jall Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Prata med en kar istad, og han hadde hørt at viss bilen har gått på syntetisk olje så var det ikke bra og bytte til mineralsk. Noen som har et svar på dette? Og funker forresten denne oljen godt til e30 325 http://www.mobil1.no/andre-produkter/mo ... 5w-40.aspx ? Vet faktisk ikke hvilken olje tidligere eier har brukt på bilen, men ble litt i tvil nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Før hele forumet her tar av og kommer med endeløse diskusjoner om mineral olje vs syntetisk olje og mobil1 vs biltema vs castrol, så kan jeg vel si hva jeg mener.. Om bilen har vært kjørt på synt. olje er det ikke noe problem å gå over til mineral. Men andre veien går dårlig, da synt olje løser opp en del avleiringer i motoren. Gjorde denne tabben på en motorsykkel, byttet fra mineral til syntetisk girolje, det endte med at girkassen låste seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 haha, ja disse endeløse diskusjonene kommer somregel av denne typen spørsmål Så det er den veien det går altå, syntetisk > mineralsk er greit, men andre veien ikke greit. Og utifra det jeg har lest, så er vel mineralsk 15w40 noe av det bedre og bruke på en m20b25 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Det var nok den beste oljen for den bilen en gang i tiden,fullsyntetisk er det beste for den nå,mineralolje er for gamle amcars og ikke bmw uansett årsmodell,det er en myte at gamle biler skal ha mineralolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 Det var nok den beste oljen for den bilen en gang i tiden,fullsyntetisk er det beste for den nå,mineralolje er for gamle amcars og ikke bmw uansett årsmodell,det er en myte at gamle biler skal ha mineralolje. Men, hvordan er det da og gå over fra mineralsk til fullsyntetisk igjenn? som beskrevet lengere oppe er det ikke anbefalt Fullsyntetisk er vel kanskje mer tyntflytende? Jeg har alt for lite peiling på olje som dere ser, men takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Skaff deg mineralsk 15-40 av grei kvaltitet og bytt olje på hver 5000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Hvor langt har bilen gått da? bruker den noe olje? På en gammel M20 så vil jeg tro at sjansene for havari er større ved bruk av syntetiske/lettløpsoljer en om man fyller mineralsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jall Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 bilen har gått 220k. Har smelt på 4 liter nå med den mobil oljen, Mineralsk 15w40...Men bilen bruker nesten ikke olje... allt er tett, eller rettere sagt, bunnpanna var helt tørr da jeg skiftet...hehe Bytter somregel olje da den begynner og bli nokså svart. 5k - 7k km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå