Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For å være ærlig så stemmer jeg for å bygge en skikkelig racingbane (betalt tilgang) leeeeeeeeeeeeeeeeeenge før jeg i det hele tatt vurderer å stemme for en gratis "herjeplass" for slike folk som dessverre stort sett representerer saken fra "rånere" sin side ( Jay O er et unntak da).

Helt idiotisk å kjøre i "kolonne" på motorveien og senke farten med vilje til 30... Viser bare at de rånerene har null respekt for andre og det er vanskelig for meg å forstå hvordan de vil ha respekt selv når de viser slik oppførsel.

De der fortjener å bli kastrert med teskje...

Jay O:

Tror at det er bedre å kalle deg selv og andre bilinteresserte som er ikke der for å lage donuts som bilentusiaster og skille dere helt fra rånerene.

Det er jo ingenting galt i å ha et sivilisert biltreff, men det blir sikkert et problem å jage vekk rånerene...

Skrevet

Det er jeg helt enig i. Tror nok de fleste hadde vært villige til å betale litt om de kunne fått kjøre på bane.Sånn var det jo på gatebil før det blei så stort som det er nå. Nå er det jo stort sett kun det som går værst som får kjøre på banen. Ikke så mange hverdags slitere som slipper til lenger. Ikke av de litt eldre ihvertfall.

Skrevet

jeg har den billigste løsningen av de alle..

Alle er enige i at det er greit å ha en plass å henge. Når det er så få som spinner/ruser etc. Bør de fleste andre klare å holde de få på matten siden det faktisk er det eneste kravet for å stå der nede..

Noen gratis herjeplass vil det aldri bli, og området dere nå benytter er mer enn godtnok til dekksparking?

Så kan vel heller de 2-3stk som burner enten parkere, eller stikke en annen plass å spinne- slik at de ikke blir assosiert med dere "fredlige". Da er naboene kvitt bråket, politiet er kvitt klagene, eieren av p-plassen slipper såpass dyre vedlikeholdskostnader, og dere har en plass å henge på, uten at andre har noen ting i mot det. Og det beste av alt? Det er gratis- og har virkning fra det tidspunktet dere klarer å rydde opp i egne rekker..

Null burning på treffene, så enkelt!

Et voksent menneske (selvom han er tett?) burde forstå betydningen av setningen: "slutt å børn, ellers mister vi andre 98% plassen vi henger på"? Med tanke på hvor stor denne saken har blitt nå- burde dem forstå alvoret, selvom dem ikke forstår problemet..

EDIT: Så får diskusjonene om flere baner osv holdes seperat fra denne saken mener jeg, som sagt over her, virkemidlene miljøet (ikke jay-o, men "fru det-ligger-i-min-natur" er villige til å protestere med- får ikke politikerne etc. til å sette seg mindre på bakbena.

Hadde rånerne/bilinteresserte vært like fredelige som de fleste fotball entusiaster, hadde kanskje motorsport-norge hatt mer å skryte over..

Skrevet

Jeg har tilgode å se noen som faktisk virker normale på disse nrk-innslagene... Klarer liksom ikke helt å se for meg at nrk filmer de 2% hver eneste gang.

Skrevet

kan ikke vi få med hele motor norge, lage grupper på facebook, åpne et felles fond og spare opp penger for for en ordentlig bane i Norge??

Var det dumme ord!!!!!!!!!!!!!!!! :?

Skrevet

Trygg Trafikk er en grusom organisasjon. De hater biler VERRE enn det biltilsynet gjør, og de hater ungdommer i bil VERRE enn det politiet gjør.

Og han som snakker i disse to reportasjene (Ikke jay-o) virker jo som en totalt løk... Det må gå ann å tenke seg litt om før man snakker, og ikke spy ut idioti. Jeg ble faktisk flau av å høre han snakke...

Skrevet
De har har ingen planer om å flytte på seg, og mener en egen bane for bilentusiaster på jæren ikke er aktuelt. Det kommer til å koste mye penger, både å drifte og delta. De fleste som møter på forus er fra STavanger..... Vi vil miste deltakere og "gatebileffekten.

Rogalands Avis idag. Med overskriften "Rånerne må bort fra Stavanger". ..

De har ikke klart å få noen "ordentlige" politikere til å mene noe om saken, så det ble noen ungdomspolitikere :D

Skrevet
De har har ingen planer om å flytte på seg, og mener en egen bane for bilentusiaster på jæren ikke er aktuelt. Det kommer til å koste mye penger, både å drifte og delta. De fleste som møter på forus er fra STavanger..... Vi vil miste deltakere og "gatebileffekten.

Rogalands Avis idag. Med overskriften "Rånerne må bort fra Stavanger". ..

De har ikke klart å få noen "ordentlige" politikere til å mene noe om saken, så det ble noen ungdomspolitikere :D

Det har kanskje litt med fordommer å gjøre? At de ikke vil kommentere noe som helst i saken fordi de egentlig ikke har peiling, og vil ikke ha peiling?

Dette er en sak som angår mange ungdommer - er det da helt på jorde at de skal ha meningene til ungdomsorganisasjonene? De tør ihvertfall å ha en mening i saken.

Uff og uff, den saken på NRK igår var stygg... Folk fikk vist seg, linseluser - men det hjalp ikke saken noe særlig.

Og hu TT dama, hu har jeg lite sans for fra før av - syns hu er trangsynt når hun mener at alt som er gøy med biler, også på lukket bane, er livsfarlig og må bannlyses. "Trygg Trafikk kan ikke ta stilling i denne saken...." eller hva nå enn hun sa - Neivell? Så ti still da og trekk deg unna?

Skrevet

Uff og uff, den saken på NRK igår var stygg... Folk fikk vist seg, linseluser - men det hjalp ikke saken noe særlig.

Sånne aksjoner gjør jo bare vondt verre. I stedet for å fremstå som rolige og trivelige, fremstod de heller som bråkete, opprørsk ungdom som slett ikke er interessert i å respektere naboene. Og kommentaren om at man ikke vil kjøre halvannen time for å rase fra seg? Tåpelig. Og selvfølgelig skal det ikke koste noe som helst...

Bil er en støyende høyrisiko-hobby. Da MÅ man ta ekstra hensyn til potensielt skadelidende. Man må finne et sted som ligger såpass øde at det ikke er til sjenanse for noen. En parkeringsplass rett nedenfor et leilighetskompleks faller ikke akkurat under den kategorien...

Skal man få noe sympati, må man opptre sympatisk. Ikke som sytende grineunger som forlager å få alt servert på et sølvfat. At man blir jaget fra sted til sted har rett og slett med oppførselen å gjøre. Klarer man ikke å forstå det, vinner man absolutt null sympati.

Før man klager sin nød utad, MÅ man ta et internt oppgjør.

Skrevet

Men, en ting.. Hvorfor samles folk egentlig borte på helipaden? MAN å de, lenger bak på område, biltilsynet selv, har jo store goe plass.. Å det er jo enda lenger vekke fra sivilisasjon..

Jaja..

Er ganske så enig med han som vil ha bane med betalt tilgang jeg..

Det er ikke så langt å kjøre, vertfall ikke når du er "råner" å liker å kjøre ^^

Skrevet

Så.. Hvis dere får en egen "bane" å råne på langt inni skævven lar dere gatene være ifred?

Er ikke hele cluet med råning at man skal ses og høres?

Jeg cruiser gjerne noen runder, men å kreve et eget anlegg for tilfeldige raptuser jeg skulle få er noe optimistisk.

Skrevet

syntes du argumenterer greit Jay-o.

men syntes du skal droppe det med Fotball, sykkelfolket og andre sosiale grupper.

Btw. har sett en baby sove ute i barnevogn under Nato øvelser jeg. hvor beltevogner og cv90'er osv. braker forbi, null problem.. Men alle er forskjellige da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...