Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har vært borti dette;

Jeg har problemer med at det bare er halvparten av instrumentene mine som fungerer. Turteller og temp fungerer ikke, men speedometer og bensinmåler fungerer?

Har sjekket sikringer osv, men finner ikke noe galt.

Kan det være så enkelt som en dårlig kontakt i dashbordet?

Skrevet

Har turtelleren norn gang virket? Hvis ikke er det en sort ledning ved hjernen du må koble til motorkontakten frammi motorommet.

Temp-måleren min gikk bananas i går, å da var det dårlig kontakt en plass under innsuget. Kommer noen ledninger opp fra ei tykk kabelpølse, inn i en kontakt og videre opp i bla fulerailen tror jeg det var.

Sjekk den kontakten og eventuelt puss litt på pinnene..

Kan også som du sier være bak instrumentet.

Skrevet
Har turtelleren norn gang virket? Hvis ikke er det en sort ledning ved hjernen du må koble til motorkontakten frammi motorommet.

i hvilken pinne skal den koblest inn i helt nøyaktig? har samme problemet...

Skrevet
Hei

Er det noen som har vært borti dette;

Jeg har problemer med at det bare er halvparten av instrumentene mine som fungerer. Turteller og temp fungerer ikke, men speedometer og bensinmåler fungerer?

Har sjekket sikringer osv, men finner ikke noe galt.

Kan det være så enkelt som en dårlig kontakt i dashbordet?

har same problemet!!! er vist bare en vanlig bmw feil sier folk, er ikke dårlig kontakt er intrumentene som er ødelagt, sjekka alle sikringer selv, bare speedometer å temp måler som funker hos meg, å bensin måler funker innimellom hvis jeg slår litt på dashen ,hoho verken turteller eller vakummåler funker ikke,,

Skrevet

Takk skal dere ha for svar.

Jeg skal ta å sjekke opp i litt kontakter osv først.

Hvis ikke så må det vel bli kjøp av nytt instrumentpanel.

For jeg regner med at feilen ligger i instrumentene da og ikke i bilen, hvis dette var et "kjent" problem?

Skrevet

Temp-måleren min gikk bananas i går, å da var det dårlig kontakt en plass under innsuget. Kommer noen ledninger opp fra ei tykk kabelpølse, inn i en kontakt og videre opp i bla fulerailen tror jeg det var.

Sjekk den kontakten og eventuelt puss litt på pinnene..

Ja, turtelleren vikret tidligere, den sluttet å virke sommen med tempmåleren etter jeg tok bilen ut fra vinterlagringen.

Syntes det greit at disse fungerer uansett...

Skrevet

La meg tippe at økomåler, og service indikator heller ikke funke?

Dette skal være SI batteriene som tar kvelden, og det går også utover turteller, økomåler, tempmåler..

Skrevet
La meg tippe at økomåler, og service indikator heller ikke funke?

Dette skal være SI batteriene som tar kvelden, og det går også utover turteller, økomåler, tempmåler..

SI batteriene er det de som sitter bak på instrumentene?

Jeg har i hvert fall lys i serviceindikatoren.

Skrevet

Ja, det er de som sitter på printkortet..

åååh, den var ny! :o

Nei, da kan du kanskje se vekk ifra min forklaring^^

Er også noen som har dårlige loddinger, da kan det hjelpe å vaske printkortet i kraftig rensemiddel(med sprit i), og tørke med hårføner.. høres lit jalla ut, men det tipset fikk jeg fra en BMW mekaniker ^^

Skrevet
Ja, det er de som sitter på printkortet..

åååh, den var ny! :o

Nei, da kan du kanskje se vekk ifra min forklaring^^

Er også noen som har dårlige loddinger, da kan det hjelpe å vaske printkortet i kraftig rensemiddel(med sprit i), og tørke med hårføner.. høres lit jalla ut, men det tipset fikk jeg fra en BMW mekaniker ^^

Jeg skal prøve meg litt frem i helgen. Så skal jeg se hva jeg finner ut.

Men de SI batteriene, er dette noe som det går an å bytte eller må man i så fall bytte hele instrumentet?

Takk for tipsene!

Skrevet

så er det litt vanskelig å få tak i batterier, mener koed har.. BMW eller GS får ikke tak i..

kan også bruke tilsvarende 1.5v oppladbare..

men vist SI din lyser, så er det jo ikke sikkert det er dette =/

Skrevet
så er det litt vanskelig å få tak i batterier, mener koed har.. BMW eller GS får ikke tak i..

kan også bruke tilsvarende 1.5v oppladbare..

men vist SI din lyser, så er det jo ikke sikkert det er dette =/

Ja, jeg mener å huske at det er et svakt lys der det står service i dashbordet. Skal sjekke dette etterpå. Dette er forøvrig en 87`325i cab.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...