Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 som overskriften sier så har jeg starta å pusse opp bbs felgene mine. felgene er 8x17" 2-delte bbs rc090. alle felgene er ganske ille irret og jævlig. ene felgen har også et 40cm parti som er kantkjørt. før oppstart: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 noen som vet hva denne store doningen bak ventilen er godt for? og må denne brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 har delt alle felgene og fjernet klarlakken fra felgkantene. brukte duxola malingsfjerner og høytrykkspyler her har jeg brukt 120 pussepapir og pusset ned kantkjøringsskadene skal fortsette med 240 papir og så 400, 600 og 1200 våtslipepapir. skal også bestille meg en del polerings stæsj hos Gasolin.no nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
635csi Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Duxola er et knallmiddel! Pusser du manuelt eller har du spent fast felgene i dreiebenk eller lignende? Skal omsider gjøre det samme på RS`ene mine, men hadde håpet på å slippe all pussinga for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 duxola fungerte over all forventning ja. det aller meste av klarlakken forsvant etter første påføring, og penslet på de siste flekkene som var igjenn og vips så var allt borte tok jaggu et lag skinn fra fingetuppene også har en sånn liten black&decker maskin som jeg tar grovpussen med (120 og 240 papir) resten må jeg vel ta for hånd. har ikke tilgang på dreiebenk e.l. jeg har også et sett med bbs rs felger som skal oppusses (visst jeg ikke mister motet etter rc felgene da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 noen som har handlet nye bolter til slike felger før? sted, pris... er jo litt spesielle bolter dette M7x30 med splines øverst. har funnet en nettbutikk som har (Pertsch&Partner) og der kommer et sett bolter og muttere på ca 3000,- norske kroner inkl frakt og moms. må da finnes noe billigere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Armanic Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Utrolig bra ! Skal følge med på dette ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2009 målet er å få de like blank og fin som disse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Juli 22, 2009 Share Skrevet Juli 22, 2009 Lykke til. Håper du har pågangsmot! Selge når du er ferdig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 takker vet ikke om det blir salg enda. har som sagt et sett bbs rs også som skal pusses opp, så det settet jeg ikke blir å bruke blir vel sikkert solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Du kan jo pusse eller bruke malingsfjerner på skruene, og så dyppe dem i lakk/maling. Det er jo bare hodet som syntest på utsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 herlige felger mann. men er ikke dette en prosjekttråd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2009 har hørt flere som har sagt at disse boltene er strekkbolter og må ikke brukes om igjenn. er vel kanskje å regne som en prosjekttråd ja, men tenkte at prosjektdelen av forumet er forbeholt bil-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spruddel Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Stå på, kommer til å bli som nye eller bedre Mulig jeg kjøper nye felger i helgen, så da drar jeg kanskje noe nytte av dette Litt polering hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierracossie Skrevet Juli 23, 2009 Share Skrevet Juli 23, 2009 Alltid greit å få ting i strøken stand igjen ja. Har samme prosjekt med noen felger jeg kjøpte av jørgen_a. Blir en del timers jobb på disse ser det ut til. Men det er morro når det blir ferdig! Da kan man stå å beundre og føle seg imponert over eget arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå