigben. kjørte vel nesten 30' med en m40 motor som hadde gått over 300' og det var ikke pen kjøring det var snakk om. kjørte tilogmed til det ble ca 2liter for lite olje igjen og ikke noe galt skjedde.. mista 2liter på ca 3-4månd hehe. men den gikk da til tross for turtalsperra jevnlig :wink:

m50 er en veldig artig motor med en veldig gøy motorkarateristik og virker veldig solid den også

Skrevet
samme mener jeg, hvrtfall over m50 dritten

Bare gangen på M50 kontra M30 får meg til å bestemme min mening.

haha. jeg liker ikke m50 så bra vi har meningene våres :P en m30 som går reint er nyyydelig :)

Skrevet

M50 er vel i grunnprinsippet en m20 med 24 ventiler og kamkjede? Prøver ikke å få folk på nakken her, men det er trossalt en ür-sekser(m20).

Jeg mener, det må jo ligge noe der når stort sett alle sekserveivene går rett i m20'en med litt mindre modifikasjoner.(If you have a good reciepe, write it down. If you have a great reciepe, use it!)

Hva lyd og drag angår: m30b34 med tom bakpotte får det meste på kroppen til å reise seg. Og alarmer til å gå, når den sviver på tomgang.(Min gjorde hvertfall det.)

M50 har fin lyd og ofte ihjelkjørte løftere, vannpumpa knuser fort, og samme gjør termostathuset. Også blir kjedestrammeren fort sliten...

Alt over 12 ventiler er simpelthen overvekt og litt for avansert teknologi. Se på kimmit med sine 850 gamp i en m20.

Utangspunktet der var 170hk. Er vel litt mer en 100% økning kansje? :lol:

Hva m10 gjelder, så kan jeg bare si: Enhver firer på 1.5 liter som dytter 1200 hester har min respekt.(Dette ble faktisk gjort på 70-tallet, husker ikke om det var kügelfischer eller gasser. Tror du meg ikke, har du litt bmw-historie å lese deg opp på. ;) ) :lol:

Edit: skriveleif

Skrevet
M50 er vel i grunnprinsippet en m20 med 24 ventiler og kamkjede? Prøver ikke å få folk på nakken her, men det er trossalt en ür-sekser(m20).

Jeg mener, det må jo ligge noe der når stort sett alle sekserveivene går rett i m20'en med litt mindre modifikasjoner.(If you have a good reciepe, write it down. If you have a great reciepe, use it!)

Hva lyd og drag angår: m30b34 med tom bakpotte får det meste på kroppen til å reise seg. Og alarmer til å gå, når den sviver på tomgang.(Min gjorde hvertfall det.)

M50 har fin lyd og ofte ihjelkjørte løftere, vannpumpa knuser fort, og samme gjør termostathuset. Også blir kjedestrammeren fort sliten...

Alt over 12 ventiler er simpelthen overvekt og litt for avansert teknologi. Se på kimmit med sine 850 gamp i en m20.

Utangspunktet der var 170hk. Er vel litt mer en 100% økning kansje? :lol:

Hva m10 gjelder, så kan jeg bare si: Enhver firer på 1.5 liter som dytter 1200 hester har min respekt.(Dette ble faktisk gjort på 70-tallet, husker ikke om det var kügelfischer eller gasser. Tror du meg ikke, har du litt bmw-historie å lese deg opp på. ;) ) :lol:

Edit: skriveleif

kunne ikke sagt det bedre selv..

Skrevet

Verste motoren driftsmessig må være M40 ja. Beste mtp holdbarhet må være M50, gjerne første årgangene uten Vanos. Få motorer som tåler like mye juling.

Men "kjøremessig" er S50B32 og M54B30 mine favoritter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...