Kobar Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Ved kaldstart så kommer det skikkelig kvasse tikke-lyder som kommer og går helt til motoren blir driftsvarm, da er lyden helt fraværende! Går det fint an å justere dette? eller må nye deler kjøpes inn? Kjører rundt på en nokså tykk olje, vil det hjelpe om jeg skifter til en noe tynnere tro? Og ang rasling, så er det en lyd jeg hører spess godt dersom jeg ruser motor fra 2-4000rpm, og lyden høres ut til å komme fra framkant av motor, noe med kjedet?
StigJ Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Har dette på min E46 318i også. Koden på denne er vel M42 B19? Sikkert samme greiene. Så jeg og lurer på dette. Har prøvd et par forskjellige oljer uten å huske hvilke typer det var. Ingen endring i tikkingen.
Kobar Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 kan det hjelpe om jeg kjører igjennom en heftig oljerens?
DJ RS2 Matrix Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 kan det vere noe av dette som han seier ? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=122302&highlight=ventiltikking+e46+bmw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå