Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en ide om og bygge om min e36 318i sedan 97 modell til M3. Men har tenkt og få den godkjent. jeg har lest veldig mye på forum siste halvåret. og har funnet ut at det er ikke bare bare og få det godkjent av Bt. har sett at det er noen som har fått det til. så jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

Hva trenger jeg av dokumenter for og få lov og bygge om ?

trenger jeg forsterkninger eksempel fester til driverk ?

Skrevet

Eneste som kan bli vanskeligere med en 318 er vel å få godkjent økt akselsvekt foran..?

97modellen har vel skiver bak orginalt også, så da er det jo enklere å bygge om den delen, enn om det var trommel..

Skrevet

Alt må byttes ja, så må du skaffe delenr på alle delene du har bytta, stikke på bmw verksted å få dem til å bekrefte at du har skifta alle delene, å at bilen tåler den ekstra vekta forran. så får du noen papirer til dem som du viser til gutta på BT :) har dem en god dag får du det godkjent..

Skrevet
enkleste er å kjøpe en bmw med 6er med en gang! blir vesentlig mindre arbeid!

Hvorfor blir det mindre arbeid, med 6er i forhold til 4er ?

Skrevet
Alt må byttes ja, så må du skaffe delenr på alle delene du har bytta, stikke på bmw verksted å få dem til å bekrefte at du har skifta alle delene, å at bilen tåler den ekstra vekta forran. så får du noen papirer til dem som du viser til gutta på BT :) har dem en god dag får du det godkjent..

Hørtes enkelt og greit ut :). Planen var at jeg henter en m3 i sverige. som delebil og tar det over i 318. må det være bmw verksted elr kan jeg bare dra på et vanlig godkjent verksted?

Skrevet

du er såpass ny her på forumet, så jeg regner med du har lest rettningslinjene om posting, og at du har SØKT for å finne tråder om ombyggning før du skrev denne, og da regner jeg med du har lest i samtlige tråder at ombygging av motorkjøretøy med 4er har vanskeligere for å bli godtkjente pga at vektøkningene med 6er kontra 4er er for stor... dette er mulig å få det godkjent, men du skal jobbe hardt siden en ny regel fra 1 januar 09 sier at det ikke lenger er tillat å skrive ned antall sitteplasser i bilen, noe som ble hyppig gjort før... akselvekten foran blir nemlig større, og totalvekta blir for høy har du da 5 personer i bilen...

Skrevet

du er såpass ny her på forumet, så jeg regner med du har lest rettningslinjene om posting, og at du har SØKT for å finne tråder om ombyggning før du skrev denne, og da regner jeg med du har lest i samtlige tråder at ombygging av motorkjøretøy med 4er har vanskeligere for å bli godtkjente pga at vektøkningene med 6er kontra 4er er for stor... dette er mulig å få det godkjent, men du skal jobbe hardt siden en ny regel fra 1 januar 09 sier at det ikke lenger er tillat å skrive ned antall sitteplasser i bilen, noe som ble hyppig gjort før... akselvekten foran blir nemlig større, og totalvekta blir for høy har du da 5 personer i bilen...

Kan du vise til den paragrafen hvor det står at det ikke er lov?

Skrevet

nei, er derfor jeg sier det er vanskeligere, men ikke umulig ;-) vet bare om flere som har fått den beskjeden... og om jeg ikke tar feil, er det vel du som spørr om den paragrafen hver gang ^^ hehe

Skrevet

Hvor mye kr skal du bruke på og bygge om og godkjenne + mye arbeid og til slutt sier BT NEI. Får kjøpt fine orginale til 150.-

Og da er det bare og kjøre .

Skrevet

Vil heller anbefale deg sterkt å kjøpe deg en original M3,er ikkje alltid så mykje å spare,utroligt mykje arbeid og så kommer jo prosessen med å prøve å få dritten godkjent..

Skrevet

Vet ikke lenger..

Hører stadig om mange som skal bygge om men kan ikke se at det er så forferdelig mange som gjør det og får det godkjent? Det blir liksom bare med snakket..

SJekk godt ut før du begynner ombyggingen.. Er forskjellige svar å få på dette feltet.. Er hvertfall temmelig sikker på at jeg har lest i godkjent ombyggingssøknad fra BT hos en på forumet, at de krevde papirer fra merkeleverandør om at heving av akselvekt var greit, men som kjent leverer ikke BMW importøren lengre ut slike papirer på innstruks fra Bmw AG..

Men hvem vet.. Kjør på!

Skrevet
Har hørt mye rart om vekter.

Men tror nok bil med 6'er er ett godt utgangspunkt.

Ellers går det jo ann å sammenligne litt aksel vekter med for eks 318 - 318is - 320 - 325 og M3. Da ser du jo fort hvordan du ligger ann.

Fra 01.01.09 ble det ikke mulig å gjøre om på sitte plasser etter hva jeg har hørt.

Har også hørt at noen som har søkt før denne datoen har fått godkjent bilen med færre sitter plasser etter denne datoen, men da må de ha søkt på forhånd.

Er mye som er "hørt" her.

Uansett, kontakt BMW eller en BMW forhandler for å finne ut hva som er forskjell på en 318 og M3.

Skriv en søknad til BT om hva du skal gjøre.

Kryss fingrene og håp på ett positivt svar.

Kan legge til at jeg bygde om en 320i til M3 i vinter å den ble godkjent i Mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...