Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg solgte bilen min til en i dag, og han kom ikke halvveis hjem og mistet lappen. Og nå vil ha heve kjøpet pga at han ikke klarer å ha bilen, (pga lån) mister jobben også sier han, så han klarer da ikke betjene lånet på bilen ( ca 1500,. i mnd).

Har prøvd å finne ut litt om dette på naf.no og forbrukerrådet men det jeg kunne forstå så hadde han ikke mye til klagerett, men jeg er jo ikke 100% sikker?

Noen som veit noe mer om dette enn meg, eller noen som veit om er side der kjøpsloven omfatter tap av førerkort???

Trenger svar litt fort!!!

Takker for all hjelp.

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

At kjøper ikke trenger bilen lenger fordi han har mista lappen er ikke ditt problem.

For å heve et kjøp må det være noe teknisk feil eller noe sånt, og bilen er tydeligvis helt i orden :)

Kjøpt er kjøpt. Kjipt å være han.

Skrevet

Ingenting å bekymre seg for. Det er jo ikke din feil at fyren er en dott. Så lenge bilen ikke er råtten, kan han jo bare drite og dra :D

Skrevet

Dette er ikke ditt problem. Han har kjøpt en vare (bil). Denne varen har ingen ting med førerkortet å gjøre. Så her kommer han ingen vei. Skjønner ikke at folk er så idioter.

Skrevet

Han skrøt til og med av bilen etter at han hadde kjøpt den. er en 2001 mod e46, og den var helt i orden både teknisk og kosmetisk. skrev kontrakt og vognkort del 2 og alt det papirmessige var i orden.

Så sier han at han snakket med advokaten og at han kunne hevet kjøpet siden han ikke kunne ha bilen av økonomiske grunner, muligens tap av jobb også pga tapt førerkort.

Og kan en ORDENTLIG advokat ringe noen kl 23.00??? Prøvde å google denne personen også, men fant ikke en dritt om han, bare at han tjente 340.000 i året, og det hadde ikke jeg tatt advokat utdannigen for :)

Skrevet

Dette må være den dummeste grunnen jeg har hørt for å få hevet ett bilkjøp.! Akkurat det samme som om jeg kjøper meg en romferge og kommer dagen etter for å heve kjøpet fordi jeg ikke er astronaut.!!!

Skrevet
Dette må være den dummeste grunnen jeg har hørt for å få hevet ett bilkjøp.! Akkurat det samme som om jeg kjøper meg en romferge og kommer dagen etter for å heve kjøpet fordi jeg ikke er astronaut.!!!

latterlig men sant...

hehe bra sammenligning :D

Skrevet

HEhe han prøver seg.. alltids lov å prøve..

Men nei... han har nåkk ikke noe krav om å få hevet kjøpet. Det har jo ingen ting med deg, om han mister lappen..

solgt e solgt,,,, Kjøpsloven sier vell kun heving av kjøpet ved mangel heller feil på bilen.

§ 39. Heving.

(1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.

(2) Kjøperen kan ikke heve kjøpet med mindre han gir selgeren melding om heving innen rimelig tid etter at han fikk eller burde ha fått kjennskap til mangelen, eller etter utløpet av den frist som kan følge av krav eller melding etter §§ 34 eller 36. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren har opptrådt grovt aktløst eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

Skrevet

det er vel det at han nå veit at han mister jobben og tenker at han har dritet seg ut og ikke får råd til å betale den. Men han har da dagpenger om han mister jobben?? Eller det driter jeg i, får kjøre som folk og stå for sine handlinger...

Tusen takk for all hjelp folkens :D Blir litt roligere nå.

Skrevet

nei du må ikke sitte å fundere på dette.. han prøver alt før å få hevet kjøpet.. att du ska syns synd på han..

Han må faen meg stå før sine egne handlinger.. KUN hannes feil att han mistet lappen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...