Gå til innhold

. .

spaix
 Share

Anbefalte innlegg

stemmer!

aaa(I) da førstår jeg:) for jeg har lufta bremsene før er det de slangene?

ja, man kan godt si det sånn. det eneste er bare det at man egentlig skal lufte med lufte nipplen på calipperen (metallklompen som bremseklossene sitter inni) //om du ikke gjore det da//

ja for skifta bremser å da tok jeg av den gummi slangen å så tok en kamerat å trykte på bremsen for å få ut luft eller noe,

ok. det er vel ikke den måten man egentlig gjør det på. men men. er sikkert en ok måte å gjøre det på det også. er vanelig at luftenippelen sitter som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

spaix: det med å klemme bremsene var også en spøk;) jeg ville ikke gjort det på en bil jeg bruker til daglig! kunne dog gjort det på en vrak/kræsjebil :P tror du skulle sett deg etter en ventil som stenger bremsene bak, slik at du kan har bremser foran bare ved å vri en bryter;)

Men dersom du skal drive å børne så mye som jeg har fått inntrykk av bør du jammen lære deg å skru, fordi differensialene til BMW er helt rævva! får klunke-lyder bare av å se på dem! tror jeg skifta 5 kardanger på min gamle 318i-e30! på 1 år!!! men var første året med lappen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer!

aaa(I) da førstår jeg:) for jeg har lufta bremsene før er det de slangene?

ja, man kan godt si det sånn. det eneste er bare det at man egentlig skal lufte med lufte nipplen på calipperen (metallklompen som bremseklossene sitter inni) //om du ikke gjore det da//

ja for skifta bremser å da tok jeg av den gummi slangen å så tok en kamerat å trykte på bremsen for å få ut luft eller noe,

ok. det er vel ikke den måten man egentlig gjør det på. men men. er sikkert en ok måte å gjøre det på det også. er vanelig at luftenippelen sitter som bare det.

ja var det vi gjorde:P trur jeg han andre kompisen sa hva jeg skulle gjøre han har peilig:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spaix: det med å klemme bremsene var også en spøk;) jeg ville ikke gjort det på en bil jeg bruker til daglig! kunne dog gjort det på en vrak/kræsjebil :P tror du skulle sett deg etter en ventil som stenger bremsene bak, slik at du kan har bremser foran bare ved å vri en bryter;)

Men dersom du skal drive å børne så mye som jeg har fått inntrykk av bør du jammen lære deg å skru, fordi differensialene til BMW er helt rævva! får klunke-lyder bare av å se på dem! tror jeg skifta 5 kardanger på min gamle 318i-e30! på 1 år!!! men var første året med lappen da :P

du veit at jeg har klemt de ledningene nå eller?!?!??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig det. vill ikke anbefale å klemme det igjenn. går seff ann å gjøre det for å børne men ikke kjør med det, for din og andres sikkerhet :P

hadde ikke tenkt til å kjøre med det:P men det som er så rart med bilen er at hvis jeg står i oppoverbakke å triller litt nedover så begynner å spole å får burna litt oppover så kan jeg trampe inn bremsen å burne videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, men ikke kjør med dem på offentlig vei! blir noe svekket bremsestyrke;) men løp ut å prøv om den spinner med klemte slanger!!

holder de slangene seg klemt:S? siden det er gummi liksom

om du har en bra låsetang på begge sider, og klemmer så hardt du overhodet klarer(pass på at det ikke går hull på slangen, da kan du miste bremser foran også) så skal det ikke være mye til bremser igjen bak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gidder ikke tøffe meg akuratt, men du ser kanskje åssen jeg gjør det? nå har sikkert jeg litt mere krutt enn deg muligens men er hvertfall sånn man gjør det :)

ja du har en 2,5l maskin å jeg har en helt vanlig e34 12v så ja er litt mere krutt, men er ikke så lett å se åssen du gjør det når man nesten ikke ser noe for det er morkt+ at du filmer utenfor bilen? åssen kan jeg se hvordan du børner da:P? har sett mange børne før liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...