SanMiguel Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 kjørte bak biltilsynet mellom elverum og våler isted.. og de kjørte inn til siden og heiv på seg gule vester.
BreitBau Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Som skrevet i ett annet innlegg.. Var en armè i kveld på begge sider av glomma.. Blir forundret over skalaen på kontrollene.. Er helt sinnsykt.. Men men.. Ikke noe annet å gjøre med enn at man tar hengerlappen og låner bilhengern til onkel til neste år.. Ser ikke på det som noe stress.. Det er klart at det er bedre med 100 biler med bilhengere enn 100 biler med for store felger etter veien.. Eller nå prøvde jeg å være ironisk men det er vel kanskje sant?
oddis Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Man kan også se på det som jeg gjør; Økonomisk utpressing av bilentusiaster.
Bimmerlars Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Som innbygger i Norge skal man hele tiden føle en frykt for staten. Og du skal vite at de er ute etter å ta deg, ikke hjelpe deg, ta deg. Du skal ikke ha det gøy, det er straffbart. Bare glem å prøv å få staten til å forstå at bil er spennende, gøy, sosialt osv. De ser fortsatt på bil som en luksusting, se bare alle avgiftene. Effektavgift f. eks. Hvor latterlig er ikke det? BMW er dyrere enn før da CO'en går ned, men motoreffekten opp. Gatebil hadde en liten sammenkomst på Tyrigrava her i distriktet for en stund siden. Da var BT på plass med teknisk og klipte som gale. Skal man ha noe godkjent her til lands er bilen enten dønn kjedelig, da den er orginal, eller så har du masse penger/gjeld og kjører rå orginalbil
oddis Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Nettopp. Man får en slik holdning som sterk likner Jantelov. I de fleste andre europeiske land kjører folk fint en over gjennomsnittet utstyrt BMW på helt vanlig arbeidstakerlønning. Men ikke i Norge. Når polakken til onkel kommer tilbake med sprell ny 6 serie Coupe, og samtidig skal forsørge tre barn og en kone er det noe galt. Eller galt er det vel kanskje ikke, det er vel VI som det er noe galt med.. Helt nifst å se hvor lite det faktisk koster å lage en M5, og hvor mye vi faktisk på forhånd må spleise asylmottak og operahus for å få lov til å bruke veinettet normalt. Et veinett som knapt kan kalles vei.
-Marius- Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Kjørte forbi kontrollen på fredag, la meg så langt opp i en lastebil som mulig. De vinket lastebilen inn og eg sjulte meg bak/på siden av den, så de fikk ikke sett meg før eg var forbi hun som vinket inn. Så det at de snudde seg etter meg
ivers Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Har ikke slått noen av de som ikke har betalt årsavgift (eller purregebyret) har fått begjæring på bilene sine 20. juni ? Trenger neppe å være trim, bare fattigmann som snur på krona!
elling Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Jeg trilla innom en slik kontroll for litt siden, viste vognkort med alle mods påskrevet, og trilla ut igjen, tok maks et par minutter. Og nei, de så ikke engang på lykter osv.. de var interessert i dekk, felger, senking.. ting som går på trafikksikkerheten. I tilleg sjekket de papirerne og årsoblater selvsagt. Jeg har ikke enorm medfølelse med de som blir avskilta der.. stort sett er det noe alvorlig galt, eller manglende papirer (forsikring e.l.) som er årsaken. Reglene kan sikkert oppfattes som kjipe og urettferdig bla bla bla, men de er nå engang slik.. så få ting godkjent istedet for å sutre.
oddis Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Enkelt å lire av seg slike ting da man har ting godkjent ja. Prøv å godkjenn det samme idag.
336mik Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Jeg trilla innom en slik kontroll for litt siden, viste vognkort med alle mods påskrevet, og trilla ut igjen, tok maks et par minutter.Og nei, de så ikke engang på lykter osv.. de var interessert i dekk, felger, senking.. ting som går på trafikksikkerheten. I tilleg sjekket de papirerne og årsoblater selvsagt. Jeg har ikke enorm medfølelse med de som blir avskilta der.. stort sett er det noe alvorlig galt, eller manglende papirer (forsikring e.l.) som er årsaken. Reglene kan sikkert oppfattes som kjipe og urettferdig bla bla bla, men de er nå engang slik.. så få ting godkjent istedet for å sutre. Ja,livsfarlige ting som 2 ekstralys,som det faktisk var en som mista skiltene sine for på veien hjem fra gatebil på søndag.Dette vil jeg virkelig påstå at er skikkelig trafikkfarlig.Og de farlige felgene og senkesettene da gitt,som plutselig ikke er farlige mer da men får de innskrevet i et nytt vognkort som man får HEEEELT gratis(håper ironien her ble forstått).
Just-turbodiesel Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 ja, du dør jo om du møter en bil med større felger og dekk + senk.. det er synonymt med "nå dør jeg, hadebra folkens"... hørt noe så dumt! Hjelper jo lite med papirer i orden hvis eieren tenker som en dverg i midtlivskrisa..
316 Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Skrevet Juli 13, 2009 Jeg regner med at du vet at 2 ekstralys ikke er gyldig grunn for å avskilte en bil. Det må selvsagt mer til. Selv om jeg er helt enig med deg...
elling Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Enkelt å lire av seg slike ting da man har ting godkjent ja. Prøv å godkjenn det samme idag. Jeg godkjente de faktisk for litt over en mnd siden. Uten at det har noe med saken å gjøre..
elling Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Ja,livsfarlige ting som 2 ekstralys,som det faktisk var en som mista skiltene sine for på veien hjem fra gatebil på søndag.Dette vil jeg virkelig påstå at er skikkelig trafikkfarlig.Og de farlige felgene og senkesettene da gitt,som plutselig ikke er farlige mer da men får de innskrevet i et nytt vognkort som man får HEEEELT gratis(håper ironien her ble forstått). Selvsagt er ikke ekstralys farlig, det har jeg heller aldri sagt. Ei heller fornuftig senking. Men - ingen blir avskilta pga 2 lys. Det er rykter og løgn. Du blir avskilta på stedet hvis bilen regnes som trafikkfarlig, eller du f.eks. mangler forsikring/årsavgift. Når det er sagt - alle VET at de skal ha ca alt av endringer på bilen godkjent. Det er vell de færreste som godkjenner absolutt alt, men har du f.eks. senking og felger som avviker veldig fra orginalt så er det helt klart greit å få det godkjent. Det vareierer sikkert fra kontrollstasjon til stasjon, men jeg oppfatter f.eks. Billingstad som veldig greie å ha med å gjøre, så lenge man har gjort forarbeidet sitt mtp. papirer. Og ja, jeg godkjente dekk, felger, senking, stabstag osv der veldig nylig. Tok lang tid, men ikke noe problem.
elling Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 ja, du dør jo om du møter en bil med større felger og dekk + senk.. det er synonymt med "nå dør jeg, hadebra folkens"... hørt noe så dumt!Hjelper jo lite med papirer i orden hvis eieren tenker som en dverg i midtlivskrisa.. Har du tenkt på å snu litt på argumentasjonen din? Hvis du har papirene i orden, så har også BT sjekket en del ting mtp. klaring så du ikke brått subber i en sving og drar av, at ikke fjørene er så korte/stive at de kan ramle ut av plassen sin ved hjulløft osv. Det er jo åpenbart at det bra senkesett er lite bra med eller uten godkjenning i vognkortet - men har du lyst til å møte en volvo 240 med black&decker senk i en sving, når han plutselig låser dekka opp i skjermene pga for mye krenging? Godkjenningskravet er til for å luke ut slike biler - selv om det periodehvis virker som de er der for å ødelegge moroa for alt og alle.. Pst.. jeg har påtruffet nevnte volvo med kappa fjører.. heldighvis prøvde han å henge på meg, ikke møte meg i en sving.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå