tmp Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Etter mye frem og tilbake, har vi lagt ett gamelt prosjekt pÄ is, og selger unne delene.. Men, vi gir ikke opp, og har gÄtt og kjÞpt PPF BÀckis sin gamle e30 touring. Det blir noen oppgraderinger pÄ den etterhvert, men slik det ser ut, blir det nesten kun kosmetisk endring. Bilen er veldig godt bygget, og det bÊrer preg av at det er skikkelige folk som har gjordt det. Her er litt info fra Baciks sin trÄd pÄ ppf.. Motor: M20B25, balanserad smidd dieselvev, Verdi vevstakar, CP smidda kolvar, portad topp, PPF insug, PPF grenrör, 450x300x100mm intercooler, PPF dump, stÀllbart kamdrev, PPF ventilfjÀderkit med aluretainers, billet vippor, tubrokamaxel, Autronic SM4 sprut, MSD DIS4 CDI och MSD spolar, PPF stödgördelkit, Precision PT67BB turbo mm.mm. 2 stk 044 bensinpumper... KjÞrer selvsagt e85.. Transmission: TDS kasse, m5-diff og sviktstÄlaksler. Bromsar: 330x32mm skivormed Brembo 4-kolvsok fram, 315mm original Z3M bak. HjulupphÀngningar: FK Königsport coiloversats, Powerflexbussningar, nya lÀnkarmar, Eibach feta krÀngningshÀmmare, hela bakvagnen frÄn Z3M. Kommer med litt mer presis info, da jeg har fÄtt bedre oversikt. Har kun hatt bilen noen dager, men virker kjempebra!
Lars89 Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Fubker jo helt greit den der Her skal det fĂžlges med!
oddis Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Heftig og velbygd bil detta! Bremsa vel over 600hk minns jeg (?) MĂ„ vĂŠre sykt behagelig Ă„ kjĂžpe ferdig turnkey-bil. Blir det Gatebil slĂŠdding neste helg? Et klipp jeg fant.
tmp Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Skal prÞve og mappe den fÞr gatebil, slik at det blir en dag pÄ banen.. GÄr pÄ kun 1,4 bar nÄ, men gÄr skikkelig godt! Du veit hvor jeg bor oddis;) Har papirer pÄ 629hk, men, tror det skal gÄ greit Ä hente mer.
linren Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Blir det i starten hvertfall. Bilen er ikke spesiellt kjÞrbar til gatebruk uansett. FÄr trent venstrebeinet nÄr du clutcher for Ä si det sÄn
Kristov Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Det er vel sÄnn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell.
T. ThÞgersen Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Det er vel sÄnn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell. Rart at alle sier det. Har det pÄ min, og det har aldri vÊrt noe som helst problem, like snill Ä bruke som en original clutch.
ehrnst Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 gratulerer med grom vogn. 618-plata mi med sinter er ca 2cm kort og mÄ brukes med press pÄ 100kg
e30 tic Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Det er vel sÄnn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell. Rart at alle sier det. Har det pÄ min, og det har aldri vÊrt noe som helst problem, like snill Ä bruke som en original clutch. hvilken pumpe har du da? har 618 jeg og med org sachs lamell, perfekt til mitt bruk, men selvsagt Merkbart tyngre pÄ pedalen enn orginalt.
tmp Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Det at den er litt ukjÞrbar, er pga chassieoppsett ogsÄ.. Clutchen er hard den, men den blir jo ogsÄ ganske av og pÄ, sammen med trykkplata:) Skar jo vÊre racing da..hehe
T. ThÞgersen Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Det er vel sÄnn 618 trykkplate.. hehe.. de er ikke spesielt snille sammen med sinterlamell. Rart at alle sier det. Har det pÄ min, og det har aldri vÊrt noe som helst problem, like snill Ä bruke som en original clutch. hvilken pumpe har du da? har 618 jeg og med org sachs lamell, perfekt til mitt bruk, men selvsagt Merkbart tyngre pÄ pedalen enn orginalt. Standard alt utenom 618 trykkplata og sachs 4-puckers sinter. Merker fint lite forskjell i pedalen jeg hvertfall, gjÞr jo ikke no det. Nok, O.T, ordentlig gromvogn trÄdstarter har fÄtt seg her hvertfall!
tmp Skrevet Juli 7, 2009 Forfatter Skrevet Juli 7, 2009 Venter spent pÄ ny mapping... De gamle papirene pÄ 629hk, er pÄ blyfri 98, og har trua pÄ e85 og skikkelig ladetrykk..
tmp Skrevet September 26, 2009 Forfatter Skrevet September 26, 2009 NÄ er det gjordt litt smÄting. Etter mye stri, fikk vi montert tÄrnstag forran. Det hjalp skikkelig pÄ camber. Fant ut at vi mÄtte bygge ut bremseskiva litt, pga klÞnete svensker. Funnet lÞsning pÄ det, med og sette 3mm spacer bak skiva, samt pÄ bremsekalipterfestet. Styrestag har gÄtt borti skiva, og er da bÞyd tappen igjennom navet. Det er nete pÄ menyen. Bilen er lite brukt pga det, men nÄ er det snart i boks. MÄ bare rose de gutta pÄ ppf, de har skikkelig peil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ