Frode D Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Har lyst å bytte eksostuten på min dieselbil i to doble polerte enderør i stedefor den kjipe dieseltuten. Men siden det er rekkefirer er jeg ikke interessert i noe særlig mer lyd egentlig. Kanskje litt mer sus i turboen men ikke fremheve diesellyden. Finnes det effektanlegg med moderat lyd (Eisenmann?), eller er det best å bare bytte enderør om det lar seg gjøre? Om noen her har dieselbil med effektanlegg er jeg meget interessert i å høre lyden
j0lle Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 330d med eismann.. Likte ikke lyden... Er selv ute etter ny eksos, så jeg skal følge denne tråden...
Jay-O Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Mer susing sier du? Montert KN filter på min, og det høres ut som en orkan under panseret mitt! Kan ta video så du får hørt hvordan det høres ut på min bil.
gregus Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Hadde Remus effektanlegg på min gamle 320 d. Litt dypere eksoslyd, men på ingen måte overdrevet, og det er heller ikke "diesel-lyden" som blir forsterket av eksosanlegget.. Kaklingen kommer stort sett fra motorrommet, etter min erfaring.
Frode D Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 j0lle: Ja men 330d er rekkesekser og ikke firer så blir ikke samme lyden.. Jay-O: KN-filter ja, det er jo en mulighet. Blir dump/wastegate fremhevet også da? Lydklipp hadde vert konge btw, har du kjøpt filter du putta i original innsugsboks eller et konfilter. Ser at man får kjøpt konfilter som skal i original filterboks til E46, men er usikker på hvordan edt vil fungere.. gregus: Okei, det hadde jo passet fint egentlig. Vil ikke ha mye lyd egentlig..
Jay-O Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Sitter på iphonen så jeg gadd ikke linke rett video, men her er en hvor jeg kjører med kn. Bare trykk innpå den andre så hører du lyden bedre.
Frode D Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Edit: Feilpost.. Edit2: Er det den "Råning i stavanger" du tenker på? Vanskelig å høre susingen. Hørte bare litt mørkere motorlyd... Men har du filter i originalboksen eller et i "friluft"?
Jay-O Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Ja, det var den - men jeg skal ta opp en hvor du hører suset fra filteret bedre. Det er konfilter, ikke innsatsfilter.
Frode D Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 Ja, det var den - men jeg skal ta opp en hvor du hører suset fra filteret bedre.Det er konfilter, ikke innsatsfilter. Ja det hadde vert supert Men tror ikke det lages sånne "kit" til 320cd, det eneste jeg fant, var dette: http://schmiedmann.no/139/produkt/KNE-2653.htm Men det går jo an å kjøpe et filter og lage til selv og da men..
j0lle Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 j0lle: Ja men 330d er rekkesekser og ikke firer så blir ikke samme lyden.. Helt klart er det er forskjell på 320 og 330, MEN det blei "plystre" lyder framfor "gromlyder"
Jay-O Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Ja, det var den - men jeg skal ta opp en hvor du hører suset fra filteret bedre.Det er konfilter, ikke innsatsfilter. Ja det hadde vert supert Men tror ikke det lages sånne "kit" til 320cd, det eneste jeg fant, var dette: http://schmiedmann.no/139/produkt/KNE-2653.htm Men det går jo an å kjøpe et filter og lage til selv og da men.. K&N 57i er det du ser etter. På min er det bare å trø på plass LMM'en og så filteret. Kan vise med bilder. Eneste som er feil på min er at den er på feil side - manifolden er knappe 20 cm bortfor...
Frode D Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 Hvor finner jeg det filteret? Sliter med å finne det i det hele tatt, vertfall til 320d. Eller passer noe annet over? Sitter offshore så får ikke målt så veldig mye og sett hva som kan passe i motorrommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå