hillmar Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Mye riktig her, men jeg ville vært litt nøyere mtp. etterfyllingen. Du skal etterfylle når tempen på oljen er ca. 35 grader og la det renne ut til tempen har nådd 40, så skrur du igjen. (Tar forbehold om at temperaturene er annerledes enn på min zf kasse) Kan du utdype dette med temperatur? Den øker vel ikke ettersom man fyller på olje? Greia er at jo høyre temp olja har jo mer utvider den seg. Så for at produsenten skal klare å oppgi et nivå olja skal være må de nødvendigvis oppgi en bestemt temperatur du skal sjekke nivået på. Det jeg mente er at du skal starte bilen, åpne fylleskruen, fylle opp til det er fullt for så å la bilen gå mens tempen på olja øker og det sakte renner ut litt. Når olja oppnår den gitte tempen. (Ca. 40 grader for ZF-kasser) så skrur du inn pluggen og oljenivået er korrekt... Ang. termometer på biltema så har de et multimeter beregnet på bil der det følger med en "dings" så du kan måle temp. med den. Var den jeg brukte. De har også noen pumper ja, men de har jeg ingen erfaring med...
S. Gunstad Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Okey, da skjønte jeg det bedre. Får prøve å bytte til uka så får vi se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå