Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye frem og tilbake, har vi lagt ett gamelt prosjekt på is, og selger unne delene..

Men, vi gir ikke opp, og har gått og kjøpt PPF Bäckis sin gamle e30 touring.

Det blir noen oppgraderinger på den etterhvert, men slik det ser ut, blir det nesten kun kosmetisk endring.

Bilen er veldig godt bygget, og det bærer preg av at det er skikkelige folk som har gjordt det.

Her er litt info fra Baciks sin tråd på ppf..

Motor: M20B25, balanserad smidd dieselvev, Verdi vevstakar, CP smidda kolvar, portad topp, PPF insug, PPF grenrör, 450x300x100mm intercooler, PPF dump, ställbart kamdrev, PPF ventilfjäderkit med aluretainers, billet vippor, tubrokamaxel, Autronic SM4 sprut, MSD DIS4 CDI och MSD spolar, PPF stödgördelkit, Precision PT67BB turbo mm.mm.

2 stk 044 bensinpumper...

Kjører selvsagt e85..

Transmission: TDS kasse, m5-diff og sviktstålaksler.

Bromsar: 330x32mm skivormed Brembo 4-kolvsok fram, 315mm original Z3M bak.

Hjulupphängningar: FK Königsport coiloversats, Powerflexbussningar, nya länkarmar, Eibach feta krängningshämmare, hela bakvagnen från Z3M.

Kommer med litt mer presis info, da jeg har fått bedre oversikt.

Har kun hatt bilen noen dager, men virker kjempebra!

skip2mrizzzq7fwdvhsf.jpg

pza8ty2afk1vyaue6gyg.jpg

h06wdlvgovjjpug3whfj.jpg

122jitk6jqryqhhrweix.jpg

fo7cphingddd1udamvec.jpg

z5emqtyjr0ljwb6xl3be.jpg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Heftig og velbygd bil detta! Bremsa vel over 600hk minns jeg (?)

Må være sykt behagelig å kjøpe ferdig turnkey-bil.

Blir det Gatebil slædding neste helg?

Et klipp jeg fant.

Skrevet

Skal prøve og mappe den før gatebil, slik at det blir en dag på banen.. Går på kun 1,4 bar nå, men går skikkelig godt!

Du veit hvor jeg bor oddis;)

Har papirer på 629hk, men, tror det skal gå greit å hente mer.

Skrevet

Blir det i starten hvertfall. Bilen er ikke spesiellt kjørbar til gatebruk uansett. Får trent venstrebeinet når du clutcher for å si det sån :lol:

Skrevet
Det er vel sånn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell.

Rart at alle sier det. Har det på min, og det har aldri vært noe som helst problem, like snill å bruke som en original clutch. :?:

Skrevet

gratulerer med grom vogn.

618-plata mi med sinter er ca 2cm kort og må brukes med press på 100kg

Skrevet
Det er vel sånn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell.

Rart at alle sier det. Har det på min, og det har aldri vært noe som helst problem, like snill å bruke som en original clutch. :?:

hvilken pumpe har du da? har 618 jeg og med org sachs lamell, perfekt til mitt bruk, men selvsagt Merkbart tyngre på pedalen enn orginalt.

Skrevet

Det at den er litt ukjørbar, er pga chassieoppsett også.. Clutchen er hard den, men den blir jo også ganske av og på, sammen med trykkplata:) Skar jo være racing da..hehe

Skrevet

hvilken pumpe har du da? har 618 jeg og med org sachs lamell, perfekt til mitt bruk, men selvsagt Merkbart tyngre på pedalen enn orginalt.

Standard alt utenom 618 trykkplata og sachs 4-puckers sinter. Merker fint lite forskjell i pedalen jeg hvertfall, gjør jo ikke no det. :)

Nok, O.T, ordentlig gromvogn trådstarter har fått seg her hvertfall!

Skrevet

Venter spent på ny mapping... De gamle papirene på 629hk, er på blyfri 98, og har trua på e85 og skikkelig ladetrykk..

• 2 months later...
Skrevet

Nå er det gjordt litt småting.

Etter mye stri, fikk vi montert tårnstag forran. Det hjalp skikkelig på camber. Fant ut at vi måtte bygge ut bremseskiva litt, pga klønete svensker. Funnet løsning på det, med og sette 3mm spacer bak skiva, samt på bremsekalipterfestet. Styrestag har gått borti skiva, og er da bøyd tappen igjennom navet. Det er nete på menyen. Bilen er lite brukt pga det, men nå er det snart i boks.

Må bare rose de gutta på ppf, de har skikkelig peil!

crky88oych00azsmipvy.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...