teexeln Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 jeg også lurer korsn man skifter oljen.. noen DIY på det? og som sakt lite olje er det ikke på min iallefall. ingen som vet om det er filter på servoen? syns det kler bilen lite denne lyden. så et ant spørsmål, tok av reima til ac-en og merket litt slakke i lageret på reimhjulet på klimakompressoren, trengs det å byttes, noen som har gjort det ol. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 vet ikke om de er noen form for tappekran, men ruske av en slange funker altids før og få ut olja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 at lyden kommer av at det ikke er olje i systemet er feil. Jeg har også den lyden av og til, og tanken er på max-merket. så det er nok pumpa ja. da er det vel snakk om 2 forskjellige lyder da kanskje ? er vanskelig å beskrive lyd med bokstaver.. når min er tom/har lite olje kommer det ufine lyder når rattet blir snurra på .. lyden er ganske lik som når du har lite olje, men den hyler endel meir når pompa er bjøndt og bli goen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2009 har etter mye om og men funnet ut at e39 skal KUN ha chf11s olje. bytta først til ny statoil atf dextron3 olje som en moran på gs sa var rett chf11s er en hydrulikkolje å noe helt annet en dn vanlie atf olja som er beregnet for både automatgir og servo. har bestilt olje og kryssa fingra på at ik pumpa har gått heden pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Hadde samme problem me min isbil, da fikk jeg vite at servopumpa var defekt. Bytta denne og nå er lyden borte og det funker bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sponix Skrevet Desember 31, 2010 Share Skrevet Desember 31, 2010 Jeg har et problem med min e34 520i 1991 mod. Når jeg står i ro med bilen og dreier rattet mot høyre er det som det skal. Men når jeg dreier til venstre igjen, blir det tungere og tungere helt til jeg får et nøkk/smell i rattet når den passerer der hjulene står rett fram. Er det noen som vet hva dette kan være? Ventiler? Filter? Har en delebil stående, så skal jeg bare prøve å bytte styrsnekke? Mvh Stian N. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SmTrading Skrevet Januar 22, 2011 Share Skrevet Januar 22, 2011 Jeg kjøpte bil av en som hadde kjørt med reima på og pumpa tom for olje, han sa han lekkasje i slangene meg bare ga faen, når jeg da reparerte slangene og fylte på ny hydraulikkolje så er det ikke mye som fungerer, og det kommer noen fæle lyder, er ikke tvil om at pumpa er gått da? e36 M40 forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bucannysar Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Hei, jeg har en bmw x3 og hadde en ulyd i servoen når jeg ga litt gass og svingte på rattet. Lyden var veldig kraftig og høy så jeg fikk beskjed om at servopumpa var ødelagt . Jeg satt bilen på bmw verksted og de byttet både servopumpa,spennruller,rem og olje, Lyden ble mye bedre men er der litt fortsatt. De sier at disse pumpene lager lyd ved motstand så noe lyd fra de er ikke unormalt og lyden vil øke noe når man har litt turtall og så svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå