Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter 92 er det minimalt me rust..mest utsatt er kanalene da de har levd en del år me feil jekking :).. har selv en 91 model som som rust fri uten om litt nederst på dørene..(min egen feil) og kanalene er ødelakt :)

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

E34 er en herlig bil å kjøre. Jeg har en Alpinhvit en, da ser du rusta der det er rust : p

Jeg bruker å si at det var nabo'n elns som har vært å strødd litt krokan strø på bilen :P

Men jeg har rust på de mest underlige plasser :P Bilen min har gått 173k og er en herlighet å kjøre. Kjøre komforten i bilen er helt utrolig!

Bare elsker E34, angrer ikke en dag siden jeg kjøpte den :)

Skrevet

Generelt rust der som folk seie, men også rundt "avluftingshull" under bilen vist den ikkje er vasket ofte nok. Såg dette på begge mine E34.

Utenom det så skal du sjekke vindusviskerene - dei har ein tedens til å slå nedi panseret og lage riper på frontruta. Styresnekka er teknologi fra 1700 tallet så her finner du også ofte feil.

Noko av det eg irriterte meg mest på med E34 var at det var ingen plate over hjulbrønnen på dei - sånn at vist du har tung last så "detter den nedi"

Skrevet

Akkurat kjøpt meg en e34 Touring. Billige biler med mye god kjøreglede. Nå var jeg heldig og kom over en som ikke var opprustet, som egentlig er jævlig fin for rust. og dette er en 93 mod. Før den hadde jeg e46 2001 mod Touring, e34 slår den glatt på kjørekomfort synes jeg da. Og plassen i touringen er jo god.

Så god bil ja.

Skrevet

Jeg har alltid hatt det inntrykket av at E34'r er rustbrakker. Er feil det da altså. Inbiller meg selv at e36, som er fra samme tidspreiode som E34, er langt bedre.

Kjører selv en e39 daglig, og den slår jo E34'n i kjøreglede og komfort, glatt. E60'n er jo og en meget behagelig bil. E34 er nå en gammel bil og vil si at begge modellene etter den, er bedre.

Skrevet

Jeg ser masse forskjellige E36'er. Noen er veldig strøkne, andre er BARE rusta. Regner med det har med vedlikehold. Ser ofte rustne kanaler på E34. Er det mange her som sliter med det?

Veldig vanskelig å få tak i en 530 V8 med manuell gir?

Skrevet

Jeg har et inntrykk av at E34 ruster ofte og endel :P

Smårust her og der, som etterhvert utvikler seg.

Kikka på endel E34 før jeg glei over på E39.

Som Fliid sier, mye bedre komfort og stort sett en bedre kvalitetsfølelse over de :)

Skrevet

Jeg har hatt E34 Touring i 5 år, min mening er følgende:

En meget god bil, komfortabel og slår enda endel nye biler på støy,komfort og ren kjøreglede.

Når det gjelder rust så er svaret at ja, de ruster, noen mer enn andre. Mitt intrykk er at de ruster MINDRE enn E39, og valgte følgelig ikke å kjøpe E39 når min E34 skulle byttes ut. Når jeg kjøpte min E34 i 2004 så var det veldig få 1994 modeller med mye rust, men idag i 2009 er det ingen problem å finne mye rust ti år gamle E39.

Det eneste skikkelig negative med E34 er ikke nevnt tildigere i tråden, og det er er STYRESNEKKA! en 1950talls løsning som ikke har noe å gjøre på en bil fra nittitallet. Slarkete makkverk som ødelegger kjørefølelsen.

Jeg hoppet over E39 og gikk rett på E61 og er foreløpig strålende fornøyd med den, men om den er 300 000kr bedre enn den gamle 525i'en tror jeg nok ikke.

Skrevet

Jeg har ikke funnet noe rust av betydning på min. Har annen bruksbil så jeg kjører ikke så mye med den, men god bil å kjøre :-) Min er vel gått rundt 220 000 km nå. Kommer noe feilmeldinger av og til når det gjelder lys, men lysa funker. Tror ikke E34 er noe verre enn andre biler fra samme tid.

Skrevet

Har kjørt E34 i mange år og savnet etter den er enda der.. (Kjører E39 nå). E34 er garantert kommende klassikere.

Knallgode biler men den har sine "ting" den også. Mine erfaringer er Rust i alle jekkfester (hvis du har takluke) og også rust rundt tanklokket. Pass også på tikkende løftere. Og slakk i styresnekke ,slitte foringer osv..

Har lyst på E34 igjen.. E39 er gode biler uten tvil men har ett inntrykk av at de skulle spare penger her og der F.eks fæl klang når du lukker igjen en dør eller bagasjeluka.. Litt kjip lakk med tanke på at de ruster FORT på bakluke og panser og litt her og der.. Men nok om E39.

Finn deg en E34 uten takluke med god servicehistorikk (uten sorte ruter :wink: ) og du har en god bil LENGE.

Skrevet
Jeg har hatt E34 Touring i 5 år, min mening er følgende:

En meget god bil, komfortabel og slår enda endel nye biler på støy,komfort og ren kjøreglede.

Når det gjelder rust så er svaret at ja, de ruster, noen mer enn andre. Mitt intrykk er at de ruster MINDRE enn E39, og valgte følgelig ikke å kjøpe E39 når min E34 skulle byttes ut. Når jeg kjøpte min E34 i 2004 så var det veldig få 1994 modeller med mye rust, men idag i 2009 er det ingen problem å finne mye rust ti år gamle E39.

Det eneste skikkelig negative med E34 er ikke nevnt tildigere i tråden, og det er er STYRESNEKKA! en 1950talls løsning som ikke har noe å gjøre på en bil fra nittitallet. Slarkete makkverk som ødelegger kjørefølelsen.

Derfor er all rust tatt og styresnekke og alle slitedeler byttet i sommer, kanalene begynte men bilen er godt tatt vare på velger jeg å tro. styresnekke er dyrt!

Skrevet
Er vel på linje med E30, dvs litt dårligere enn gjennomsnittet når det gjelder rust. Men ellers er det god kvalitet! :wink:

Den der er jeg ikke helt enig med. E30 ruster jo grasat...

Hadde en 92-E34 med meget lite rust selv. Hvis man sammenligner med biler fra samme tid (Mondeo/Golf/Primera/Vectra/fransk/italiensk/E36 kommer E34 relativt bra ut, stort sett bare Audi som er hakket kvassere.

E34 er min favoritt-BMW, den har et fantastisk design i både sedan og touring, og en skikkelig kvalitetsfølelse. E30-E32-E34 var gullrekka til BMW - i mine øyne var det BMWs storhetstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...