Gå til innhold

min nye bmw E46 320 automote

Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har den hatt 2 eiere etter meg da. Jeg solgte den med originale grenrør ja. Det fungerte dårlig med skikkelige grenrør uten katalysator. Angret litt på at jeg solgte grenrøra, kunne jo sveist inn noen race cats. La ned mye arbeid i og lage flenser til grenrørene.

Bilen chippet jeg ja. Ilag med eksos så burde den ivertfall være rundt 210 hk. Synes den gikk rimelig greit egentlig. Tror med en mere riktig utveksling så hadde den virkelig våknet. Med 320 diffen så var den virkelig frisk i de lave gira.

Har ikke noen dokumentasjon på motoren nei. Kjøpte den på et huggeri i sverige. Km stand var jeg aldri i tvil om, da motoren så spett ny ut når jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må de ha papirer som viser at du har kjøpt den motoren? Det står et klistre lapp bak på toppen med motor nummer og chassie nummer. Men denne infoen så burde BMW kunne gå god for at denne motoren kommer ifra et Vrak, eventulet få en bekreftelse ifra det svenske kjøretøyregisteret som vil bekrefte at motoren er ifra et vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...
Må de ha papirer som viser at du har kjøpt den motoren? Det står et klistre lapp bak på toppen med motor nummer og chassie nummer. Men denne infoen så burde BMW kunne gå god for at denne motoren kommer ifra et Vrak, eventulet få en bekreftelse ifra det svenske kjøretøyregisteret som vil bekrefte at motoren er ifra et vrak.

De trenger papirene for å få dokumentert at motoren ikke kommer fra et stjålet kjøretøy, samt bekreftelse på at den er momset inn i landet. Det hjelper derfor lite om en bekrefter at motoren kommer fra et vrak dersom en ikke kan dokumentere at motoren er kjøpt og tatt inn i landet på lovlig måte(Noe den kanskje ikke er siden den ble kjøpt på huggeri i sverige?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den ikke kommer fra en stjålet bil er vel enkelt da chassienummer er på motoren. Svenske vognregisteret kan vel bekrefte at denne bilen er kondemnert. Men om motorn bare kostet 6k, så kan man jo ta den inn momsfritt med en overnatting i sverige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...