Haug530D Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Skal den starte når man skrur på AC eller er den temp styrt?
huldra66 Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Tror den skal starte med en gang, men det er ofte feil på de. Min sviver ikke og har funnet ut att motstander har brudd ( de som ligger innforbi vifta i øvre del. men har ikke skiftet de enda AC fungere også uten men er ikke like effektiv. Er også flere andre feil på disse som sikring ( ligger bak hanskerom tror den er 30A eller 50A, selve vifta er også vanlig att feiler. Ligger flere tråder her inne på temaet Terje
Ballder Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Den skal gå så lenge kompressoren er innkoblet og hastighets avhengig av hvor varm den varme siden av ac anlegget blir. Fort når ved lav temp, og bra fort ved høy temp. Og en tredje hastighet som da blir sinnsykt fort når motor er over opphetet og skal da funke som nødløsning for og unngå oppkok.
Haug530D Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Ok, den starter nemlig ikke og sikringene er hele, er det noen måte å feilsøke seg frem til hva som er galt?
huldra66 Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Ligger en kontakt på venstre side i grill som er kontakten til vifta. Den er vanskelig og se men vestre side , noe bak lyktene øvre halvdel. Koble fra og måle om det kommer 12v på noen av pinnene det er 4 pinner viss jeg ikke husker feil Jord,lav omdreining, høy omdreining og syk omdreining er nok bare spenning på en av de, viss ja så er det sansynligvis feil på vifte eller motstand. For og sjekke vifte finn - ledning på viftekontakt og sett strøm på en av de andre tre pinnene, der må du bruke en kraftig lader med minst 20A Viss motstand er defekt så vil vifta så fremt den er ok bare svive på en av pinnene. Motstand koster ca 500 synes jeg og huske, men ser ut til og være en tidkrevende jobb og skifte da fanger og grill må av først Terje
TheBirg Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Jeg har en E39.. Vifta skal ikke gå konstant, sånn generellt. Den går etter behov og det er styrt av trykket i kondensatoren (eller temperatur om du vil, men ikke lufttemperatur, temperaturen på gassen på trykksiden i AC anlegget.) Trykk og temperatur henger isammen, jo høyrer trykk jo høyere temperatur. Spørs bare hvordan det fungerer på din bil. Men jeg vil tro den går på trykket i anlegget ditt.
Haug530D Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Skrevet Juli 6, 2009 Vel det er kald luft fra AC'n selv om det er 25 grader ute, men har ikke merket noe til at vifta går ennda.
TheBirg Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Men har du noen problemer med dette ? Jeg opplever at viften min starter om motoren står på tomgang med AC på over lengre tid i varmt vær.... Jeg har egen elektrisk vifte i fronten, men fortsat slureviften på motoren i bilen. Den dekker generellt behovet. blir det for tøfft drar den elektriske viften igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå