Gå til innhold

E36 323/28ti. Endelig ute av låven til sesongen 2012!

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært ute og prøvd litt som en pause i eksamenslesinga.

Koblet på det nye batteriet og målte antall volt når tenninga ikke var på, i hakk 1 og i hakk 2. Ca 12,8V ved de 2 første og litt mindre, ca 12,3 på hakk 2 på tenninga. Når jeg da prøvde å starte hørtes det ut som starteren gikk såvidt bittelitt rundt. Dette må vel tyde på ett betraktelig spenningsfall ett eller annet sted, men hva kan det kommme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 383
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

HEY! Da er vi oppe og går igjen. Etter å ha prøvd mye forskjellig og feilsøkt, byttet både starter og dynamo så fant jeg feilen i kveld. Det var en jording som så 100% i orden ut. Skrudde av jordingen både fra motoren og fra batteriet, sprayet med uni.spray og rengjorde uten å ha troa i det hele tatt, og VIPS, så var det i orden igjen! Strengt tatt litt pinlig, men får vel være glad for at vi fant ut av det til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Rart hvordan det går ann. Jeg hadde ikke troa på at det skulle funke i det hele tatt, men tenkte jeg fikk gjøre det likevel. Skvatt ENDEL når den plutselig startet etterpå!

Jepp, nå går som den skal. Regner med det blir Våler på Lørdag så det blir den store testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, synes ihvertfall touringen ble bra! Litt vanskligere å se hvordan compacten ble da jeg ikke har tatt den ut etter at vi gjorde det igår kveld. Får ikke ordentlig inntrykk inne. Men i bunn og grunn synes jeg det fungerer bra! Litt usikker på scratchX'en. Føler ikke at den gjør noe særlig, men mulig jeg bruker den feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg ei slik bøtte, vaske hanske, håndkle og den voksen. Utrolig bra den suger det håndkle.

Ellers så tror jeg noe produkter går mest på bruke de riktig. Jeg holder meg forsatt til autoglym og boss fordi føler meg fortolig med det.

Rakk en vask og våt voks selv ikveld men inget 3 step gitt, he he:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en clutchstopper på E-bay for en liten stund siden. Fikk montert den og kjørt meg en liten tur i ettermiddag. Alle som kjører E36 bør montere eller lage seg en slik. Bitte liten oppgradering som gir en helt annen følelse! Gleder meg til helga da det skal kjøres på Våler. Håper alt holder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en clutchstopper på E-bay for en liten stund siden. Fikk montert den og kjørt meg en liten tur i ettermiddag. Alle som kjører E36 bør montere eller lage seg en slik. Bitte liten oppgradering som gir en helt annen følelse! Gleder meg til helga da det skal kjøres på Våler. Håper alt holder nå!

Hvordan fungerer Clutchstopper?

God tur til Våler og håper alt på bilen fungerer denne helgen [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter allerede en slags clutchstopper på de. Det er en "bolt" som sitter i gulvet som clutchen støter mot når den er helt trykket inn. Den nye bygger lenger ut slik at clutchen får kortere vandring etter at den har løst ut. Gir en meget god feeling.Ofte kan man bare bruke en 10(eller 8?)mm bolt med stort hode og en mutter for å stramme den ned mot gulvet. Jeg kjøte for å få en med stort hode og gummi. Kostet en hundrelapp eller så. Gir mye godfølelse for penga!

Satser på at det holder nå ja. Kommer tilbakemelding og hforhåpentligvis noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder fra helga. Var en bra dag på Vååler, men fikk ikke kjørt veldig mye desverre. Giroverføringa røyk utpå dagen, men frem til det synes jeg bilen fungerte relativt bra. Får vel satse på å bytte plugger og litt småtteri før neste kjøring.

3a1uja3bh22picxxull2.jpg

hp7ai76dchc5gwtj8yn5.jpg

atqb6tg311ulnz085eaz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...