Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil anbefale e34_525tds her på forumet hvis noen går i tankene om trimming av diesel BMW. Han er meget profesjonell og gjør ikke en halvveis jobb. Garantert oppfølging om det skulle dukke opp problemer senere.

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker HMSW ;)

håper du fremdeles finner bilen _underholdende_ ;)

Skrevet

Absolutt, den går som et skudd. Har vært så heldig å få brukt den på to turer... ellers så er det jo kona som koser seg. Hu er storfornøyd!

Skrevet

Jeg er ikke spesielt bekymret for automaten min.. den fungerer meget bra!

Du har sikkert fått med deg at det er "enkelte" automater som tar kvelden på standard biler??? Så hvis da 20% er programmert om til økt effekt så vil jo selvsagt noen fortsatt gå med! Vanskelig å bevise at det kommer fra den økte effekten... Du har kanskje noe mer håndfast å komme med ??

Skrevet

Min 320D E46 har A5S390R automat (tror jeg). Er det ikke slik at tallet 390 står for maks dreiemoment den tåler ifølge BMW? Orginalt har bilen 150 hk og 330 Nm.

Betyr det at den kan tunes opp til 390 Nm uten å risikere noe? Ved normal kjøring selvsagt. Har også forstått det slik at dette er en GM-kasse, og at GM opererer med et enda høyere enn BMW. 410 Nm hvis jeg ikke tar feil.

• 2 weeks later...
Skrevet
BSR er å anbefalle, men de har ikke mye å tilby ennå til Bmw.

De skal vist satse stort på bmw i 2011.

Bare ikke bruk Boks tuninig!

Hva er Boks tuning?

Noe annet en chip tuning?

Ett tips:

Ikke uttale seg kategorisk om ting man tilsynelatende ikke har så mye greie på.

Skrevet

Boks tuning sier seg jo en del selv. Du plugger en boks inn i ledningsnettet som manipulerer signalet slik at motoren får andre verdier. (meget enkelt sagt). Jeg ville ihvertfall gått for chip / map, hvis du får et skikkelig map så er det mye tryggere og bedre enn en boks.

Skrevet

Mange som har hatt en del dårlig erfaring og ikke minst oppfølging ved problemer. Tror det er bortimot umulig å bli norges fremste på ALLE merker. Prøv å bruke noen med mye erfaring fra BMW er mitt råd.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har selv benyttet T.S. Racing på Lørenskog på min 2009 E 91, satte det på da bilen var ny. Bilen gikk etter en tid i nødmodus. Dette hendte gjentatte ganger, kontaktet TS som velvillig la inn et oppdatert program og det har fungert fint siden. Har kjørt 60 000 km med tuningen og det har fungert fint hittils. Har kjørt to turer til Italia med den og det vart KONGE med litt ekstra "skyv", bilen var ikke til å kjenne igjen.

Skrevet

Det er godt å høre noe positivt og. Ville jo selvsagt vært rart om han drev på så lenge og ikke hadde noen fornøyde kunder. :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Til alle som sverger til "chip tuning" (chiptuning) eller omprogrammering:

Les her

Dette hadde aldri skjedd om vedkommende hadde brukt en slik "Power boks" (power-boks).

Når det er sagt:

All "tukling" medfører en risiko for at noe kan gå galt.

Uansett hvordan man "tukler".

Ja sågar kan orignalt utstyr, til og med på en BMW, feile.

:)

Skrevet

Som du nevner, originalt utstyr kan også feile. Tråden du viser til kunne nok likegjerne skjedd ved strømbrudd med normal programmering.

Om du har et seriøst og veltestet program trenger ikke det forkorte levetiden på motoren. Derimot en billig boks som har en mer generell forandring av verdier... dette frister mange pga prisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...