jcvold Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 jeg har nettop meldt meg inn igjen i NAF ,med tanke på veihjelp og slikt og lurer på følgende : under vilkår i faragref 4.2 står det " Transportt av kjøretøyet til nermeste verksted om reprasjon på stedet ikke er mulig" om vi som kjører BMW får noe alvorlig galt med bilen, kjører de oss da til nermeste BMW verksted,eller bare til nermeste "Ærlige ærling`s bilverksted" ? er jo mye med BMW som kun kan ordnes hos godkjent BMW verksted? noen som har hvert borti noe lignende?
Hansh Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Har ikke vært borti spesifikt dette, men de har ihvertfall vært svært hjelpsomme og hyggelige med meg når jeg har trengt hjelp, og vil tro at så lenge det ikke er snakk om timevis med kjøring ekstra så leverer de den hos godkjent BMW-verksted. Skulle tro det også avhegner av hvilke feil det er snakk om, siden det i enkelte tilfeller bør være opplagt at kun et godkjent BMW-verksted har nødvendig kompetanse og utstyr. Prøvd å sende de en E-mail og spørre?
Deep Dish Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Er tidligere diskutert litt i denne tråden, men som sagt for å få ett 100 % sikkert svar, må du nok ta en telefon til NAF. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=111879
BRIO Skrevet Juli 13, 2009 Skrevet Juli 13, 2009 Har hatt slik veihjelp 3 ganger Men ikke med Bimmeren De er veldig behjelpelig i slike situasjoner, men etter at Naf tok meg til et møkkaverksted første gang, ville jeg neste gang ha bilen til noen jeg kjente og stolte på. Da ble det en kjøretur på ca 4 mil, og jeg måtte betale 500kr. 3 gang var det motorhavari i Frankrike og Naf var fantastisk å ha i ryggen. Møkkaverkstedet har jeg omtalt før i en tråd for verkstedserfaringer, og det er Laksevåg bilservice.
jcvold Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 hm,så om man betaler 500 ekstra så kjører de deg til et BMW verksted,det høres nå ut som en grei dela. er vel mye dyrere å bare bestille en vanlig viking bil
R Andersen Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 En kamerat fikk motorhavari i Tyskland i fjor, og da fikk han kjørt hjem bilen til seg selv, da det er en litt spesiell bil. Betalte 500,- i egenandel.
Andreas1 Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 . . om vi som kjører BMW får noe alvorlig galt med bilen, kjører de oss da til nermeste BMW verksted,eller bare til nermeste "Ærlige ærling`s bilverksted" ? . . noen som har hvert borti noe lignende? De gangene jeg og bekjente har hatt behov for hjelp og det ikke har vært merkeverksted i umiddelbar nærhet har de kjørt til nærmeste autoriserte/godkjente verksted (eller "Ærlige Ærling" som du kaller det).
NiklasJa Skrevet Juli 16, 2009 Skrevet Juli 16, 2009 Jeg kjørte på et rådyr tidligere i år. Da ble jeg kjørt 4 mil ekstra, til det verkstedet jeg ønsket. Uten kostnad.
jcvold Skrevet August 24, 2009 Forfatter Skrevet August 24, 2009 det ordnet seg;) naf sjåføren var veldig hjelpsom og kjørte den dit jeg ville gratis,selv om det var dobbelt så langt som det jeg egentlig hadde "rett på" så pluss i margen til NAF
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå