Hans Wilhelm Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2010 Da er 330 bremsene med Performance Friction klosser montert og testet. Virker som det bremser fint, men skulle ønske meg "hardere/fastere" pedal. Synes det er for mye dødgang. Kanskje det er på tid eå bytte bremseslangene? Noen forslag som kan gi hardere pedal og mindre dødgang??? Ellers merket jeg allerede nå etter testturen disse klossene sine håpløse sider, vanskelig å dosere og de støver ut av en annen verden! Men virker som det er godt bitt da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza RX Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Viktig å få ut all gammel bremseveske og luft bobbler. Pumpe til den nye veska kommer frem og ta seg god tid på hver kalipper. Tror vi brukte over 30 min på en bil sist jeg bytta, men så ble det bra også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 kan vel hjelpe noe med stål slanger også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2010 Væska er ikke gammel, ble byttet i vår og var nøye da ja. Er kun foran jeg har byttet calipper, bak er det kun klossene som er byttet. Pedalen føles bra når den tar, det er vandringen jeg ikke liker. På familiebilen, E46 320it, er pedalen mye mer direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2010 kan vel hjelpe noe med stål slanger også Har vel egentlig en følelse av at bare nye slanger også hadde hjulpet. Blir vel slitt med tiden tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza RX Skrevet Juni 24, 2010 Share Skrevet Juni 24, 2010 Muligheten for at veska koker på banekjøring er stor, så da skal den byttes (S.Sørli anbefaler bytte før vær track day Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2010 Vil ikke kokepunktet på væska senkes hvis den koker? For har målt dne og det er "grønt lys". Skal du kjøre på Våler i helga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza RX Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 Skal du kjøre på Våler i helga? Får desverre ikke vært der, da det kommer en Nordfra for å kjøpe Foresteren og så skal jeg klargjøre EVO,n som blir henta neste helg og pakke til Feriestart med unga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 tror ikke det har noen hensikt å skifte væske hvert "løp" da hadde skifte intervallet på en M-bil vært helt noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Impreza RX Skrevet Juni 25, 2010 Share Skrevet Juni 25, 2010 tror ikke det har noen hensikt å skifte væske hvert "løp" da hadde skifte intervallet på en M-bil vært helt noe annet Nei, tror heller man må legge vekt på skikkelig Bremseveske(Dot 5.1) og stålomspunnede slanger og anbefaler HAWK eller Galfer klosser som Jacobs Autosuply selger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2010 Er ikke forskjellen på Dot 5,1 og Dot 4 i hovedsak kokepunktet på væska? Er disse klossene noe man kan bruke på gata også? Har kjørt litt med PF klossene nå og må si at de støver sjokkerende mye! Bilen blir jo grå på hele sida nesten! Blir spennende å se hvordan det fungerer på Våler i morgen. Kanskje jeg kommer hjem med grå compact... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Da har det vært en bra helg. Våler på Lørdag med NSK og Autoslalom med bmwccn på Søndag. Bilen har fungert bra og jeg er ganske fornøyd! Bilen er fremdeles litt vrang å starte, stopper av og til og går gennerellt litt urent. Lurte på om det kunne være veiakslelsensoren, men etter litt graving idag fant jeg dette: Er vel ikke helt i henhold... Får ny senere idag sp da blir det spennende å se om det kurerer syken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helgeb Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 er dette den tynne slangen som går paralellt med innsug belg? , har vel funnet feilen der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juni 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2010 Ikke den tynne slangen, men SELVE innsugsbelgen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Var og kikket da dere kjørte i helga. angerer meg litt på at jeg ikke tok med min egen bil ja. hadde du 328 innsug også på denne? mener jeg så det satt noe annet en orginal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå