BMW_TIC Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Skal legge på bremseskiver og nye klosser foran på min BMW. Har stått i en garasje i 11 måneder inntil nå i juni. Har etter EU-godkjenning og ca 70 mil fått kast i skivene, sikkert rust. Vibrasjon ved nedbremsing. Skal selge bilen til høsten, så jeg vurderer ventilerte skiver og klosser fra enten Biltema eller Mekonomen. Er det noe spesielt å tenke på ifh til å velge ventilerte skiver? Tenker da på om original caliper passer... E39 98 mod. 523iAt Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Det er vel ventilerte på denne orginalt vel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_TIC Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 ok, men er ikke ventilerte på nå. Bare lurte på om det er noe forskjell på tykkelsen, slik at klossene passer inn i caliperen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Ventilerte er nok tykkere ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Ventilerte skiver har en annen kaliperklave enn ikke ventilerte. Du kan ikke sette ventilerte skiver i en kaliperklave til ikke ventilerte. Men som Morten sier skal det være ventilerte skiver orginalt på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Er ikke stemplene som har rustet da? Er det orginalt med ventilerteskiver vil det da passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Jeg setter pengene mine på at han mener hullborrete skiver... De er iallefall bolt on... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Jeg setter pengene mine på at han mener hullborrete skiver. Jeg tro du kan ha rett i det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Så lenge delen er lagd til din bil passer det. Vanlig ventilert Hullborra "sportsskiver" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_TIC Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 takker for svar folkens. er nok slik som bildet øverst ja, men ikke hullborrede skiver. Da er saken en annen. Det jeg lurte på var om de hullborrede som Biltema har til 999,- passer på mine calipere? Har hørt mye rart om biltema, men 500mil skal vel disse skivene holde eller? Skal også pusse og smøre stempelet til venstre caliper, da jeg mener det er denne som har laget kast i skiva som er på nå. Enten dette eller dårlige castersagsforinger. Er dette vanskelig å få skiftet selv på en vanlig garasjejekk? Pris på disse foringene, evt hele stagene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Som sagt, står det at det er lagd til din modell så passer det. At de er hullborra har ingenting å si. Men vær oppmerksom på at slissa/hullborra skiver spiser klosser (som du selvfølgelig bytter samtidig og ikke kjøper på Biltema) og at Biltema-skiver er kjent for å slå seg skeive, ihvertfall på tunge biler som E39. Stagene finner du billigst på https://www.koed.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_TIC Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Etter nøye omtanke vil det bli brembo-skiver og mintex-klosser... Bytte dette og se om caliperen blir bedre med en puss og litt smøring + en kjapp balansering av felgene (19"). Hvis ikke tar jeg en kjapp tur på verksted etter ferien og får skiftet ut casterstagene/m foringer. Takker for alle svar sålangt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Må bare tillegge at d ikke nødvendigvis er org med ventilerte skiver på en 520, sedan bruker å ha "ikke ventilerte" og touringen bruker å ha ventilerte dette vet jeg pga at jeg har skrudd i fra hverandre en del E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Ikke alle E34 som har ventierte nei, men her er det snakk om en E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Ikke alle E34 som har ventierte nei, men her er det snakk om en E39 Å pokker,beklager dette, gikk litt fort her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå