Haug530D Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 unnskyld meg, men er det 2 tanker på E38? og hvor mye tar de totalt?
Sjøbuse Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 tsja. den har vel egentlig bare en tank. men likevel 2 tanken(e) er under baksete. og er delt av mellomakselen. derfor er det 2. men de er kobblet sammen og all påfylling skjer på et bensinlokk. min bil tar 80 L så er vel ca 40 L på hver side.
Deep Dish Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 sjøbuse skrev: tsja. den har vel egentlig bare en tank. men likevel 2 tanken(e) er under baksete. og er delt av mellomakselen. derfor er det 2. men de er kobblet sammen og all påfylling skjer på et bensinlokk.min bil tar 80 L så er vel ca 40 L på hver side. Akkurat det samme som på E39..
Haug530D Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Ok, har bare ikke sånn kjørecomputer der det viser hvor mye som er igjen.
Deep Dish Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Haug523, her er en side med det meste av info og ting-og-tang til E38 http://www.e38.org/
Gunnar Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 sjøbuse skrev: da har jeg kjørt en tur innom BT i særp og veid bilen.dette ble vekten på bilen uten fører. 1790 kg. Se der ja. Dette stemmer bedre. Jeg veide min rett etter jeg kjøpte den. Da var den helt original. Brukbart med utstyr, også el. gardin og skinnseter, alle vinduer el. og el. luke, reservehjulet baki etc., men på originale 16", og skinnsetene er manuelle. Elektriske seter og elektrisk ratt er en fin gadget, og kjekt om mange kjører bilen slik at man kan bruke memory, men det er jo også som å putte en ekstra person i bilen til enhver tid. Til de som nevner 730dA - original og lovlig, som trådstarter vil ha det, går den ikke noe bedre enn 728ia. 730dA er dyrere i innkjøp, men holder seg bra i pris og er billigere i drift, men så sitter man jo også på potensielle bomber som turbohavari eller dieselpumpe.
mhane Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Skjønner ikke at jeg aldri har klart å veie min 730d til noe i nærheten av under 2 tonn...??? Som regel over 2100 kg. Egenvekt med fører er oppgitt til 1905 kg i vognkortet. Bagasjerommet mitt er like tomt som sjøbuse sitt.....
Gunnar Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Sykt. Sikkert full av brennevin et eller annet sted. Da kjører du rundt med ekstravekt tilsvarende 4-5 voksne i min. Det merkes...
Sjøbuse Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 jeg husker ikke vekten før EL seter, gardin, felger osv. men det tyngste er nok setene med motorer til masasje og justeringer i hue og ræva. men er ikke så ille at jeg merker bilen er tregere av den grunn egentlig. syns bilen går rimlig greit nå også jeg da.
jarli Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Haug523 skrev: Ok, mulig jeg er litt krevende da, kjører til vanlig 523 og den er ikke noe sinke den heller men jeg synes ikke den er mega sprek heller.ble litt deprimert i sommer når en Q7 3.0TDI lekte med meg på de danske motorveiene, han lå oppi rompa på meg så jeg ga på, men han hang på, ga ennda litt mer på og dro i fra han, kjørte forbi sikkert 4-5 biler og han var langt bak, trodde jeg, for plutselig så føk han rett forbi, hehe. Vil ha noe som går like bra eller bedre. Da foreslår jeg at du kjøper min 740i, og kjører fletta av Q7en http://bimmers.no/viewtopic.php?t=103121&highlight=
Haug530D Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 jarli skrev: Haug523 skrev: Ok, mulig jeg er litt krevende da, kjører til vanlig 523 og den er ikke noe sinke den heller men jeg synes ikke den er mega sprek heller.ble litt deprimert i sommer når en Q7 3.0TDI lekte med meg på de danske motorveiene, han lå oppi rompa på meg så jeg ga på, men han hang på, ga ennda litt mer på og dro i fra han, kjørte forbi sikkert 4-5 biler og han var langt bak, trodde jeg, for plutselig så føk han rett forbi, hehe. Vil ha noe som går like bra eller bedre. Da foreslår jeg at du kjøper min 740i, og kjører fletta av Q7en http://bimmers.no/viewtopic.php?t=103121&highlight= Hadde jeg hatt råd nå så, men fin bil det var det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå