635csi Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Sånn å forstå ja. Skal prøve å sjekke litt rundt hva som egner seg best. Si fra her i tråden dersom du finner en bra oppskrift du også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Bruker du Autosol eller ting fra Gasoline? De mindere gråve slipe papiret, er alt våtslip, eller bare 1200? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 har brukt poleringspasta fra gasolin. jeg har kjøpt poleringspasta i fast form, en grønn og en rosa kubbe. men de har også i flytende form som sannsynligvis er mye enklere å bruke. jeg har en liten pussemaskin som jeg har 80, 120 og 240 papir til. så har jeg brukt vanlig 320 papir for hånd, og 600 og 1200 våtslipepapir. jeg brukte vann med våtslipepapiret kun på første felgen, resten har jeg pusset tørt. virker som det blir like bra resultat uten vann. bare bytt papir ofte og blåse bort støv fortløpende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Desember 30, 2009 Share Skrevet Desember 30, 2009 Takker for svar. Nå ligger mine RC i deler også. De nye skruene dine har jo ikke splines, sånn som de org. Er det da lurt å bruke? Kan vel fort bli litt vanselig å få rett og poblemer med å balansere felgen etter på? De org er ikke noe problem å bruke om igjen. Litt 243 Loctite (blå) så sitter fast dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2009 de orginale skruene mine er så stygg at det er ikke aktuellt å bruke de sånn som de er. må isåfall pusses opp på et vis. dessuten så har jeg nettopp gitt de bort når en legger felgsenteret på plass i felgen så sitter det jo som støpt uten at det er noe klaring eller slarke. tror ikke det går an å montere skjevt slik at det blir ubalanse. splinsen på boltene tror jeg er der kun for at hodet på boltene skal kunne vere helt glatt og rundt. der jeg kjøpte skruene påstod de å ha testet med disse skruene i 2 år uten problem. har rød locktite som jeg tenkte å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 går sakte men sikkert framover. har klyvd 16" rs felgene i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Flott arbeid! Meget bra resultat Hva er de rosa og grønne barrene til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2010 den rosa og grønne barren er poleringspasta. har bestillt flytende poleringspasta nå fra gasolin.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Godt å få litt inspirasjon. Jeg holder på med et sett RC 041/042 selv, men har såvidt begynt å dele dem. Skruene sitter jo som sveist fast i felgene. Du har ikke noen tips for å få dem ut? Har prøvd å banke dem ut med hammer og skralleforlenger, men uten noe særlig resultat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Eget felghjørne i stua altså? Mye penere å se på dette enn div. annet rart folk har i stua si Gleder meg til å se hvordan det går med RS`ene dine her, siden jeg har et identisk sett som også skal få en renovansjon etterhvert. Det er 12-kant bits på RS`ene ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 Godt å få litt inspirasjon. Jeg holder på med et sett RC 041/042 selv, men har såvidt begynt å dele dem. Skruene sitter jo som sveist fast i felgene. Du har ikke noen tips for å få dem ut? Har prøvd å banke dem ut med hammer og skralleforlenger, men uten noe særlig resultat satt jævlig fast boltene på RC felgene mine og. er på grunn av splinsen øverst på bolten. så du må nok bare prøve å slå hardere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 Eget felghjørne i stua altså? Mye penere å se på dette enn div. annet rart folk har i stua si Gleder meg til å se hvordan det går med RS`ene dine her, siden jeg har et identisk sett som også skal få en renovansjon etterhvert. Det er 12-kant bits på RS`ene ja? har eget felgverksted i stua ja www,felgen-stua.com rs felgene har 8 og 10mm 12kant ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Hehe, da prøver jeg på det. Var bare redd for å ødelegge skruene hvis jeg slår for hardt, men tror det er originale BBS skruer, så de skal vel tåle en trøkk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2010 dagens økt: fjernet klarlakken på ytterringene med duxola malingsfjerner klar til påføring: smurt på duxola: ventet en liten halvtime og spylte med høytrykkspyler vips så var all klarlakken borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet Februar 23, 2010 Share Skrevet Februar 23, 2010 Gleder meg til å se ferdig resultat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå