Morbus Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 E46, byttet skiver og klosser forran. Nå bremser bilen kun bak, merker at den senker seg bak i stedet for å "stupe" forrover når jeg bremser. Bremser også vesentlig dårligere enn før. Skiver ble rengjort med bremserens. Eneste jeg driet meg ut på var at jeg fikk klosser uten slitasjesensor, så jeg klipte kablen på de gamle og kjører uten sensor. får varsellys, men dette skal ikke ha noe å si på den fysiske bremseeffekten? Tips?
bue Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Slitasjeføleren skal ikke ha noe å si på bremsekraften nei. Sjekket du om skivene og klossene var like brede da du monterte? synes det er rart de ikke tar i det hele tatt. du har ikke tatt av noen bremseslanger så du skal trenge å lufte systemet heller?
Morbus Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Ikke hatt av slanger nei. De tar, men ikke merkbart. Klosser og skiver blir veldig varme.. Hører det tikker i skivene etter at jeg har kjørt en liten tur, og da har jeg kjørt pent. bremset forsiktig.
bue Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Da må det være kommet et fettbelegg på skivene, ta av hjulene og rengjør både skivene og klossene skikkelig før du setter dem på igjen, prøv å pusse av klossene med et sandpapir for å få frem grovheten i dem igjen.
Rayb Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Klossene er nok feil montert, evt. så sitter de fast på glidepinnene.
Lars89 Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Alt glei lett etter du monterte det sammen? Er bare å ta av hjulet og sjekke
PingleBimmer Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Dette vil nok være grunnen til at jeg betalte Stenshagen den nette sum av 5500 kr for å gjøre dette Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg..... Men lykke til
hauken Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Dette vil nok være grunnen til at jeg betalte Stenshagen den nette sum av 5500 kr for å gjøre dette Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg..... Men lykke til 5500? da skiftet du nok mer enn klosser....
PingleBimmer Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Dette vil nok være grunnen til at jeg betalte Stenshagen den nette sum av 5500 kr for å gjøre dette Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg..... Men lykke til 5500? da skiftet du nok mer enn klosser.... Og skiver....
hauken Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Enda en grunn til at eg holder meg laaaangt unna merkeverksted.....
Muren Motorsport Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 du har ikke satt på noe slike green, gul, fancyklosse greier? Viss ikke så tror jeg nok du har skudd rusta stempel inni sylinderen.. Da går de tregt.
Fliid Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Glider problemer, eller stempel problemer som Muren her påpeker. 5500,- for skiver og klosser bytt? For en pris. Men men, kan man ikke, så kan man ikke.
Melkvik Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Er nok sannsynligvis noe som står ja. Det du må gjøre er å prøve å trykke ut stemplet litt, så tar du ett lite skruejern innenfor mansjetten på stempelet, så sjekker du om det er noe rust osv der. Kjenn også att stempelet går sånn høvelig godt ut og inn. Hvis det er rust på stempel, kan du gjøre følgende: Trå ut stempelet, puss rent, ta rustkanten inne i calipern, puss rent på stempelet. Lurt å bruke ett rep sett til dette, men går likevel så fremt mansjetter osv ikke er skadet. Så tar du ut lufteskruen, også setter du mansjette på stempelet, så lurer du kanten på mansjetten inn i sporet der den skal sitte fast på calipern, så lurer du det sakte og forsiktig inn igjen. Lurt å smøre med litt bremsevæske faktisk, skal ikke bruke olje eller noe sånt dritt på stempelet eller noe. Er aller lettest å ta av calipern og sette den i ei skruestikke når man gjør dette, men da må du sannsynligvis bytte pakninker på banjoskruen som bremeslangen er koblet til calipern med. Hvis det er glider osv? da er det bare å ta de ut, pusse rent. Evt ta gummin de glir inni, og pusse hullet som de står inni. Så smører du med ett slags fett stoff som er beregnet til bremser osv(fås garantert på biltema eller no). og så sett sammens igjen, og set til att alt glir lett, for det er nemlig det som er alfa omega når det gjelder bremser:)
Melkvik Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 husk å sjekke att klossene glir lett på holdern også
Morbus Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 glidere og stempel ser fint ut, alt fungerte perfekt før jeg byttet. Eneste grunn til at jeg bytta var kast i skivene. Men klossene står jo som støpt i holdern/kloa. Måtte banke de litt med hammer for å få de innenfor. Er brembo skiver og mintex klosser fra mekonomen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå