Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

DSC varsellyset begynte å lyse konstant for noen uker siden. Har fått tatt diagnose på verksted og de konkluderte med at styreenheten måtte byttes.

Fikk pris på det i dag, og det var ikke noe behagelig telefonsamtale...

Styreenhet og abspumpe satt visst i ett? Og dette kom på ca. 23.500,- med arbeid.

Noen som har vært borti det samme? Finnes det noen billigere løsning?

Har lest her inne at man kan sende dsc-enheten til usa? Men dette er kanskje en annen enhet??

Svar mottas med takk!

Delenummer på delen som må byttes er i følge verksted: 34516756341

Skrevet

Har snakket med forbrukerrådet, og ifølge de er det selger som skal dekke det siden bilen er såpass nyinnkjøpt.

Kjøpte bilen 17. mai, kjørt 1500km med den...

Så får bare krysse fingrene.

Skrevet

Jeg har skiftet min ASC unit (kun den svarte delen) 5500 kr fra BMW.Jeg kodet selv. Jeg tror at du skifter kun svarte delen (ikke ABS pumpe).

rtno0loyp9w8azn6o5r0.gif

Skrevet

Verkstedet sa jeg måtte bytte hele driten...

"Feilkode 88 Forladepumpe feilaktig (ABS pumpe-enhet)"

Det er feilkoden jeg fikk av de.

De sa at da måtte jeg bytte hele greia, med pumpe og alt.

Stemmer ikke dette? :?

Skrevet
Verkstedet sa jeg måtte bytte hele driten...

"Feilkode 88 Forladepumpe feilaktig (ABS pumpe-enhet)"

Det er feilkoden jeg fikk av de.

De sa at da måtte jeg bytte hele greia, med pumpe og alt.

Stemmer ikke dette? :?

Du er i ferd med å bli ranet... :P

Skrevet

Er et firma i usA som reparerer enheten. Du finner dem på Ebay. Send inn din egen enhet og de fikser den.Er flere på Autopwer som har gjort dette. Kan fortsatt kjøre uten elektronikkenheten. Er den som pleier å svikte.

Skrevet
Jeg har skiftet min ASC unit (kun den svarte delen) 5500 kr fra BMW.Jeg kodet selv. Jeg tror at du skifter kun svarte delen (ikke ABS pumpe).

rtno0loyp9w8azn6o5r0.gif

Er kanskje forskjell på asc og dsc som jeg har? :oops:

Skrevet

Takk for all hjelp så langt! :D

Siden verkstedet har fått den feilkoden som jeg skrev litt over her, og de konkluderte med at hele enheten må skiftes, vil det da hjelpe å bare reparere den elektriske styreenheten?

Vet kanskje ikke det før man har prøvd?

Synd å reparere den, for så å måtte bytte hele driten alikevel... :oops:

Skrevet

Det er jo mye mulig at det er eletronikken som er gåen og ikke selve pumpa, da skulle du vel ikke hatt bremser i det hele tatt...?

I tillegg så er det veldig rart om pumpa skal være gåen, da dette isåfall kunne ha resultert i ingen bremser og det er en meget dårlig konstruksjon, noe de fleste bil produsenter tenker på.

Jeg kjenner ikke til nøyaktig dette problemet, men det er svært sannsynlig at det kun er elektroboksen som er gåen.

Det skal mye til før ventilene i pumpa går i stykker.

Skrevet

Jojo, men samme enhten styrer jo DSC/ASC, ABS og vanlige bremser.

Ergo så må det være kontroll boksen som styrer pumpa som er gåen, ellers så hadde du ikke hatt bremser.

Skrevet

dette systemer er konstruert får at vist pumpa ikke virker så har du bremser førdet.. er pedaltrykket som gjør at bremser virker ikke abs pumpa. denne slipper trykket sånn at abs virker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...