Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens

Må på visning med bilen min siden den ikke har lovlige senkefjærer. Måtte derfor montere originale fjærer på den.

Spurte litt rundt om det gikk an å bruke fjærer fra sedan (har selv touring), og ble fortalt at det skulle gå bra.

Fikk derfor et sett med noe som skulle være originale fjærer av en kompis som har stått på en sedan.

Når jeg fikk montert de og fått bilen ned på jorda igjen ble jeg litt overrasket.

Fremme var den som forventet skyhøy. Men bake derimot, der fikk jeg knappest nok lillefingeren mellom bil og dekk.

Jeg har derfor et dilemma. Har jeg fått feil fjærer? Eller er en touring så helvetes mye tyngre bake at den presser fjærene fra en sedan helt i sammen?

Takker for svar!

Tore S. O.

Skrevet

såvidt jeg har fått med meg så er cab og touring fjører like bak pga mer vekt, og jeg har vanlige 2dørs fjører bak på min cab, funker fett det, kanskje et par cm lavere enn org:P får 2 eller 3 finge over dekket ivaffall (har tykke fingre)

Skrevet
  Muren Motorsport skrev:
Bestill senkesett og få det godkjent da! Koster en 1000lapp eller så..

Prøvde det først. Hadde bilen på hjulstillingskontroll, men er jo ikke camberjustering så fikk ikke de riktige verdiene.

Gidder ikke begynne å makke med ettermontere det.

Alternativet er vel å et verksted til å jukse det til.

Skrevet

Det du "tjener" på å ikke ta 4-hjulskontrooll tar du fort igjen av slitasje på dekk.

Skal ikke se bort ifra at bilen blir bedre å kjøre med 4-hjulskontoll også :wink:

Skrevet

Hvorfor 4hjuls kontroll på en E30? ikke mulig å justere noen vinkler bak, og foran er det bare spissing som er justerbar. fikk nett hjelp med å justere min spissing etter bytte av bærebroer, styrekuler etc. brukte lister, stripset de fast i forhjula, og justerte. funker fint;)

og sedan har mykere fjæring ja

Skrevet

Håkon_w: Var ikke klar over dette før jeg tok den på kontroll. Min første e30, så tenkte ikke på det en gang. Hadde et håp om å få det inn i vognkortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...