Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vibrasjon ved nedbremsing hadde jeg også, byttet bremserskiver men forsvant ikke. Så fant jeg ut at casterstag foringene var fesne, byttet til powerflex (samt på wishbone og stabstagforingene) å nå går bilen som en drøm. Nå ble det gøy å kjøre igjen :D

Skrevet

Skiftet skiver og klosser igår, gikk bra det.

Fant imidlertid ut at det ikke var dette som var årsaken til virbrasjonen.

Da jeg hadde bilen på verksted i juni, skiftet jeg fjærer og støtdempere foran. Man må sannsynligvis(?) løsne på nedre bærearm for å få denne jobben gjort. Verkstedet hadde da klart å glemme å feste bærearmen, med bolt igjennom, etter at støtdempere og fjærer var på plass.

Jeg kunne flytte navet inntil 1-1,5cm når jeg rørte på det igår. Tok en fastnøkkel på enesiden og en skralle m/kopp på muteren på andre siden og skrudde den til alt jeg hadde.

Regner med at mutteren og bolten til nedre bærearm på venstre side ikke løsner av seg selv? Foringen så helt grei ut. Glad jeg ikke kjørte mer enn ca 600km langkjøring med dette :)

Virker tight og fin nå, uten å ha teste alt for masse, det blir til helga.

Skrevet

Ja, det er typisk casterarm relatert når du har slike vibrasjoner.

Husk at casterarmen bolten som går igjennom selve foringen skal strammes til når hjulet har belastning, dette er viktigt. Jeg strammet denne til når den var i lufta og det gikk ikke lang tid før den nye X5 foringen jeg brukte viste tegn til sprekker pluss hadde mutteren løsnet litt. Etter jeg dette gikk jeg for powerflex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...