Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
MEN, vi har aldri stått så sterkt sammen som nå - nettopp fordi folk som deg skjærer alle over en kam - og da samles vi som gruppe mot dette.

Og ja, det er tøft med høy lyd, høy fart, mye motor og lange sladder - til et punkt. Men hvem setter den grensen? Du som ikke har interresse for dette, eller de som har? Hvem er du til å kritisere hva folk syns er tøft eller ei?

Gå smør kjedet ditt og dop deg, syklist... (ser du hvordan jeg skjærer alle syklister over en kam? Ble du klokere?)

Til siste avsnitt: jeg har aldri satt meg opp i en situasjon som talsmann for noe som helst. DU har gått til media for å forsvare rånere. Dermed er DU talsmann for hele gjengen. Samtidig har jeg vært veldig forsiktig med å klandre DEG for noe som helst. Har du først tatt steget opp som talsmann, må du også holde deg til den rollen. Du er point of contact. Ser du forskjellen?

Jeg kritiserer på ingen måte folks syn på at lyd er tøft. Men jeg kritiserer måten man utøver dette på. Slik som denne råneraksjonen som du linket til hvor de gikk inn for å bråke og provosere naboene. Totalt respektløst. Greit man ønsker et sted å være, men da har man to valg:

- finne seg en parkeringsplass nær bebyggelse, og da være rolig

- reise ut i distriktet et godt stykke fra nærmeste bebyggelse, og så burne og herje fritt.

Jeg skjærer på ingen måte alle over en kam, og det har jeg gang på gang repetert. MEN, når du har blitt talsmann (mer eller mindre offisielt) må du også tåle å høre at folk sier at DU og andre som faktisk holder dere i skinnet på disse treffene, må ta avstand fra bråkmakerne. Ser du?

For å si det for siste gang; det er ikke naboene som er problemet i denne saken; det er derimot bråkmarkerne.

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hadde det vært synlige dunker, så hadde folk tenkt seg om før de dumpet dritten på bakken - hvordan ser det ut på fotballkamp eller kino? Det ser jævligt ut, men så er og søppeldunkene sannelig blitt fyllt opp de og.

Og dere lurer på hvorfor dere ikke får medfølelse fra naboer og myndigheter?

Jeg tror forøvrig han som skrev dette på aftenbladet.no har helt rett

Det jeg TROR er problemet her er at rånerne selv ikke VIL ha en bane eller område å være, de ønsker å være på parkeringsplasser og offentlige steder, bli sett. Hvis DET er tilfelle kommer dette problemet til å bli tatt opp i uendelige tider fremover også...
Skrevet

Synes denne saken setter oss andre bilentusiaster i et dårlig lys jeg...

Akkurat som saken i Notodden gjorde for ei stund sia.

Skrevet
Og ja, ang søppel.. Det er jo jæklig irriterende å måtte plukke opp dette!

Det er ikke så vanskelig å ta røykpakken inn i bilen, og kaste den hjemme(eller når du kommer ut på motorveien:P)...

Og forresten, på Kvadrat så måtte de fikse parkeringsplasser for nesten 200 000kr i året, pga burning etc..

Så jeg forstår at folk ikke vil ha oss, så lenge noen ødelegger..

Det er det dummeste jeg ser, når folk bare kaster søppel utfra bilvinduet når de kjører. Så kommer de med en kommentar etterpå at staten rydder opp. det er så blåst at det er vanskelig å forstå hva folk som gjør det tenker. Hadde det vært synlig bossdunker så hadde så å si nesten ingen brukt dem.

Hva er så vanskelig med å ta med den tomme røykpakka eller den tomme big-mac boksen å kaste den etterpå? Vi trenger ikke bossdunker på p-plassen på forus for de vil ikke bli brukt, folk må bare prøve å oppføre seg litt ihvertfall å ta med dritten sin selv

Skrevet

det er forøvrig nesten utelukkende de der jævla tykkasene i VÆN-ene som skitner til. når vi arangerte et lite treff på taket på Binders var det STTRØKENT etterpå, bortsett fra i hjørnet der VÆN folka hadde stått, der så det ut som en jævla søppeldynge!

Skrevet

Word on the street seie bag maxi kl 18.00

i samme meldingen sto det.

" prøv å ikkje burna og herja"..

PRØV.. haha.

Di forstår jo kje at di må luka ut di som burne og herje for at di ska få støtte te å få ein nye plass å ver!!

sataaaann!!!

Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper, men jeg selv liker fart og spenning.

Men krava er nok litt store, egen bane å ikke koste dere noe?

Det trur jeg ikke går, men en plass dere kan stå/møtes uten spinning å herjing får dere sikkert til

Men er sikkert noen som kommer til å ødelgge dette med at han/hun f.eks spinner.

Men all kredit for pågangsmot!

Lykke til!

Skrevet
Og ja, ang søppel.. Det er jo jæklig irriterende å måtte plukke opp dette!

Det er ikke så vanskelig å ta røykpakken inn i bilen, og kaste den hjemme(eller når du kommer ut på motorveien:P)...

Og forresten, på Kvadrat så måtte de fikse parkeringsplasser for nesten 200 000kr i året, pga burning etc..

Så jeg forstår at folk ikke vil ha oss, så lenge noen ødelegger..

Det er det dummeste jeg ser, når folk bare kaster søppel utfra bilvinduet når de kjører. Så kommer de med en kommentar etterpå at staten rydder opp. det er så blåst at det er vanskelig å forstå hva folk som gjør det tenker. Hadde det vært synlig bossdunker så hadde så å si nesten ingen brukt dem.

Hva er så vanskelig med å ta med den tomme røykpakka eller den tomme big-mac boksen å kaste den etterpå? Vi trenger ikke bossdunker på p-plassen på forus for de vil ikke bli brukt, folk må bare prøve å oppføre seg litt ihvertfall å ta med dritten sin selv

Ja, det jeg mener.. Det gjør ikke saken vår bedre i det hele tatt å bare kaste søpla der vi står..

Tomme røykpakker klarer jeg å legge samme plassen der jeg fant den når den var halvfull, mcdonalds bokser osv, klarer jeg å legge i posen jeg fikk det i...

Å er det noen som helst her som har hørt om det "tilbudet" vi fikk for et par år siden!?

å han som klager på det er for langt med 1.5 timer til sokndal, han må jo forstår at han trenger ikke komme der kl 20!

Han kan stå opp tidlig, når det arrangeres noe, så får han mange timer kjøring! Om vi noen gang får en bane der..

Så om vi skulle være så flinke, at vi klarer å la være å herje i områdene her, så får vi KANSKJE en plass å være sosiale..

Men viss vi får den plassen, trenger den ikke koste oss noe da.. en her som regna på asfaltutgifter, det kom på ca 800 000.. Seff kommer det mer utfigter da, men tipp en ca 2 mill da(har ikke peiling), men hva koster feks en skatepark? en fotballbane?

Men jeg er litt nysjerrigepå han fyren som manglet en underskrift jeg, noen som vet noe mer om deT?

Skrevet

Morsomt å se at det viktigste er at det skal være gratis å få herje..

Hvem skal sponse med dekk og andre slitedeler da? Det koster faktisk spenn det og. Har dere råd til å herje istykker bilene deres bør dere ha råd til å betale noen hundrelapper for å gjøre det i organiserte former og.

Må virkelig si at den MX3'en som prøvde seg på piruetter med fwd er illustrerende for hvor dum denne saken er.

Skrevet

Jeg synes godt det kunne kosta litt om man fikk ha en egen plass å kjøre fra seg. Er det stor nok interesse så trenger det jo ikke bli så mye på hver. Hvis man skal drive med idrett i organiserte former så må man faktisk betale litt for det også. Selvom det er aldri så mange baner i nærheten.

Skrevet

Bare så dere ikke misforstår meg, syns ikke vi skal få en gratis HERJEplass, men en gratis "henge" plass...

Og som jeg sa tidligere, det er STORE utgifter med asfalt reperasjoner osv når det herjes.. Så jeg fatter heller ikke hvordan de syns det skal være graitis..

Men samleplass, det burde vert gratis!

Men så lenge vi hadde holdt oss fra herjinga, så hadde vi nok ikke blitt jaga vekk heller =/

hehehe, ja.. Den MX'n gjor susen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...