Gå til innhold

Min Alpina B10 BT


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er orginal alpina, selvsagt. Karosseriet er tatt ut av bmw i april 90 og ble ferdig hos alpina i tidlig 91 (husker ikke dato) Første eier het "Hupert Tripet" og var fra cannes i frankrike, deretter har bilen hatt en eier i tyskland før den ble hovedreovert på alpina fabrikken i 96. Har kvittering derfra på deler byttet for litt over 100000DM. Blant annet: Bremser, motor overhalt, gir overhalt, diff overhalt, ny radiator, oljekjøler motor, oljekjøler diff, turboer byttet, clutch, hellakkering, ny intercooler, alle tanker etc i motorrom etc etc. på kvitteringa står tilogmed clips som er byttet! hehe.

Bilen er aldri vinterkjørt, og har gått 90000km siden den ble overhalt i 96. Går som den skal og etter at jeg bytta til org plugger slutta den å fuske. (fuska litt med bosch platinum plugger)

Det som ikke er org på bilen er:

-Luftfilter (har bestilt ny luftfilterboks da den gamle var deformert.) satte på et "powerfilter" inntil videre

-En liten resirkulerende dumpventil for å spare turboene litt.(gir ikke masse poffelyd)

-Har kjøpt sachs 765 trykkplate og 4-pucka sinter til den da jeg ikke kan ha en bil med dobbeltmassesvinghjul og hater clutch som ikke tar skikkelig. Tar vare på org delene.

-Er også to slangeklemmer som ikke er org BMW i motorrom, disse skal byttes, og slangen fra clutchpumpe ved pedal og ned til gir er fra biltema. (skal også få org. alpina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tar nok vare på den.. Er en grunn til at jeg bygger 535 med s38 og turbo vedsiden av. Å drive å trimme denne er jo bare dumt.. OM jeg skulle hatt bil som gikk fært kunne jeg kjøpt en M5 og alle turbodelene, og sprut for en billigere peng enn hva jeg får for denne nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såå brutalt er det ikke da. Går bra, men kunne jammen gått bedre også! Gjør hvertfall turtallsperra på 5. gir (over 320km/t på meteret).

Er brutalt nok for meg ja :) En kompis av meg her i trondheim hadde en slik for noen år siden..syns den gikk godt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...