Gå til innhold

Tråden om min BMW: E46 323 Sedan. SOLGT!


Anbefalte innlegg

Det var ikke smått med 16", så helt fint ut det! syns det var fine felger også :) Og forresten, en knallfin bil :)

*lurker videre om natta på bimmers ettersom jeg har snudd døgnet*

Ikke for smått kanskje, men hadde vært enda bedre med 17". Hehe :) Men, helt ok størrelse på vinterfelgene. Er værre med dekkene som står på egentlig. Type Nexen dekk. Kanskje det værste jeg har prøvd :P

Takker for fin tilbakemld 8) Alltid moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha brukt bilen en del på vinterføret, så er jeg ikke akkurat imponert. Synes E36`en var bedre å bruke igrunn. Noen som har noen innvendinger ang. E46 på snø? Må si jeg har fått et dårlig inntrykk, ettersom det er min første vinter med E46.

Jeg regner med/håper på at det har MYE å gjøre med hvilken type dekk man kjører på?

Jeg kjører/sklir rundt på Nexen (piggfrie) dekk. Var kliss nye da jeg tok de i bruk (fulgte med felgene). Hadde vel aldri valgt disse hvis jeg skulle kjøpt dekk ved siden av, men ga de en sjanse siden de fulgte med til en billig penge.

Annbefalinger av dekk? FYR LØS!

Blir nok eneste vinteren for de som står på nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michelin X-ice er det mange som er fornøyd med og er også testvinner. Syns også conti 5 sitter bra på veien. :wink:

Syns Nokian er alt for mykt på asfalt. Antispinn/ABS jobber konstant på de fleste biler jeg har kjørt med nokian...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Dr_S her! Skremmende gode Yokohama iceguard dekkene til en rimeligere penge enn michelin og Nokian feks

Faderen kjører michelin x-ice på e46 touring og de er bare hakket bedre enn Yokohamadekkene jeg har på e36en.

Faderen betalte 8500 for Michelin x-ice dekkene i 17". Galskap :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan få prøve Dr. Det skal la seg ordne. Kan jo, evt, prøve den på vaskedaten (Kepler).

Kan fort være da at jeg må prøve meg på noen sånne dekker til vinteren igjen.

Klart, det er også første vinteren min med piggfritt, men kan aldri tenke meg det kan være så stor forskjell :P

Fra en ting til en annen her. Har lest flere steder at man bytter innsug for å kvikke opp littegrann. Er det noe som vil ha noe effekt på en bil som min? :oops:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil ble ikke strupet i innsuget slik som 330 og 328 ble, men godt mulig det kan la seg gjøre å hente ut litt ekstra med f.eks et 330 innsug? Null peil på hva du evt da trenger av deler og om det overhodet passer rett over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen endelig nyvasket igjen. Blank og fin :)

Panseret var fult av kattespor. Så om som det hadde vært en skikkelig fight der :P

Bilen har også fått seg en grundig vask med grønnsåpe innvendig, deilig :) ..Kan slappe av med god samvittighet nå :P

Et spørsmål. Eksosen min ser "brent" ut helt på enden. Får det ikke bort med avfetting. Er dette noe AUTOSOL vil klare? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...