Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har et prosjekt på gang her.

Har en 520i med motor ras, og en 540i delebil. E34 begge bilene

Trengte å få dette godkjent i vognkortet, noen som tilfeldigvis har skrevet en søknad til biltilsynet om noe lignende?

Er det noen problemer jeg kommer til å komme over i forhold til godkjenningen? : )

Skrevet

tror du da eventuelt må bruke 520`en som delebil, mener det er kommet nye regler om at man ikke lenger kan bygge om til annen motor en det som står i vognkortet selv om man oppgraderer alt annet og. og biltilsynet er ikke akkurat de enkleste å ha med å gjøre heller :P

Skrevet
tror du da eventuelt må bruke 520`en som delebil, mener det er kommet nye regler om at man ikke lenger kan bygge om til annen motor en det som står i vognkortet selv om man oppgraderer alt annet og. og biltilsynet er ikke akkurat de enkleste å ha med å gjøre heller :P

FEIL.

Skrevet

JEG FIKK TIL SVAR AT DET ER VEKT SOM ER PROB,MAN KAN IKKE FÅ HØYERE TOT VEKT ENN DET ER PÅ BILEN MAN BYGGER OM.MÅ VÆRE NOK VEKT IGJEN TIL AT MAN KAN HA 5 PERS A 75 KG.

Skrevet
Det er vel den økte vekta som er det største problemet.

Sier du det ja.. Men hva er det som er så mye tyngre på en 540 kontra 520?

Skrevet

Motor/kasse :wink:

Skrevet

Motor/kasse :wink:

Hehe, joda.. men trodde ikke det var så stor vekt forskjell på de to motorene, for det er vell mye alu i v8ern. men uansett, det er vell sikkert det som gjør kiloene.

Noen gode råd for å få gjennomslag på søknad allikevel?

Skrevet
Ha bevis på at donnor bilen er lovelig(bet mva feks hvis den er tatt inn fra utlandet)

Ja, det har jeg. Men er det noen som har de rette papirene fra BMW osv. som de krever hos biltilsynet? regner med de vill se papirer på at det er greit å bygge om?

Skrevet

pisspreik at du ikke får bygd om.. skreiv søknad om bygge fra 318 til 328 jeg...

fikk klarsignal bare at jeg måtte ha papirer med signatur fra verkstedmester hos bmw på at bila blei levert med slik motor, og at bremser var enten like som 328 eller tilsvarende...

så du må gå til bmw og få han til å skriv epå et papir at du har bremser, dempere, og slikt som er tilsvanrede 540en.. ;)

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...