Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, da var det visst min tur.

Fikk en telefon fra ei dame som var på rusletur og som hadde funnet vognkort og litt annet stæsj liggende i ei skråning ved en parkeringsplass.

Fikk en kompis til å sjekke parkeringen rett utenfor Refstadsvingen 3 hvor jeg hadde bilen stående, og den var borte vekk. ( Og jeg som parkerte bilen rett ved inngangen nettopp for at ingen skulle ta den :( )

Så, dersom noen ser en svart bmw 520 i 1991 modell med retningsnummer UN24570 så si gjerne i fra.

Jeg har såklart vært borte i snart 2 uker på ferie, så fortsatt usikkert når bilen ble tatt. Jeg må komme meg hjem fra ferie før jeg kan forsøke å finne ut det.

Kjennetegn:

Bilen hadde 17" m5 turbinfelger fortsatt på med piggfrie Toyo vinterdekk på, ruststripe langs nedre kant på bagasjelokket, rød refleksplate bak. Kvite blinklys fremme, men oransje originale bak. Svart skinninteriør uten nakkeputer i baksetene. Automatgir og m5 sportsratt. Ellers hadde jeg på passasjersiden noen striper og små bulker.

Bilen er nok tatt pga felgene og dekka tenker jeg :(

Kommer tilbake til Norge på søndags morgen

Skrevet

Vognkort og det småstæsjet jeg hadde ellers i bilen ble funnet dumpa på Enebakk når en kommer fra langhus mot siggerud. Ved siden av en liten tur/skogsbilvei.

Så ser ut som jævlene har plukka opp bilen og tatt straka vegen over svenskegrensa.

Blir festlig å betale bompengeregningene som sikkert kommer om noen mnd.

• 2 weeks later...
Skrevet

Tok 4 dager til politiet hennla saken siden jeg ikke har kommet ned på politihuset med tyven selv.

Hadde bare ansvar som jeg trodde dekka tyveri, men gjorde ikke det såklart. Så da var det bye bye bil og 4 hjul og hei hei til månedskort på buss.

Får selge litt deler og annet stæsj, så har jeg i det minste til gravøl og ett par taxiturer.

Skrevet

kondolerer. hater folk som ikke kan skille mellom mitt og ditt! skal holde øynene åpene i trøndelags område. selv om bilen er enten langt vekke nå eller demontert.

har du noen bilder av bilen og slikt så vi har litt og se etter?

mvh jon

Skrevet

Noen bilder av skjønnheten, den er nok enten i smådeler her i norge eller i det store utland som lignende delemaskin eller som rallebil. Kanskje dukker den opp på youtube snart?

Skrevet

Noen bilder av skjønnheten, den er nok enten i smådeler her i norge eller i det store utland som lignende delemaskin eller som rallebil. Kanskje dukker den opp på youtube snart?

xhkprfvcz69gh6lla2su.jpg

Fine skinnseter uten nakkestøtter bak og uten askebeger på venstre side. Dørsidene hadde begynt å slippe litt og spes på passasjersiden var limet løsna en god del. Ekstra høyttalere i hattehylla bak.

wwtw551pj9zteqtcwn9z.jpg

M sportsratt og automatgir.

tpv5u5y6x2ef3yqozfel.jpg

Hadde en litt ulik basskasse i bagasjerommet, men forsterkeren montert i toppen av bagasjerommet som på bildet. Samme 10" element. Forsterkeren var en planetaudio med 5 utganger tror jeg. Noen delefilter og.

6dafw3ob0g9hopyanb36.jpg

UN24570 var skiltnummeret.

Hadde skifta til sorte BMW merker på bakluke og panser.

• 1 month later...
Skrevet

Jævlig artig. Gjett hvem som fikk bompengeregning for passering på E6 Europaveien 03:01 den 23:07?

Eneste problemet er at da var jeg i Montreal.

Om jeg hadde 10% tvil i om bilen dro rett til våre naboer i øst, er jeg ikke det nå lenger.

Skrevet
gxokrcglh7j1ilw01s3d.jpg

Et siste mimrebilde. 2 uker før bilen forsvann.

Nice rims...

Er ikke det egentlig 7er kapsler eller hører de til E34?

Bilen din ble nok tatt av noen baltikere som skulle ha med seg minne fra Norge, eller narkiser som skulle på heisatur til Svinesund :?

Skrevet

Var originale E34 m5 turbinfelger. :( Tror det var første m5 felgene til E34, før de endra til de mer standard.

Ingen kapsler. 17" felger. Kunne skru av den turbindelen om en ville og skruene ikke var rustne nok. Bare senterdekselet hvor bmw klistermerket som var plastikk. Resten aluminium.

Helt sikkert noen som trengte feriebonus.

Jævler.

forsøkte å ringe politiet mens jeg var på ferie, men de kunne bare legge ut en OBS melding gyldig i Oslo. Da var jo tyvene sikkert på båten til Polen eller no. Tror Bjerke er for langt unna sentrum for narkistur.

Skrevet

Oi... Føler meg plutselig litt brydd her for at jeg tok feil :oops:

Hadde du noen verdier i bilen også? CDer, fotoapperat, $$$ ?

Bjerke er nok forøvrig mer sentralt enn du kanskje tror... Jeg fersket en junkie som satt og koblet Astraen min på Sinsen, og det er ikke så mange steinkastene fra deg på Bjerke.

Skrevet

Jeg hadde bare ansvarsforsikring. Trodde det dekka tyveri av hele kjærra, men akk ingen penger igjen. Så Det var vel sånn ca 30 000 i dass + litt stereo og en iPod.

Får spare litt penger til våren og ta motorsykkellappen og kjøpe en 2 hjuls BMW F650 gs istedenfor 4 hjul.

Får late som om bilen hadde kosta dritmye å få gjennom EU kontrollen den skulle inn på før oktober.

Småsurt var at en jeg kjenner ville kjøpe bilen rett før jeg dro på ferie.

Så E6 Europaveien er vel enten 46 eller 45 på kartet her:

https://www.fjellinjen.no/Passering/Toll_roads/no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...