Svennis Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 For noen dager siden fylte jeg bensin på min bil, den var nesten på reservetanken, men når jeg startet bilen igjen, flyttet ikke tankmåleren seg oppover igjen. Den fortsatte nedover til den var i bunn, selv med full tank. Bilen sto så et par dager uten å bli brukt. Når jeg da startet igjen, fungerte den normalt. Men nå skulle jeg fylle igjen og det samme skjedde. Hva kan dette være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 samme skjer med de to bmwene her i huset.. begge målerne lever litt sitt eget liv... har ikke funnet noe løsning enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 litt kontaktspray på måleren er en enkel ting som har hjulpet meg med alt fra defekt speedo til hyperaktivt turteller måler:P de kontaktene på konsollen er grise dårlig koblet.. trenger litt hjelp;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny89 Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 litt kontaktspray på måleren er en enkel ting som har hjulpet meg med alt fra defekt speedo til hyperaktivt turteller måler:P de kontaktene på konsollen er grise dårlig koblet.. trenger litt hjelp;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juli 26, 2009 Share Skrevet Juli 26, 2009 jeg har problemer med at når jeg fyller bensin, går nåla oppover, og oppover. og der blir den. Var tom, og fylte 12 liter, så gikk den radig opp til 35 liter på måleren. der har den ikke rørt seg fra. Dette skjedde i sammenheng med at speedoen slutta å funke. vet noen om bensinmåleren og speedometeret henger sammen på en måte. er de "avhengige" av hverandre for at de skal fungere? Takker for svar, og sorry for at jeg lånte tråden din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennis Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Hvis det skulle være dårlig kontakt, så ville den vel gått rett i bunn? Men den gikk som vanlig ned til reserve og der ble den selv med full tank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 da blir det å prøve å bytte km telleren. for jeg har nemlig et annet speedo, men det har gått 260 k, og det som fulgte bilen har gått 227:) noen som har en DIY på hvordan man bytter den greia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st3inar Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Sliter med mye av det samme som er nevnt her på min '98 e39. Er sjeeeldent den viser nøyaktig i det hele tatt. Fyller jeg feks tanken breddfull så stopper den på 35 liter og stiger mer og mer jo lenger jeg kjører. Lever sitt eget liv. Kan ha vist 20 liter dagen før og viser 0 ved oppstart dagen derpå, før den stiger til kanskje 15 etter litt kjøring. Sku tro bensinen renner ut jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå