Gå til innhold

Er denne E30'n på bimmers?

Rayen
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For min del er E30 en vinner pga kjøreegenskapene sammenlignet med andrebiler fra samme periode. Jeg har opplevd dem som godt sammenskrudd og underholdende og så er jeg nok litt nostalgisk siden det var den BMW'en som var bilen å eie da jeg skulle ta lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så opphengte folk er i bil modeller her da. De som har blitt nevnt her nå er jo bakhjulstrekkere og morsomme alle sammen.

E30:

Denne har jo flere før meg forsvart bra. Må bare si meg enig at vekt, deletilgang og det at folk veit så mye om dem er de største fordelene.

Volvo 240:

Grymme gamle vogner som også gjorde det bra i Gruppe A. Artig å se en 240 som går bra, selv om overraskelsesmomentet med kjappe 240'r har blitt litt utvanna :) Den grønne på bildene her har forresten S50B30 med turbo :)

Mercedes:

Har mange kule biler fra 70-80-tallet. De er vel ikke kjent for å være spesielt sportslige, men fy faen for en byggkvalitet og sjarm. Sjekk interiøret i en Charmedes 123 f eks. Det er noe helt annet enn i en skranglete E30.

Liker alle sammen jeg selv om det er helt forskjellige typer biler og det blir feil å sammenlikne.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, ser den :) Men synes fortsatt en rigga og stillestående e28 er kulere enn allverdens E92 eller Supra'er. Er jeg sjuk? :?

hehe, trur du har misforstått meg eg... Likte at den røykla supraen. Va kje noe mer... Supra har eg ingenting til overs for,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Man får nedi omtrent alt av BMW motorer !!

Menne, det gjør man vel egentlig i de fleste? som f.eks e34, e28, e36, e38, e32 osv osv, de har jo alle bedre plass enn e30...

E30 har friheten av å ha kompakte fjærtårn og riktig plassert travers, slik at man slipper endeløs krangling med bunnpanner, tannstenger og styrestag.

":3glrdev6]Oddis:

-Relativt billig (enda det er på vei til å snu)

Jeg vil vel heller si godt overpriset, og at dette snudde for noen år tilbake. På den annen side er jo en bil verdt det folk er villige til å gi.

De fleste E30r er billige biler issolert sett. Men til å være 25 år gamle biler er de dyre. Men pris og etterspørsel etc..

Skulle vel starta firma som lagde nye E30er fra bunn av, og solgt de. Eller vent litt... BMW burde gjøre det selv! :) Tipper de venter i 10 år til og gjør som alle andre retromakerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vel starta firma som lagde nye E30er fra bunn av, og solgt de. Eller vent litt... BMW burde gjøre det selv! :) Tipper de venter i 10 år til og gjør som alle andre retromakerne.

De har jo nesten gjort det: 1-serie coupe

Det er den bilen som apelerer mest til meg i dagens lineup fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...