Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at min neste bil blir en E38 og har en del spørsmål i den forbindelse.

1. På den lange utgaven er det bare baksete plassen som er større eller er det noe mer og hvor mye utgjør dette i forhold til standard versjon?

2.Hvordan er bagasjeromsplassen sammenlignet med E39?

3.Hva er vekten på en E38 728 kontra en E39 528?

Skrevet
Regner med at min neste bil blir en E38 og har en del spørsmål i den forbindelse.

1. På den lange utgaven er det bare baksete plassen som er større eller er det noe mer og hvor mye utgjør dette i forhold til standard versjon?

2.Hvordan er bagasjeromsplassen sammenlignet med E39?

3.Hva er vekten på en E38 728 kontra en E39 528?

IL har 14 cm lenger bakdør og all ekstra lengde er i baksete. litt bedre beinplass bare.

vet ikke hvordan bagasjen i E39 er. men er stort på E38.

og min 728 veier 1880 kg

Skrevet

sjøbuse, har du hatt den på vekt eller er det vognkortvekt?

Min var 1700kg på vekta til BT i Tønsberg, med originale 16" og ikke altfor mye bensin på tanken.

Skrevet
sjøbuse, har du hatt den på vekt eller er det vognkortvekt?

Min var 1700kg på vekta til BT i Tønsberg, med originale 16" og ikke altfor mye bensin på tanken.

vognkort sier 1880

hatt på vekt på BT med 12-15 L på tanken. 19" felger og 2 personer forran. da sto vekten på 1890.

men kan dra og teste i morgen for moroskyld.

Skrevet
728i er 2 sekunder tregere fra 0-100 i forhold til 528i.

Nei. Med automat på begge er forskjellen 0.8 sekunder. Jeg setter en tier på at en dårlig utstyrt 728ia kjører fra en tungt utstyrt 528ia. Det er jo noe å tenke på når man skal kjøpe bil - man betaler for mer utstyr, og får samtidig dårligere aksellerasjon. Elektriske skinnseter er som å kjøre med en ekstra person i bilen hele tiden.

Ja da vil jeg virkelig kalle den undermotorisert.

Nå er jo en slik ting subjektivt, men jeg gikk fra M5 til 728ia, og mener at en 728ia overhodet ikke undermotorisert. 193hk/280Nm er ikke lite på en 1.7-1.8 tonn bil. Den trekker også lovlig 1900kg, hvilket ikke er noe problem motormessig.

Husk at E38 også kom som 725tds med 143hk.

Skrevet
728i er 2 sekunder tregere fra 0-100 i forhold til 528i.

Nei. Med automat på begge er forskjellen 0.8 sekunder. Jeg setter en tier på at en dårlig utstyrt 728ia kjører fra en tungt utstyrt 528ia. Det er jo noe å tenke på når man skal kjøpe bil - man betaler for mer utstyr, og får samtidig dårligere aksellerasjon. Elektriske skinnseter er som å kjøre med en ekstra person i bilen hele tiden.

Ja da vil jeg virkelig kalle den undermotorisert.

Nå er jo en slik ting subjektivt, men jeg gikk fra M5 til 728ia, og mener at en 728ia overhodet ikke undermotorisert. 193hk/280Nm er ikke lite på en 1.7-1.8 tonn bil. Den trekker også lovlig 1900kg, hvilket ikke er noe problem motormessig.

Husk at E38 også kom som 725tds med 143hk.

jeg byttet til EL seter. og de er jævlig tunge i forhold til manuelle. hatthyllen med EL gardin veide også mer enn ventet. så er nok mye utstyr med litt vekt i ja.

og jeg hadde den innstillingen at 740 var den minste motoren jeg skulle ha i en 7er. helt til jeg prøvekjørte en 728. ble overrasket over hvor godt draget i den egentlig er. det er selvfølgelig ingen reser bil. men den hvertfal ingen sinke.

Skrevet

Ok, mulig jeg er litt krevende da, kjører til vanlig 523 og den er ikke noe sinke den heller men jeg synes ikke den er mega sprek heller.

ble litt deprimert i sommer når en Q7 3.0TDI lekte med meg på de danske motorveiene, han lå oppi rompa på meg så jeg ga på, men han hang på, ga ennda litt mer på og dro i fra han, kjørte forbi sikkert 4-5 biler og han var langt bak, trodde jeg, for plutselig så føk han rett forbi, hehe.

Vil ha noe som går like bra eller bedre.

Skrevet

Har du vurdert 730d da. Feks 99 modellene koster ikke alt for mye lengre. Jeg synes de går helt greit og er ganske så økonomiske.

Skrevet

da har jeg kjørt en tur innom BT i særp og veid bilen.

yo6nwmgtnizr42vqj7dc.jpg

dette er alt som lå i bagasjerommet. maks 2 KG.

zozm842lseoed2zc96tr.jpg

10,6 liter bensin i venstre bensintank. 19,5 liter i høyre bensintank.

til sammen 30,1 liter

07nvx8ezbe5wshacph8r.jpg

dette ble vekten på bilen uten fører. 1790 kg.

jmrf87dmrkdsnlvbtxuf.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...