Gå til innhold

e39 koker

tmp
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 97mod 528 iat, som plutselig kaster ut vann.. Bilen koker ikke under kjøring, men når jeg stopper bilen, fosser vannet ut av radiatoren.

Kjenner at radiatorslangen til tremostathus er kjempe varm, mens den ifra er kald. Har byttet tremostat, uten at det hjalp... Kan det da være vannpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke som jeg kommer på nei..

fylle væske til det ikke kommer mer luft ut.. vamreapp på full varme, min styrke.. kjenne at det varmer. la bilen bli varm evt gasse litt til termostat åpner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en finger på termostaten, når de ble gamle så "herder" fjæra seg og er treig med å åpne om den åpner i det heletatt. Derfor øker temp og koker på lave turtall og tomgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plukker av den lille slangen som går inn på ekspansjonstanken så skal det komme vann der, gjør det ikke det så tror jeg vannpumpen din er gåen, pumpen er jo en svakhet på disse hvis den ikke er byttet fra før ( skovelen er i plast ) Dumt du ikke sjekket vannpumpen med det samme du byttet termostat :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok best å plukke den ut.. husk at disse bilene også har el.sirk pumoe, som gjør at den varmer selv om pumpa er gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...