andersrx Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 har hatt min e30 cab i et år nå, og inatt mens jeg kjørte til sverige begynte jeg å høre små "skvulpe" lyder fra bilen, tenkte først det var bensintanken så brydde meg ikke særlig. På vei hjem regnet det hele tiden og lyden ble bare verre og verre ved pådrag/bremsing. Kom hjem for en time siden og jekka opp bilen, etter et lite slag på innsiden av kanalen begynte det å renne vann (over 2 liter) ut av undersiden av kanalen. Har ikke merket noe tidligere uansett vær. og må nå ut med hele interiøret for å få ut gulvmatta til tørk!:/ Så til mitt spm: Noen som vet om dette er normalt? eller hvordan vannet kommer inn? Finnes det noen "lufteskru" under kanalen av noe slag? er ikke noe rustet bil, verken under eller andre steder, kun overflate der lakken har forsvunnet takker for alle svar, også om noen vet om billi gulvmatte svart/beige
316 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Det er veldig normalt. Har du rusthull i gulvet, eller i kanalen?
andersrx Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 ingen rusthull i kanalen som jeg har sett, men må vel ut å få ut interiøret snart, så skal bli interresant å se hva som skjuler seg under der:P
316 Skrevet Juli 25, 2009 Skrevet Juli 25, 2009 Så lenge du ikke har kjørt i hjel kanalen på en fortauskant, vil jeg tro at du kan få deg en uhyggelig rustoverraskelse.
andersrx Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 var ute å sjekka nå, ingen rust i gulv, men vannet må ha kommet fra kanalen gjennom noen (originale) hull på 5mm som går langs dørken under gulvmatta.. men hvordan vannet kom inn i kanalen er uvisst, ingen hull eller noe under som er synlig iallefall. trenger iallefall ny matte, var våt som en svamp og såg ikke ut
Werther Skrevet Juli 26, 2009 Skrevet Juli 26, 2009 Jeg har en miata og den kan også få skvulpinger i kanalen. Dette skjer når dreneringshullene i kanalen (2 stk pr side, en ved hver hjulbrønn) blir tett pga skitt o.l Vannet kommer ned via et hull på hver side i karosseriet fra kalesjefestet, da regnvannet må renne ned et sted. På Miata er det helt normalt, og problemet løses ved å stake opp hullene med en tegnestift/liten skrutrekker e.l. Blir ikke rustskader av dette...
andersrx Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 takk for svar:) greit å vite at det er normalt å ikke bare min bil:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå