E36Cab1 Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Gatebil er vel en nokelunde grei aktør i seg sjøl,men de drar jo en masse useriøsitet iform av fyll og "løsluppenhet". Er vel desverre ingen annen aktør i Norge som fokuserer nettopp på bil og modifikasjon. Måtte vel kansje eneste være i regi av ulike firma som har basert seg på nettop slike ting bl.a
Jay-O Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Hva med å organisere de forskjellige motorklubbene rundt i landet? Er vel det KNA har prøvd å gjøre, men de er så fastsatt på å kun holde seg på banen, so to speak... NAF burde se potensialet ved å ha en underorganisasjon beregnet for dette formål. Men de er så handlingslammet til tider at jeg lurer på hva de egentlig holder på med...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 liker seriøsiteten i denne tråden, vi opprettholder det slik. Jeg er enig med Jay-0, prøve å få ALLE små og store klubber, til å skrive et formelt dokument hvor man gir utrykk for sitt synspunkt på dette, i tillegg bør vi se på nabolandet når det gjelder slikt, altså at f.eks biler det ikke finns senkesett til med tüv papirer, kan få spesialsmidde fjærer fra åkrene fjærsmie og hvor disse får tüv-papirer og holder til sjeldne bygg.. det hadde hjulpet meg i stor grad, men det er vanskelig slik det er nå. Så dette bør tas på alvor, hvor vi engasjerer oss alle sammen. En representant fra hver klubb bør gi utrykk for dette og sammenlikne med andre land i EU f.eks
Jay-O Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Noen som gidder å sitere innlegget til Leif Nilsen i VG? Gadd ikke gå ned i kiosken for å kjøpe det
hylle Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Noen som gidder å sitere innlegget til Leif Nilsen i VG? Gadd ikke gå ned i kiosken for å kjøpe det Det samme som står i første innlegget i den tråden på gatebilforumet.
oddis Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Enda et innspill fra Gatebil tråden. Les spesielt de to siste avsnittene... Jeg kjøpte meg en bil no nettopp som har blitt importert fra japan.. Og er full klar over at det ikke er mulig å få den registrert, men det jeg ikke viste som jeg fikk vite i går var at det ikke gikk å få lånt seg prøveskilt til bilen.. Jeg bor i Ålesund og drog derfor til Trafikkstasjonen her for å låne meg prøveskilt til bilen.. Bilen måtte flyttes. Når det koster 650kr å leie en henger så leier jeg heller skilt. Bilen er en Nissan S13 180sx Chassis nr: RPS13-056939 Når jeg drar for å låne prøveskilt så får jeg beskjed at på akkurat den bilen der kan ikke vi gi ut prøveskilt… Er det ikke sånn at når moms er bestalt så kan man få prøveskilt da??? Ble veldig frustrert så jeg ringte til Trafikkstasjonen i Molde.. Der var det et heilt annen svar.. Ja, skilt skal du få, det var ikke noe problem.. Mitt problem her er at jeg jobber ganske mye så jeg har ikke tid til å ta ferge og kjøre 2 timer for å hente noen skilt.. Så jeg drog tilbake til Trafikkstasjonen i Ålesund og forklarte dette. Og da var det at de hadde andre regler enn andre Trafikkstasjoner….
tangorev Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Litt ulrealistisk, men fikk en fin tanke her Så en ledig stilling hos BT. Riktig nok som kundebehandler, men før eller siden må jo grinebiterne pensjonere seg. Tatt med en klype salt har de "strengeste" jeg har møtt og hørt om vært av den eldre generasjon. Vil ikke tro alle som har med teknisk og gjøre er trangsynte? Om alle av oss som vil/kan begynner å jobbe der, siler vi ut de verste og på sikt tar over BT Kunne blitt en hyggelig arbeidsplass med riktige formål..
Tsbusa Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Enda et innspill fra Gatebil tråden. Les spesielt de to siste avsnittene... Jeg kjøpte meg en bil no nettopp som har blitt importert fra japan.. Og er full klar over at det ikke er mulig å få den registrert, men det jeg ikke viste som jeg fikk vite i går var at det ikke gikk å få lånt seg prøveskilt til bilen.. Jeg bor i Ålesund og drog derfor til Trafikkstasjonen her for å låne meg prøveskilt til bilen.. Bilen måtte flyttes. Når det koster 650kr å leie en henger så leier jeg heller skilt. Bilen er en Nissan S13 180sx Chassis nr: RPS13-056939 Når jeg drar for å låne prøveskilt så får jeg beskjed at på akkurat den bilen der kan ikke vi gi ut prøveskilt… Er det ikke sånn at når moms er bestalt så kan man få prøveskilt da??? Ble veldig frustrert så jeg ringte til Trafikkstasjonen i Molde.. Der var det et heilt annen svar.. Ja, skilt skal du få, det var ikke noe problem.. Mitt problem her er at jeg jobber ganske mye så jeg har ikke tid til å ta ferge og kjøre 2 timer for å hente noen skilt.. Så jeg drog tilbake til Trafikkstasjonen i Ålesund og forklarte dette. Og da var det at de hadde andre regler enn andre Trafikkstasjoner…. Her er feilen, akuratt her! Fy faen jeg blir irritert over slik! Hadde jeg fått fortalt dette, skulle jeg gitt vedkommende en regle, personen aldri skulle ha glemt!
Jay-O Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Hmm, ja. Det er rart at de kan ha forkjellige regler å forholde seg til alt etter hvor du er. Men vi må huske å være kildekritiske - ikke ta alle skrekkhistorier for god fisk og svelge dem rått. Se for deg hvor flaut hvis vi tramper opp til BT med 100 saker, og det viser seg at bare 20 er reelle. Da har vi tapt før det i det hele tatt har begynt. Er det noen som føler seg kallet til å starte en organisasjon for å ta for seg slikt som dette, evt få NAF til å få fingeren ut og gjøre noe? Debatten er i gang, bare spørsmål om tid før de må engasjere seg, og da er det best om de er forberedt.
oddis Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Pr. idag burde vi alle melde oss inn i AmCar klubben, fordi de er de eneste som reelt kjemper for våre rettigheter. Jeg og stiller meg veldig kritisk til NAF. De er utrolig tafatte, og virker mer som en fabrikk enn som en organisasjon.
Jay-O Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Allerede medlem der og 200sxOGN... Og Miata klubben... Alle sliter med det samme... Biltrangsynet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå