Gå til innhold

Bygge om preface m20b25 til facelift m20b25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger man ikke lambda sonde?? Må vel ha det hvis det er ordnet for å koble til på ledningsnettet?

Hakke peil jeg altså:)

Skrevet
Trenger man ikke lambda sonde?? Må vel ha det hvis det er ordnet for å koble til på ledningsnettet?

Hakke peil jeg altså:)

Er det feil på Lambda i denne motorstyringen, så går den ikke som den skal. Men tar du den vekk, så går den som den skal (Noen her som sitter med en M20, facelift ? Må gjerne prøve det jeg sier, kan jo ta feil : ) ). Vil du ha lambda for en bedre blanding i forbrenningskammeret, så er det jo ikke værre enn å bore hull å sveise inn en mutter med rett gjengestigning og dimensjon i det ene røret. Å ha måling på 3 sylindere er nok. Måler du avgass etterpå da, så er den god som gull. Dette gjelder også hvis du tar hensyn til at avgass målingen er utifra data for en E30 som er "forberedt for katalysator" . Andre avgass krav på biler som ikke er forberedt for dette.

Må jo huske på at denne motorstyringen var veldig forrut for sin tid og ikke perfekt, på noen måter.

Føleren som det blir nevnt om tidligere, som sitter rundt den ene pluggledningen. Det er forgjengeren til det vi alle kjenner som "kamsensor " på nyere motorer.

Hva er grunnen til at du ønsker ombyggingen? Problemer med følere på girkassen ?

Skrevet

nei grunnen til att jeg ønsker å bygge om var vel hvis jeg ikke fikk skaffa meg følere raskt nok, ser ikke på det å bygge ledningsnett som stor jobb, så tenkte jeg skulle gi det en sjangs, meen har nå ordnet seg med følere tror jeg, så satser på det blir nok en oppstart i helga, så får jeg prøve å finne ut hvorfor bilen bare begynner å fuske ved 2000 o/min og ikke vil høyere på turtall.

Azeton hehe tror jeg har enda ett facelift ledningsnett hvis du er intressert;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...