lande Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Hei, dette er kanskje et dumt problem å ha, men det er fortsatt et problem Jeg holt i dag på med å bytte bremseklosser og bremseskiver fremme på min E36. Begge deler måtte byttes(mye rust). Caliperen fikk jeg helt fint av, men når det kommer til skruene i festet i caliperen (vet ikke helt hva det heter, men det må altså av for å skifte bremseskivene). Så sitter de helt fast. Det er to bolter på hver side og jeg har fått ut 1/4 bolter. For det første er de så rustet at de nærmest smuldrer opp når jeg prøver å skru dem ut, slik at det ikke er mye spor for å feste nøkkelen i. Dette er for så vidt ikke problemet fordi jeg har gode tenger som klarer å bite seg fast, men skruene vil ikke løsne og jeg er nødt til ha dem av. Har prøvd med CRC og la det virke en god stund. Hva kan jeg gjøre?
Rayb Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Varme fra åpen flamme som f.eks en propan brenner og/eller muttertrekker på luft med slag er trikset med så rustne bolter. Varm godset rundt bolten godt opp men pass på bremseslanger, ABS følere og slikt når du bruker åpen flamme, samt ha et pulver apparat klar hvis uhellet skulle være ute...!
lande Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Varme fra åpen flamme som f.eks en propan brenner og/eller muttertrekker på luft med slag er trikset med så rustne bolter.Varm godset rundt bolten godt opp men pass på bremseslanger, ABS følere og slikt når du bruker åpen flamme, samt ha et pulver apparat klar hvis uhellet skulle være ute...! Takk Har tenkt på begge deler. Muttertrekker føler jeg bare er unødvendig å innvestere i siden to av boltene er helt ødelagt. Jeg har da sett at å varme opp er mitt alternativ. Jeg er bare redd for å ødelegge noe. Tenkte derfor at noen kanskje hadde et bedre trix.
Bimmerlars Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Er egentlig bare varme som hjelper. Evnt. kan du bank på den for å prøve å sjokke den litt.
Deep Dish Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 En butanbrenner er veldig kjekk og enkelt å konsentrere området du varmer opp. Bruker lightergass og koster kun 198,- på Clas Ohlson. http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=74911765
lande Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 En butanbrenner er veldig kjekk og enkelt å konsentrere området du varmer opp. Bruker lightergass og koster kun 198,- på Clas Ohlson.http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=74911765 Takk Jeg har sett på dette. Er bare usikker på hva jeg skal varme opp. Noen mener at det er bolten som skal varmes opp fordi da utvides den og når den så krymer er det bedre plass for den. De fleste sier likevel at jeg skal varme opp området rundt. Har dette mye å si? For meg er det sånn sett best å varme opp bolten siden den skal jeg bytte uansett.
Netlandet Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Varm opp godset rundt bolten, så det utvider seg. Da skal den nok løsne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå