Nueva Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Dagen! Netopp handla meg en bmw 520i 1991 med m50 motor... bilen har stått en stund i garagen til tidligere eier (rundt 1 år) p.g.a restaurering. det var 2 feil med bilen, varmevifta i cupen, og vindusviskerene... Jeg lurer på hva som er galt med varmevifta/elektriske, fordi, når jeg skrur på varmevifta i cupen, starter den i riktig tempo, derreter går den treigere og treigere, helt til den så og si stopper (tar ca 15 sec) i tilleg til dette begynner det og ryke noe helt forjævli ut av luft-spjelene, og stinker brent og jævli! han sa at vifta fungerte bra når han kjøpte bilen, men den har begynt med dette tullet de siste 2-3 månedene da den sto og ble fiksa. (jeg kjenner heller ingen spesiell varme når vifta blir skrudd på..) nå lurer jeg på om hva som er galt, om det er varmevifta som må byttes, eller om det kan være noe annet som er grunnen? noen som har vært borti lignende?? og evt. en guide på og bytte delene som har skjært seg =) Har lite peiling på elektrisk o.s.v i bil så xD Takker meget får Respons!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Jorgen- Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Kan være du må spandere på bilen ny viftemotor at det er den som lager røyken, høres i allefall ikke bra ut... Tomgangsproblemet kan være LLM ( Luftmengdemåler) Husket å koble på ledningen på luftfilterboksen? Jeg glemte det en gang og da "jaget" den slik på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 hmmm... kjipe greier, erfaring med og bytte varme motoren da? vannskelig?? eller noen som har peiling på noe annet det kan være? Ledning på luftfilter boksen ;o. ... må jeg ta en nermere titt på =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2009 BUMP? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 bump? =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet September 29, 2009 Forfatter Share Skrevet September 29, 2009 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 bring my post up =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2009 ARGH! PLLLLLZ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 lukta/ røyken kommer nesten garantert fra viftemotoren. den har sikkert blitt treg da den ikke har vært i bruk, så når den ble tatt i bruk, var det mye motstand, og motoren har brent seg. du kan prøve å måle motoren (ohm) samt smøre den opp. jeg ville byttet den bare. hvordan du tar den ut ser du her: http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm deler finner du på koed, schmeidmann el lignende. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nueva Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 TAKK <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå