Gå til innhold

ventilerte skiver eller ikke?


BMW_TIC
 Share

Anbefalte innlegg

Skal legge på bremseskiver og nye klosser foran på min BMW.

Har stått i en garasje i 11 måneder inntil nå i juni. Har etter EU-godkjenning og ca 70 mil fått kast i skivene, sikkert rust. Vibrasjon ved nedbremsing.

Skal selge bilen til høsten, så jeg vurderer ventilerte skiver og klosser fra enten Biltema eller Mekonomen.

Er det noe spesielt å tenke på ifh til å velge ventilerte skiver? Tenker da på om original caliper passer...

E39 98 mod. 523iAt

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilerte skiver har en annen kaliperklave enn ikke ventilerte. Du kan ikke sette ventilerte skiver i en kaliperklave til ikke ventilerte. Men som Morten sier skal det være ventilerte skiver orginalt på din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar folkens.

er nok slik som bildet øverst ja, men ikke hullborrede skiver.

Da er saken en annen. Det jeg lurte på var om de hullborrede som Biltema har til 999,- passer på mine calipere?

Har hørt mye rart om biltema, men 500mil skal vel disse skivene holde eller?

Skal også pusse og smøre stempelet til venstre caliper, da jeg mener det er denne som har laget kast i skiva som er på nå.

Enten dette eller dårlige castersagsforinger. Er dette vanskelig å få skiftet selv på en vanlig garasjejekk? Pris på disse foringene, evt hele stagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, står det at det er lagd til din modell så passer det. At de er hullborra har ingenting å si. Men vær oppmerksom på at slissa/hullborra skiver spiser klosser (som du selvfølgelig bytter samtidig og ikke kjøper på Biltema) og at Biltema-skiver er kjent for å slå seg skeive, ihvertfall på tunge biler som E39.

Stagene finner du billigst på https://www.koed.no/ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nøye omtanke vil det bli brembo-skiver og mintex-klosser...

Bytte dette og se om caliperen blir bedre med en puss og litt smøring + en kjapp balansering av felgene (19").

Hvis ikke tar jeg en kjapp tur på verksted etter ferien og får skiftet ut casterstagene/m foringer.

Takker for alle svar sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tillegge at d ikke nødvendigvis er org med ventilerte skiver på en 520, sedan bruker å ha "ikke ventilerte" og touringen bruker å ha ventilerte :wink:

dette vet jeg pga at jeg har skrudd i fra hverandre en del E34 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...