Classs Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Hei, Skifta olje og filter på en 2000-modell 523ia e39 for et par uker sia, fikk på helsyntetisk 5W-40 Agip Olje. Verkstedet mente dette skulle være en bra olje selvom jeg påpekte at jeg helst ville ha 0W-30 olje. Er 5W-40 ugunstig å kjøre med på denne motoren (M52TUB25)? Derfor jeg lurer er fordi jeg syns det nå er blitt litt mer tikkelyder før motoren er blitt skikkelig varm, høres nesten ut som diesel. Jeg syns alltid det har vært litt tikkelyder, spesielt når den er kald. Umiddelbart etter jeg hadde skifta olje så syns det var mindre tikkelyder når motoren var kald, men nå 3 uker etter syns jeg det er mer enn tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Null problem. Jeg mener at motoren din har bedre av å gå på 5w-40 enn 0w-30. Men oljen Agip har jeg lite kjennskap til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Classs Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 Takk for svar. Godt å høre Men tikkelydene er normale for denne type motor med dobbel vanos? Kan lyden være fra kjedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 agip er olje av god kvalitet, har kjørt med den på de fleste bilene jeg har hatt, også bmwen min tikker litt den også med agipen men det er helt ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Takk for svar. Godt å høre Men tikkelydene er normale for denne type motor med dobbel vanos? Kan lyden være fra kjedet? Vet ikke hvor mye tikking det er snakk om her, men det er helt normalt at M52 og M54 motorene tikker. Skulle hørt min etter noen runder på Rudskogen igår, så hadde du nok ikke vært så bekymret over lydene dine Det kan også være vanosen som du er innpå, men den har en høy klakkelyd når den er gåen, så det er nok tvilsomt i ditt tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Classs Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hehehe...Hører vel egentlig ikke tikkinga noe særlig med panseret lukket igjen, så da tar jeg det med ro, enn så lenge Skal uansett snart på verksted med bilen for å fikse en kjølevæske lekkasje så lar dem får høre på tikkinga i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Jeg har bestandig brukt mobil1 0-40 som er tykkelsen som er anbefalt til 520(523 og 528) og har aldri hørt noe tikking,bilen har gått 230 000.Agip har jeg ikke hørt noe negativt om så det er nok ikke oljen som gir tikking hos deg. Det sitter en liten svart ventiltype rett under innsugmanifold i forkant som kan gi tikkelyder,prøv å kjenn litt på denne med motor igang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ProjectE39 Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 Innsprøytningsdysene er jo også en "tikkekilde" i seg selv. Det tikker iallefall godt i mine dyser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 Slenger meg på å påstår at den oljen burde være helt uproblematisk å kjøre med. Agip har ett godt rykte og hel-syntetisk 5W-40 burde ikke være noe dårlig viskositets valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karel2012 Skrevet August 4, 2012 Share Skrevet August 4, 2012 agip si mang ska vær en god olje,men ska vær sikker på at agip sin olje gjør at det tikke mere enn med castrol værtfall.har prøvd agip på både mercedes og bmw som æ har eid... ende opp med å bytte olje til castrol,å helt stille motor er resultatte! tilsett prolong og gangen på motor blir silkemyk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 agip si mang ska vær en god olje,men ska vær sikker på at agip sin olje gjør at det tikke mere enn med castrol værtfall.har prøvd agip på både mercedes og bmw som æ har eid... ende opp med å bytte olje til castrol,å helt stille motor er resultatte! tilsett prolong og gangen på motor blir silkemyk du er den eneste jeg har hørt om som sier det. alle jeg kjenner med caastrol olje har flipperspill av en motor og med alt annet så er den stille Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Kjører Castrol TWS 10-60 på min M54 helt uten problemer, heller ikke noe unormale tikkelyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Agip Olje er en meget bra olje, din motor tar ikke skade av å kjøre på 5w40 olje. Den kan være litt tykk i ekstrem kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå