Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel greit å se an eieren til biler som har godt så langt,så får man men liten pekepinne om hvordan den er vert tatt vare på,å som regel ser man det på bilen også :wink:

Men lykke til,ikke bare bare å finne en bil til 60k som er nyere en 98 som ikke har godt langt med grei motor å greit med ekstra utstyr.

Skrevet

kan jeg spørre hvorfor du det ikkew er aktuellt md eldre enn 98? jeg kan bare nevne noe: syk omreg avgift på nyere biler, en 97 modell ruster like mye. Det er bilens tilstand som gjelder, en bil som det står 199000 på kan fort ha gått 400000, ikke vanskelig å skru km.stand.

få en med peiling til å gå gjennom bilens generelle tilstand før kjøp, ikke gnål så fælt med denne km. stnd.

dette ble et voksent inlegg gitt.

Skrevet
kan jeg spørre hvorfor du det ikkew er aktuellt md eldre enn 98? jeg kan bare nevne noe: syk omreg avgift på nyere biler, en 97 modell ruster like mye. Det er bilens tilstand som gjelder, en bil som det står 199000 på kan fort ha gått 400000, ikke vanskelig å skru km.stand.

få en med peiling til å gå gjennom bilens generelle tilstand før kjøp, ikke gnål så fælt med denne km. stnd.

dette ble et voksent inlegg gitt.

Du har et godt poeng her. Fra -96 og nedover er avgiften betydelig lavere. Har du bil som er -97 og over, så kommer avgiften fort på 6-7000kr! Så har du jo årsavgiften i tillegg.

Skrevet

Liten Update her nå.

Etter noen runder virker det som stasjonsvogn er et pluss, og helst så ny og lav km som mulig, og så får Morroa bli spart til neste bil ;)

Her er noen aktuelle kandidater:

2001 Mercedes C180 Estate med 152.000 KM på tellern 65.000,-http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18268969&sid=xz8hcbPZHYs536429&pos=null&tot=null

cerbkpqyy8c59ioch72x.jpg

e8a0hev289iq1i2bvv8h.jpg

gkug9r5ak92vqiokh52b.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18268969&sid=xz8hcbPZHYs536429&pos=null&tot=null

2002 VW Golf 1.6 Stasjonsvogn Highline, 190.000 KM 70.000

2mrcawsn5ehvcn075y5f.jpg

jy86i0nsxpbx6zrkw9u8.jpg

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18003017&sid=xz8hcbPZHYs536429&pos=null&tot=null

Må byttes litt smågreier på golfen vissnok...

Det som slår meg er vel at Mercedesen i utgangspunktet vel er en betydelig "dyrere" bil hvis noe sånt kan sies...

Hva mener folket?

Skrevet

Vel....vel...ehhh....Stasjonsvogn?

Mercedes og VW?

Nå er jo smaken som baken - og jeg skal ikke dra det ut; men da jeg skulle handle bil sist nå, bestemte jeg meg for en tysker. Var her ute på "Tyskerområdet" i Stavanger (Bavaria, Audi, Møller (VW) og Bertel O Steen) og prøvekjørte samtlige. Og Mercedes havnet nederst...Ikke fordi det er noe dårlige biler, men jeg fikk så "gubbe" følelse av de kontra de andre tyskerne.

Hva med å finne en Golf GTI (en 3`er eller 4`er) eller en Audi A3 1,8t (evt 1,9tdi)?

Jeg hadde japser stort sett hele tiden før jeg kjøpte meg BMW, og det var gøy, men dyrt i lengden (deler, service, reperasjoner), men det igjen skyldtes kjørestilen min.

Det er en grunn til at hatchback`er er ungdommens favoritter - de er ikke som de "voksnes" biler, de er små, de er billigere, men du får likevell med deg vennegjengen og litt bagasje på tur ;)

EDIT: Men Mercedes`en er vel ett bedre kjøp vil jeg tro. Bakhjulsdrift er det og, så da får han lekt seg litt med det på vinteren. MB er og finere å se på...

Skrevet

Hvorfor swkal det absolutt være nyere enn 1998 ?

Får meget pene eksemplarer av en e30 for 60k og etter min mening er e30 noe av det peneste BMW har hatt på samlebåndet sitt !

Er nok en grunn til at den MB'en er så billig, ikke akkurat lett å selge en bil som er knallblå inni vil jeg tro. Aldri likt MB eller VW så skal ikke uttale meg mer :o)

Skrevet

skal du ha en billig og pålitelig bil, hadde jeg gått for Honda. Jeg hadde en 2001 Honda Accord es utgave (es= dyrere utgave med mye snacks) hvor jeg kun måtte se på oljen av og til,men trengte ikke gjøre noe. Brukte så og si ikke noe olje og gikk knallfint.

Se etter honda accord eller honda civic for eks. pålitelig og billig.

men kjøreglede? tja.. der går jeg heller for tysker ja.

Skrevet

Hvordan kan man forvente at ett BMW forum skal kunne vurdere andre merker? Har gående en tråd om "er det kun bmw som gjelder?" og ser at en gjenganger er at andre merker er veldig tilsidesatt. Helt satt ut jeg..

(en smule ironi i innlegget, for de som ikke skjønte det)

Sperre, helt enig i E30 tanken, men man setter ikke en fersk sjafør bak dette. Antar at bror til trådstarter er en som nylig har fått seg førerkort. E30 er en farlig bil. Hoho, ikke Airbag er det første som slår meg. Men men, denne debatten har jeg tatt før : )

Skrevet
Hvordan kan man forvente at ett BMW forum skal kunne vurdere andre merker? Har gående en tråd om "er det kun bmw som gjelder?" og ser at en gjenganger er at andre merker er veldig tilsidesatt. Helt satt ut jeg..

Sperre, helt enig i E30 tanken, men man setter ikke en fersk sjafør bak dette. Antar at bror til trådstarter er en som nylig har fått seg førerkort. E30 er en farlig bil. Hoho, ikke Airbag er det første som slår meg. Men men, denne debatten har jeg tatt før : )

Er jo enig med deg der egentlig. Valget mitt falt på en e36 318 sedan 93 mod til 50,- En bør ikke være så kravstor til en førstebil da det mest sannsynlig vil bli kantkjøring, parkeringsbulker, riper osv :P

Skrevet

Er jo enig med deg der egentlig. Valget mitt falt på en e36 318 sedan 93 mod til 50,- En bør ikke være så kravstor til en førstebil da det mest sannsynlig vil bli kantkjøring, parkeringsbulker, riper osv :P

Hvorfor ikke gå for en 2 liter når man først skal ha bil? Bmw'er er som regel gått en del kilometer, og 2 literen er dog sterkere enn en 1.8liter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...