Richirich Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 vet ikke om du må ha det nye vognkortet hvor han står som eier, kan hende det holder med del2 utfylt av dere begge ?
ZhilleN Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Hehe, noe av det samme problemet jeg har, bare at det er moped, han kjøpte mopeden min som den stod, den gikk som en kule! (Var trimmet med riktige deler osv. ) Noen dager senere ringte kjøper til meg og sa han hadde skjært sylinderen og krevde pengene sine tilbake, er jo faen ikke jeg som har skjært den, og vi skrivde i kjøpskontrakten at han kjøpte sykkelen som den stod.. Herregud at det går ann.. Men anyway han fyren som kjøpte bilen din, kommer ikke noe lengere med dette uansett, dette er egentlig ingen sak du har noe med, og at han kjører uaktsomt med en bil som han har kjøpt av deg. Denne saken kan kjøper bare glømme, broren til dama jobber i forbruker rådet, og han sier akkurat det samme som jeg har skrevet
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 Men man har jo den "14 dager angrefrist" på kjøp av en vare??? Det er vel den han kommer til å bruke? Snakket med "advokaten" hans nå nylig, og nå var han en "venn" av familien nå. Og begynte å lese opp denne angreretten da. Han vil levere bilen fordi han har 14 angrerett på kjøpet sier "vennen" til hovedpersonen.
BreitBau Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Det spiller forsåvidt ingen rolle fordi: Angrerettloven (heretter angrl) gjelder kun ved forbrukerkjøp av en selger/tjenesteyter som opptrer i næringsvirksomhet, jf. angrl §1.
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 Hei, takk for tipset. ok, så den gjelder ikke ved privat kjøp? Er du sikkert på dette? Sorry dumt spørsmål sikkert, men har bare lyst å vite hva jeg snakker om. Tusen tusen hjertelig takk for all hjelp nok en gang.
håkon_w Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 han sa det han han fikk målt gjennomsnitt 119 km/t og at de sa han hadde vært i over 130 km/t og fikk det til 119 i gjennomsnitt og det var grunnlaget for tapet av lappen. Og lappen mistet han i hedmark, og han bor i bodø, og politiet hadde sagt han kunne få lov til å kjøre hjem. Hedmark - bodø -- 11-14 timers kjøretur? og er det sånn at man får lov å kjøre hjem.??? du får ikke lov t å kjøre hjem om du blir fratatt retten til å kjøre motorvogn. Å den advokaten tenker jeg er en kompis, som ønsker å bli advokat elns. Advokater presenterer seg, og formaner ikke hva du ikke kan, eller må gjøre.
gnmfr Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 han sa det han han fikk målt gjennomsnitt 119 km/t og at de sa han hadde vært i over 130 km/t og fikk det til 119 i gjennomsnitt og det var grunnlaget for tapet av lappen. Og lappen mistet han i hedmark, og han bor i bodø, og politiet hadde sagt han kunne få lov til å kjøre hjem. Hedmark - bodø -- 11-14 timers kjøretur? og er det sånn at man får lov å kjøre hjem.??? du får ikke lov t å kjøre hjem om du blir fratatt retten til å kjøre motorvogn. Å den advokaten tenker jeg er en kompis, som ønsker å bli advokat elns. Advokater presenterer seg, og formaner ikke hva du ikke kan, eller må gjøre. kamerat av meg mistet lappen i bamble men fikk lov til og kjøre bilen hjem..... men 11-14 timers kjøretur er jo litt vel langt kanskje hehe..
OverKill Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Jeez, det her må være noe av dummeste jeg har hørt. Heve kjøpet? Han og ''advokaten'' som ER en bløff har ingenting de skulle sagt, de har null NULL rettigheter her...
Bmwkim Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Men man har jo den "14 dager angrefrist" på kjøp av en vare??? Det er vel den han kommer til å bruke? Snakket med "advokaten" hans nå nylig, og nå var han en "venn" av familien nå. Og begynte å lese opp denne angreretten da. Han vil levere bilen fordi han har 14 angrerett på kjøpet sier "vennen" til hovedpersonen. Man har ikke angrefrist på kjøp av en vare på selgers utsalgsted, F.eks når man møter opp i en butikk for å kjøpe en vare/tjeneste. Angreretten gjelder kun ved salg pr telefon, internett, osv altså utenfor selgers utsalgssted. Det finnes de butikkene/kjedene som praktiserer dette utenom, f,eks elkjøp med 30 dagers returrett, men det er ikke lovpålagt. Og selger må være yrkesselger for at angrefrist skal gjelde, noe en privatperson som selger en bil ikke er. Du har ingenting å bekymre deg for. Han har brutt loven, så enkelt er det.
Kristov Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Tror ikke han har mistet lappen heller - tror han angrer på hele greia eller har funnet en annen bil han har lyst på. Ville bare latt det der skure. Med 99.9% sannsynlighet hører du aldri noe mer fra de igjen heller da det er tomme trusler og løgner.
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 Da tror jeg at vi har funnet løsningen. Kjøper besøkte meg i dag, og prøvde seg en gang til på å klage/heve kjøpet. Men da forklarte jeg han at jeg ikke er Næringdrivende og den loven/angreretten ikke gjelder denne handelen, og da tok han til fornuft. Han skulle beholde bilen, og hvis han da ikke klarer å ha den skulle han selge den selv. Jeg føler litt med han, stakkar. Akuratt kjøpt seg ny bil og gledet seg masse også mister han selvfølgelig forerkortet. Så jeg velger å tro han i denne omgang, og kommer tilbake nærmere om denne saken om dette skulle snu igjen. Kjøper beklaget også veldig oppstyret han hadde laget for meg, han er ellers en grei kar virket det som. Takker alle nok en gang for hjelpa de ga meg.
MariusW Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 bare at han tjente 340.000 i året, og det hadde ikke jeg tatt advokat utdannigen for Litt off topic men; ville ikke du likt å tjent 340 000 etter skatt? og dette er utenom fradrag etc. Hvis det var skattelistene du sjekket Men on topic: Han har ingenting han skulle sagt
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 bare at han tjente 340.000 i året, og det hadde ikke jeg tatt advokat utdannigen for Litt off topic men; ville ikke du likt å tjent 340 000 etter skatt? og dette er utenom fradrag etc. Hvis det var skattelistene du sjekket Men on topic: Han har ingenting han skulle sagt Ikke hvis jeg var 62 år og jobbet med dette. hehe. Men han sa han ikke var det da. så jeg velger å glemme dette her, vil ikke henge noen ut her på forumet. Men trengte sårt hjelp, da jeg ikke var kjent med reglementet.
BimmerE46 Skrevet Juli 11, 2009 Forfatter Skrevet Juli 11, 2009 Kjørte han bilen sin selv da han kom til deg? Ja det gjorde han. Hadde fått skriv som jeg så selv om at han kunne kjøre hjem til bodø, men han tok turen hit først. Stakkar jeg skjønner han godt, ble jo sikkert veldig redd. Og ikke så lett å tenke i en slik situasjon, der man både mister jobben og lappen osv... Han er egentlig grei kar se. og jeg ønsker han lykke til med bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå