Sindre AA Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Hei folkens!! Går med tanker om å bytte bil, igjen. Hadde en toyota mr2 2000 mod før jeg byttet over til den bilen jeg har i dag. En 2008 118D 3-dørs m-sport. Men nå begynner det å klø igjen. Er MEGET fornøyd med BMW`n jeg har idag og vil gjerne holde meg innenfor merket. Derfor er det to biler som er aktuelle: Første alternativ er BMW Z3 M-Roadster, andre er BMW Z4. Heller egentlig litt mot Z4 da jeg skal bruke den som hverdagsbil året rundt og Z3 har jo begynt å trekke litt på årene, videre kan du jo få en god Z4 for prisen av Z3 M-Roadster. Synes også at Z4 er noe tøffere utseendemessig. Sikkert noen her som har erfaring med Z4 og kan hjelpe meg litt. Blir det Z4 er det 2,5 m-sport eller 2,2 m-sport som er mest aktuelle. Er det veldig stor forskjell på 2,2 kontra 2,5? Har det vært noen spesielle feil som preger Z4? Hva bør jeg sjekke spesielt etter på Z4? Er det noen der ute som kan bistå meg litt? MVH Sindre Andresen.
hagenisse Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Hallo? Det er lørdag, 30 grader og sol - tror du virkelig Z4-eiere sitter inne foran skjermen da? Bumpe en tråd etter 1 time... Uansett så er jeg helt enig i at du bør satse på en Z4 kontra en Z3M hvis målet er å bruke den som hverdagsbil året rundt. Generelt rett og slett bare en bedre bil, selv om 2,2 og 2,5 selvsagt ikke kan måle seg motormessig. 2,5 er sprekere enn 2,2, men jeg hadde ikke lagt så mye vekt på det. Derimot hadde jeg lagt vekt på å få sportsseter. Overaskende få som har det..
Geir Anders Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Sånn jeg ser det, er det kun to måter å sette disse to opp hverandre. Power eller utseende.. Z3 er "stygg" (smaksak) men er helt klart mye sprekere. At den er gammel ser jeg ikke på som noe minus, da dette er\var BMWs konstruksjon med minst feil. Minuset med alders forskjellen er at Z3'n knirker noe en god del mer (plastikk) og ting har kanskje ikke like gode løsninger. Så er det noen småting som BMW ikke har utarbeidet bra nok, men som lett kan fikses. Foringer til setet feks. Plass er det lite av, men det er ikke veldig mye mer i Z4 akkuratt. Z4 har fordelen av å se mye bedre ut, være ganske allround med 2.2 og 2.5, og føles mer som et kvalitetsprodukt. Som nissen sier er sportseter ganske viktig. Vedlikeholdet på en Z4 vil også være billigere. Det er mine synspunkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå