Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det å argumentere med at ungene griner fordi de ikke får sove, tyder på at foreldrene slurver med medikamentene de ungene skulle hatt. I motsetning til de fleste unger, som ville ha grått fordi de helst ville vært oppe lengre for å se på rånerne og bilene, så tror jeg disse har blitt mer stresset av faren som blir fly forbanna og roper og skriker etter disse "jævla rånerne".

Jeg begynner å tenke, Berg, at du er midt i 30 åra, med 2-4 unger og kone, og kanskje du bor på Forus, selv om det står Sandnes i profilen din. Det er ihvertfall det inntrykket du sender til oss andre.

Nå er ikke livet så enkelt som du vil ha det til. For å ta dødsulykken du refererer til aller først: det er stor forskjell på å kjøre på en lukket bane med enveistrafikk og 10-15 meters veibredde å boltre seg på, kontra kjøre på vanlig vei med varierende veistandard, møtende trafikk, og ei kjørefil på 2,5-3 meters bredde. Det er ganske naivt å tro at folk vil holde svinkjøringen til bare banen. Man behersker bilen på banen og tror at man da er utrolig god på vanlig vei. Mennesket er bygget for å pushe grensene.

Det er jo greit med flere baner. Men så kommer også spørsmålet; hvor mange vil da faktisk ha råd til å tilbringe mye tid på banekjøring…

Ser også at du til stadighet refererer til Europaveien/motorveien forbi husene til naboene som klager. Den må de bare takle. Men det er enorm forskjell på jevn dur fra en motorvei (selv vogntog) og den intense lyden fra en råner som slipper seg løs på en parkeringsplass. Som sagt mange ganger allerede hjelper det fint lite at de fleste av dere forholder dere stille. Når dere får klager må dere ta det opp internt heller enn å hogge tilbake mot naboene.

Og heliporten: a) den er vel så godt som inaktiv nå

B) trafikken over denne var nok sterkt regulert (pga støy), med tidsbegrensninger og begrensninger i antall flybevegelser

Dere holder det gående fra 20 - 22 på en søndagskveld! Jeg tviler sterkt på at det er enorm trafikk på motorveien i det tidsrommet, og at det var noe særlig med helikoptre som landet og tok av på heliporten i det tidsrommet (og samme med hverdagene i det tidsrommet)

Til slutt: har du barn selv (mtp hva du skriver om medikamenter man skal gi unger, hvorfor de griner etc...)?

• Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Og de vinkler det feil ang tidspunkt og, det er som sagt mellom 20.00 og ca 22.30 folk samles her, så forsvinner alle til merkjarvik...

Hvem her som tror at offentlig ulydighet lønner seg?

Den hvite å blå bilen, var kun de jeg så som herja..

Hver gang jeg har vert der ute, har det bare vert 1-2 stk som har "vist seg" for oss andre.. Jeg tror faktiskt mesteparten bare er der for å ha en plass å samles, snakke osv(slik som Jay-O) forklarer..

Nå er jo det tidsrommet en typisk tid hvor barna skal sove. Spesielt siden dette er søndag kveld.

Det hjelper også fint lite å si at det bare er 1-2 som bråker, så lenge de høres svært så godt. Få bort det bråket så blir det enklere å få blidgjort naboene.

Ah, selvjustis er en farlig ting - pleier å være begynnelsen på slutten for slike ting som dette. Og verken vi eller Politi er intressert at de skal henge der hele tiden med oss.

Det blir at vi som oppfører oss gjør som vi alltid har gjort, så får politiet komme og luke ut bråkmakere etterhvert. De blir mest sannsynlig avskiltet på stedet, og da er vi fri de i noen uker. Et par runder med dette og folk blir lei og treffet vil da opphøre... Eller dele seg i to...

Jeg forstår naboene vist de hører dette så godt som de påstår, men jeg fatter ikke at de kan høre det så godt.. Jeg jobber i det bygget med nåla på, den selvtegna røe dotten er der folk "leker".. Jeg hører det jo, men ikke noe særlig godt.. Så hvordan de kan ha så store problemer når det både er lydvegger, trær, og oppoverbakke forstår jeg ikke..

Å i tillegg, han ene på jobben min bor nede ved motorveien, han ble plaget av motorveistøy til alle døgnets tider.

ooxlt3a3sk8pfltdr15c.jpg

Men! ikke misforstå, det du sier at det er forskjell fra en bil som herjer, og litt trafikk...

Jeg hadde også blitt irritert hadde jeg bodd der oppe, å hørt lydene så godt som beboerene påstår..

Får bare håpe at de som bråker, forstår at de ødelegger for oss andre.

Har ikke troa helt på det, i og med at dette har vert på nyhetene før..

Tviler på det går an å snakke fornuft i aktuelle personer og..

Som en her sa, at det kanskje deler seg i to, kan jo være både positivt å negativt.. det blir færre folk, men da får folk som bare vil ha det sosialt det mye lettere, så kan "problembarna"(ikke ondt ment) få slite med sine egne problemer..

Så får vi snille ungdommer, heller ta med noe kamera å lage vår egen reportasje som ikke bråker ^^

Skrevet

Nå er ikke livet så enkelt som du vil ha det til. For å ta dødsulykken du refererer til aller først: det er stor forskjell på å kjøre på en lukket bane med enveistrafikk og 10-15 meters veibredde å boltre seg på, kontra kjøre på vanlig vei med varierende veistandard, møtende trafikk, og ei kjørefil på 2,5-3 meters bredde. Det er ganske naivt å tro at folk vil holde svinkjøringen til bare banen. Man behersker bilen på banen og tror at man da er utrolig god på vanlig vei. Mennesket er bygget for å pushe grensene.

Det er jo greit med flere baner. Men så kommer også spørsmålet; hvor mange vil da faktisk ha råd til å tilbringe mye tid på banekjøring…

Så hva er da vitsen med glattkjøring og banekjøring (førerkurs) hvis vi ikke får noe utbytte av det? Ulykken var et direkte resultat av lite kjøreerfaring og kunnskap om hvordan en bil oppfører seg. Han ville hatt godt av å prøvd slike manøvrer som han gjorde på bane, for da ville han sett at det ikke gikk, eller lært seg å få det til. Når han likevel hadde valgt å kjøre på veien, fordi han føler han er flink, ville han ha kjent på hvordan bilen oppførte seg og vært i stand til å forutse ulykkesrisikoen og dermed reagert deretter. I og med at han ikke HADDE PEILING på hva han drev med, som å bremse i svingen for å så overkompensere med rattet etter å ha meid ned et gjerde sideslengs, så hadde de i den bilen ingen sjangs.

Ser også at du til stadighet refererer til Europaveien/motorveien forbi husene til naboene som klager. Den må de bare takle. Men det er enorm forskjell på jevn dur fra en motorvei (selv vogntog) og den intense lyden fra en råner som slipper seg løs på en parkeringsplass. Som sagt mange ganger allerede hjelper det fint lite at de fleste av dere forholder dere stille. Når dere får klager må dere ta det opp internt heller enn å hogge tilbake mot naboene.

Ah, men hva med naboene? De har ikke prøvd engang å få dialog med oss - fordi de mener at vi er "farlige" eller "skumle". INGEN av de har engang tenkt tanken, men heller vil lage et helsikes halloy utav dette ved å stå filme og gå til media og hoppe og klage og grine og forlange at "politiet må jo arrestere de! Dette MÅ jo være ulovlig! (Hvorfor det? tenkte jeg, fordi det er gøy?)"

Og heliporten: a) den er vel så godt som inaktiv nå

B) trafikken over denne var nok sterkt regulert (pga støy), med tidsbegrensninger og begrensninger i antall flybevegelser

Dere holder det gående fra 20 - 22 på en søndagskveld! Jeg tviler sterkt på at det er enorm trafikk på motorveien i det tidsrommet, og at det var noe særlig med helikoptre som landet og tok av på heliporten i det tidsrommet (og samme med hverdagene i det tidsrommet)

Ja, den har vært inaktiv en god stund - og sikkert de samme folkene som fikk stengt ned hele bedrifter og tvang offshore helikoptrene bort til Sola.

Er det virkelig det du mener; at 2 timer i uka er forferdelig, og at klokken 10 er sent? Det er godt dempet rundt husene, de er skjermet fra motorvei og industriområdet. Jeg har planlagt å se på hvor mye støy som kommer når jeg står på andre siden av veien og lytter. Jeg har utrolig liten tro på at det er så ille som de skal ha det til.

Til slutt: har du barn selv (mtp hva du skriver om medikamenter man skal gi unger, hvorfor de griner etc...)?

Nei, desverre så har jeg ikke vært så heldig enda. Men jeg har mine to eldre søsken sine hos meg stadig og støtt, alle 9 av dem på rundgang, fra 1-14 år gamle. Jeg er veldig oppmerksom på at jeg ikke tenner i alle pluggene når jeg er rundt dem, da en filleting vil virke som en big deal for dem om jeg gjør. Det er på dette grunnlaget jeg vil tro at han faren har tent på alle plugger, ungene har hørt dette, og assosierer lydene fra parkeringsplassen med at gamlingen blir sint, og det stresser de mer enn nødvendig.

Til slutt vil jeg spør deg tilbake: Har du bil? (Siden du står som "syklist" og ikke har tro på at førertrening på bane har noe for seg) Hva gjør du egentlig her på BMW forumet om du ikke har bil? Troller du? Mistet du lappen og derfor er tvungen til kollektivtransport og sykkel?

Skrevet
Til slutt vil jeg spør deg tilbake: Har du bil? (Siden du står som "syklist" og ikke har tro på at førertrening på bane har noe for seg) Hva gjør du egentlig her på BMW forumet om du ikke har bil? Troller du? Mistet du lappen og derfor er tvungen til kollektivtransport og sykkel?

Akkurat nå har jeg ikke bil. Men den tilstanden kommer jeg meg ut av på førstkommende lørdag. Har kjørt bil i 12 år. Aldri mistet lappen. Hatt BMW noen år. Så ja, mener definitivt jeg har noe å gjøre her på forumet.

Hvor har jeg hevdet at førertrening på bane ikke har noe for seg? Jeg har derimot begrenset tro på at det gjør underverker.

a) fordi de færreste vil ha råd til å tilbringe særlig tid der

B) fordi banekjøring er noe helt annet enn kjøring på offentlig vei

Og hva vet du om familiefaren du nevner? At han roper og banner og steiker hjemme når rånerne herjer, og at han dermed miljøskader barna sine?

Etter hva jeg har forstått har naboene gjentatte ganger klaget på råningen som foregår. Da burde det jo ha gått opp et lys for dere for lenge siden at det er på tide å ta til motmæle mot de av dere som faktisk bråker. Det er DER problemet ligger. Ikke at naboene sier de er irritert på råningen. De er irritert på bråket. Og det forstår jeg godt ettersom jeg selv fra tid til annen våkner midt på natta av et par rånere som liker å spinne rundinger på en parkeringsplass som befinner seg nesten en kilometer i luftlinje unna leiligheten min. Utrolig irriterende når det hender klokka 3 natt til onsdag...

Dere har kanskje treff et par timer hver søndag. Men er du sikker på at det ikke er noen av utskuddene som finner det for godt å svi noen piruetter der også andre dager?

Skrevet

Akkurat nå har jeg ikke bil. Men den tilstanden kommer jeg meg ut av på førstkommende lørdag. Har kjørt bil i 12 år. Aldri mistet lappen. Hatt BMW noen år. Så ja, mener definitivt jeg har noe å gjøre her på forumet.

Hvor har jeg hevdet at førertrening på bane ikke har noe for seg? Jeg har derimot begrenset tro på at det gjør underverker.

a) fordi de færreste vil ha råd til å tilbringe særlig tid der

B) fordi banekjøring er noe helt annet enn kjøring på offentlig vei

Og hva vet du om familiefaren du nevner? At han roper og banner og steiker hjemme når rånerne herjer, og at han dermed miljøskader barna sine?

Etter hva jeg har forstått har naboene gjentatte ganger klaget på råningen som foregår. Da burde det jo ha gått opp et lys for dere for lenge siden at det er på tide å ta til motmæle mot de av dere som faktisk bråker. Det er DER problemet ligger. Ikke at naboene sier de er irritert på råningen. De er irritert på bråket. Og det forstår jeg godt ettersom jeg selv fra tid til annen våkner midt på natta av et par rånere som liker å spinne rundinger på en parkeringsplass som befinner seg nesten en kilometer i luftlinje unna leiligheten min. Utrolig irriterende når det hender klokka 3 natt til onsdag...

Dere har kanskje treff et par timer hver søndag. Men er du sikker på at det ikke er noen av utskuddene som finner det for godt å svi noen piruetter der også andre dager?

Politi kan holde av en del kvelder på bane til hovedsaklig de det gjelder her, med gratis kjøring. Mot at de slutter å lage rundinger hvis det er problemet. Er vel råkjøring i gatene og slikt de aller helst vil bli kvitt, forstår jeg politiet rett.

Skrevet

Dere forstår vel ikke alvoret før det går fryktelig galt. Disse "rånetreffene" er jo en katastrofe waiting to happen.

Masse hormonell/ignorant ungdom i shadye biler på en svær plass. Det er dømt til å gå galt.

Ikke misforstå, jeg elsker fart og spenning! Sålenge det utøves av folk med litt mellom øra. Folkene i innslaget virket jo rett og slett retarderte. :roll:

Skrevet

Nei, jeg forsvarer egentlig ingenting av den kjøringen, men jeg ville frem til at hver enkelt er ansvarlig for sine egne handlinger og at felleskapet kan ikke stilles til ansvar for at noen skal utpå og vise seg. Det jeg tror hu dumme merra i det innslaget ville frem til er at det er i en ungdoms (les ung voksen) natur å vise seg, å bruse seg med fjærene litt. Det å dedikere et område hvor alle kan være, de som ikke bråker, samt de som gjør, vil være en positiv ting for både trafikken og ungdommer. Heller at de herjer i stykker bilene sine på et lukket område, enn at de skal ta uskyldige liv i trafikken. "Hva med om det skjer en ulykke på det lukka området og noen blir skadet?" Jo, det blir jo risikoen til de som er der inne, hvis ikke de er villige til å ta den risken, så får de faen meg la være å komme!

Det som jeg syns nå i ettertid jeg ikke presiserte godt nok hos NRK er at vi fordømmer alt som har med farlig kjøring, i trafikken, men at på et lukket område vil alle være oppmerksomme på den risikoen (det er risiko i alt vi gjør, derfor det er så spennende for enkelte) og kan da velge å la være.

En annen ting er NRK`s fremstilling av saken, hvor vi (vi som har biler verdt mer enn bare stålet den er laget av) står bokstavlig talt et palestinsk steinkast unna og rister på hode av både den blå Mercen og den stygge hvit Sierra`en. Men kameraet snur seg aldri til oss, og ingen av de mer seriøse folka (les; de som har mer enn bare 2 hjerneceller, hvor den ene sitter i rullestol og den andre dytter) fikk sagt sin mening.

Politi har vært der ute UTALLIGE ganger - men siden vi stort sett holder oss i ro, og oppfører oss inne på området, har de kjørt taktikk med å holde en ringmur av kontroller rundt, hvor de tar de som råkjører og herjer i trafikken rundt, som på motorveien.

De kan flytte oss så mye de vil, men bilentusiaster, såkalte "Rånere", er en subkultur som stadig blir mer fremtredene og vil ikke forsvinne. Helt siden det kom biler som folket fikk råd til, har det vært rånere, og disse har vært ungdommer. Ut fra dette har en av verdens største industrier vokst, motorsportindustrien, som idag med sin teknologi gjør veiene og den generelle trafikken tryggere!

Ta dødsulykken på Tananger, en tragisk ulykke her i distriketet, der en 17 åring hadde tyvlånt BMW`en til moren sin, og var ute og joyridet sammen med dama og kameraten sin. Jeg bor og jobber på Tananger, og jeg kjører den strekningen daglig. Jeg har INGEN problemer med å ta den svingen i høyere hastighet enn tillatt, og jeg vil med 99% sikkerhet si at jeg ville ha klart å kontre den sladden som han fikk. Gjerne jeg ville kjørt ut som han gjorde, men da uten å ta et gjerde sideslengs først. Hu stakkars 16 år gamle dama døde som følge av skadene hun fikk da en plankebit gjennomboret bilen. Hadde vi hatt et skikkelig motorsport senter, hvor alle var velkomne, gamle som unge, vil jeg kunne se for meg to scenarioer - 1; Han har ikke lappen, men er i stand til å føre bilen skikkelig og klarer å kontre sladden - eller - 2; Han har fått kjørt ifra seg, han har kjent på kroppen hva krefter som jobber mot han når han kjører fort og uansvarlig, og vil derfor ikke ta svingen i den hastigheten som han gjorde.

Naboene sin klage på støy og bråk er, i mangel av et bedre ord, tåpelig. Her bor de ved en motorvei, en vel trafikkert EUROPAVEI, der tungtransport er en daglig affære. Det er snakk om en dag i uka der "alle" samles, dog det finnes nok de som bruker den plassen til å samles ellers. Området er regulert til industri, og det vil derfor være støyende område iflg reguleringsplanen til kommunen. 80% av husstandene som er på andre siden av motorveien, bak lydvegger og barrierer, ble bygget før og under den tiden det fantes en HELIPORT på det området, med daglige avganger og helikoptre i hytt og gevær.

Det å argumentere med at ungene griner fordi de ikke får sove, tyder på at foreldrene slurver med medikamentene de ungene skulle hatt. I motsetning til de fleste unger, som ville ha grått fordi de helst ville vært oppe lengre for å se på rånerne og bilene, så tror jeg disse har blitt mer stresset av faren som blir fly forbanna og roper og skriker etter disse "jævla rånerne".

Jeg begynner å tenke, Berg, at du er midt i 30 åra, med 2-4 unger og kone, og kanskje du bor på Forus, selv om det står Sandnes i profilen din. Det er ihvertfall det inntrykket du sender til oss andre.

Hmmm ,ok! Eg e enig i mye av det du skriver, men redd for at det blir slik som her på nord-sida av fjorden- Det er snakk om bane her og, men det mange uvitende tror er at den banen kommer til å være åpen for allmennheten døgnet rundt, så om noen kjeder seg en lørdags kveld så er det bare til å ta seg en luftetur på banen. De tenker aldeles ikkje over hvor mye resurser som må til for å holde en slik bane igang... Da tenker eg på frivillige vakter, ambulanse og førstehjelps-personell, brannmannskap osv osv... Men ja du har rett, alle kan faktisk bli bedre sjåfører av litt mer opplæring av hvordan bilen oppfører seg i f.eks en slik situasjon som du nevner lengre opp her...

Men det eg har merka med rødt i innelgget ditt, er utsagn som gjør at eg mister litt respekt for deg.

Når du skriver "merra" så detter mitt inntrykk av deg som seriøs noen hakk. Iogmed at du har stått frem i media for å tale bilentusiasters sak, så syns eg du bør spare deg for slike kallenavn, da du med ett plutselig virker useriøs.

Og det at foreldre ikkje medisinerer barna sine utsagnet ditt gjorde meg rett og slett sint!! Er det din mening at barn bør medisineres for å få sove? Som mor kan eg sei deg at du aldeles ikkje har peiling, så slik bør du ikkje uttale deg om!!! Barn skal ikkje være nødt til å medisineres for å få sove, og iallefall ikkje for å ta hensyn til at bilentusiaster skal kunne utfolde seg på en industriplass på kveldstid. Dette kan være barn i alderen 1 mnd til 10 år som ikkje får sove, og er barnet 0-3 år kanskje mer så er det normalt at det gråter for å uttrykke seg enten de er trøtte, sultne osv osv. Og det skal aldeles IKKJE brukes medisin unødvendig på et lite barn!

Skrevet

I mine øyne burde politiet faktisk stramme inn litt og få en slutt på dette.

Finnes det flere steder i landet der folk får utagere så fritt uten konsekvenser?

Skrevet

Det er flere plasser i Norge hvor det finnes såkalte "burneplasser", hvor ungdommen kan komme å herje litt rundt på. Det er en stille aksept fra Politiet der. For innenfor lovene er det helt umulig uten ambulansepersonell og seritifserte vakter å bedrive kjøring utenfor veitrafikkloven, som all form for "herjing" teknisk sett er.

Skrevet

Det jeg tror hu dumme merra i det innslaget ville frem til er at det er i en ungdoms (les ung voksen) natur å vise seg, å bruse seg med fjærene litt.

"Naboene klage litt de ja, men de smile som regel bare og vinke. Eg e ungdom, eg kan ikkje for det. Det e i min natur"

- Høres dette ut som noe et oppegående, intelligent menneske ville sagt? Litt vanskelig å stå der på lokalen og forsvare resten av gjengen med slike folk som saboterer...

Og det at foreldre ikkje medisinerer barna sine utsagnet ditt gjorde meg rett og slett sint!! Er det din mening at barn bør medisineres for å få sove? Som mor kan eg sei deg at du aldeles ikkje har peiling, så slik bør du ikkje uttale deg om!!! Barn skal ikkje være nødt til å medisineres for å få sove, og iallefall ikkje for å ta hensyn til at bilentusiaster skal kunne utfolde seg på en industriplass på kveldstid. Dette kan være barn i alderen 1 mnd til 10 år som ikkje får sove, og er barnet 0-3 år kanskje mer så er det normalt at det gråter for å uttrykke seg enten de er trøtte, sultne osv osv. Og det skal aldeles IKKJE brukes medisin unødvendig på et lite barn!

Ok, ser at folk tar dette på feil måte - og det har litt med formuleringen min å gjøre. Av det (tydeligvis) lille erfaring jeg har med barn (og vært barn selv) så er det lite troverdig at et barn skal gråte kun fordi det er bråk på et område utenfor synsvidde. Jeg kan heller se for meg at faren deres har hisset seg opp og blitt forbanna, gjerne kranglet med moren deres fordi hun har prøvd å roe han ned, og derfor assosiert lyder med at faren klikker.

"Nå er de HELVETES ungdommane igang igjen!"

"Per Kristian, nå må du roe deg ned..."

"Nei, det må eg faen meg ikkje! Eg HAR FÅTT NOK NÅ!"

"Per Kristian, ro deg ned! Du skremme ungane!"

"Gje meg telefonen! Nå ska de helvetes ungdommane få! Polti?! Ja, nå ska du faen meg få høre! Eg vil at dokk ska se til å få arrestert kver einaste ein der ut på Forus. Ja, nå e de igang igjen!"

Det er ihvertfall slik han fremstår i sine uttalelser i media.

Det med medisinering var ment at hvis barna deres gråter kun av lyden, og ikke noen annen grunn, så burde de kanskje oppsøke lege og se om det ligger en eller annen psykologisk grunn til dette, for det er ikke normal oppførsel! Normal oppførsel ville vært å vært våken av nyssjerrighet, og dermed fått kjeft fordi de ikke har lagt seg.

Hvis barna har en psykose, så er helse norge kjapt ute med å tilby medisinering (noe som jeg forøvrig er imot, tar ikke paracet engang) og kommentaren min var ment at foreldrene kanskje ikke hadde gitt ungene de nødvendige medikamentene for å roe nervene, og derfor viste de urasjonell frykt for lydene (som jeg mener ikke er så høye som de skal ha det til, men man merker bedre det som plager en enn noe annet)

Skrevet

Det jeg tror hu dumme merra i det innslaget ville frem til er at det er i en ungdoms (les ung voksen) natur å vise seg, å bruse seg med fjærene litt.

"Naboene klage litt de ja, men de smile som regel bare og vinke. Eg e ungdom, eg kan ikkje for det. Det e i min natur"

- Høres dette ut som noe et oppegående, intelligent menneske ville sagt? Litt vanskelig å stå der på lokalen og forsvare resten av gjengen med slike folk som saboterer...

Ok, ser at folk tar dette på feil måte - og det har litt med formuleringen min å gjøre. Av det (tydeligvis) lille erfaring jeg har med barn (og vært barn selv) så er det lite troverdig at et barn skal gråte kun fordi det er bråk på et område utenfor synsvidde. Jeg kan heller se for meg at faren deres har hisset seg opp og blitt forbanna, gjerne kranglet med moren deres fordi hun har prøvd å roe han ned, og derfor assosiert lyder med at faren klikker.

"Nå er de HELVETES ungdommane igang igjen!"

"Per Kristian, nå må du roe deg ned..."

"Nei, det må eg faen meg ikkje! Eg HAR FÅTT NOK NÅ!"

"Per Kristian, ro deg ned! Du skremme ungane!"

"Gje meg telefonen! Nå ska de helvetes ungdommane få! Polti?! Ja, nå ska du faen meg få høre! Eg vil at dokk ska se til å få arrestert kver einaste ein der ut på Forus. Ja, nå e de igang igjen!"

Det er ihvertfall slik han fremstår i sine uttalelser i media.

Det med medisinering var ment at hvis barna deres gråter kun av lyden, og ikke noen annen grunn, så burde de kanskje oppsøke lege og se om det ligger en eller annen psykologisk grunn til dette, for det er ikke normal oppførsel! Normal oppførsel ville vært å vært våken av nyssjerrighet, og dermed fått kjeft fordi de ikke har lagt seg.

Hvis barna har en psykose, så er helse norge kjapt ute med å tilby medisinering (noe som jeg forøvrig er imot, tar ikke paracet engang) og kommentaren min var ment at foreldrene kanskje ikke hadde gitt ungene de nødvendige medikamentene for å roe nervene, og derfor viste de urasjonell frykt for lydene (som jeg mener ikke er så høye som de skal ha det til, men man merker bedre det som plager en enn noe annet)

Eg mente at det å kalle henne "hu dumme merra" og virka ganske useriøst.

Og eg tvile på at den scenen med far og mor som du har beskrevet her har hendt. Normale folk klarer å begrense seg og sinnet når de får barn., nettopp for å skåne dem for slike "miljøskader" som du kaller det.

Men det var ikkje oppdragelse av barn dette handler om, men eg ville bare si ifra at eg syns du gikk over streken da du begynte med medisinering av barn i innlegget...

Skrevet

Normale folk klarer å begrense seg og sinnet når de får barn., nettopp for å skåne dem for slike "miljøskader" som du kaller det

Ikke jeg som har brukt ordet "miljøskadet" - det var det en annen som sa. Og jeg klarer fint å se for meg slike scener - tenk deg litt om, har du aldri kranglet med mannen din med ungene i hus? Ikke rett foran deg, men med de på rommet sitt? Ord som han selv bruker, som "frustrert" og "ungene er redde" vekker slike assosiasjoner i meg ihvertfall, fra min barndom - og jeg vil tro at flere vil si det samme.

Nå skjønner jeg hvorfor ting ikke skjer her til lands. Alle skal sitte oppå hver sitt apeberg og nekter å erkjenne de andre parter.

Jeg prøver å åpne opp for en offentlig debatt, og ved debatt så vil du både gi og motta kritikk. Men dette ser jeg går over stokk og stein. Vi får se på søndag hva som skjer. Det er meldt om flere som vil ha en sivil ulydighets aksjon, men jeg ser ikke hvordan vi skulle fått til det og vinkle det i vår favør.

Dere forstår vel ikke alvoret før det går fryktelig galt. Disse "rånetreffene" er jo en katastrofe waiting to happen.

Masse hormonell/ignorant ungdom i shadye biler på en svær plass. Det er dømt til å gå galt.

Ikke misforstå, jeg elsker fart og spenning! Sålenge det utøves av folk med litt mellom øra. Folkene i innslaget virket jo rett og slett retarderte. :roll:

Men er det da ikke bedre at NÅR det går galt, så går det galt inne på et område der alle er oppmerksom på at det er en risk og er der av egen vilje? Istedenfor i en rundkjøring og ute blant andre, uskyldige og uvitende, trafikkanter?

Det har, så vidt jeg vet, ikke skjedd en eneste alvorlig ulykke på plassene vi/de har samlet seg i alle år. Det har oppstått farlige situasjoner med folk som kan drifte lager doughnuts, og en eller annen bonde tulling går utpå og heller olje på plassen, og som resultat så mister han "som har roen" kontrollen. Det har hendt. Men å si at det er en katastofe waiting to happen er feil, for alle er inneforstått at shit happens, det er ikke med vilje, og hvis du ikke er villig til å ta risikoen, hold deg unna! Det er derfor du ikke ser de peneste og beste bilene på repotasjen, for de er stort sett parkert bak en rekke av sånne folk som mercen og sierraen - la de selv ta støyten...

Og de "retardene" du så i innslaget er et resultat av NRK`s fremstilling av oss. De kunne fint ha kommet bort og bedt oss om hva vi syns, der vi stod og hadde photoshoot og polerte bilene, men det var de ikke intressert i.

Skrevet
Nei, jeg forsvarer egentlig ingenting av den kjøringen,

Det som jeg syns nå i ettertid jeg ikke presiserte godt nok hos NRK er at vi fordømmer alt som har med farlig kjøring, i trafikken, men at på et lukket område vil alle være oppmerksomme på den risikoen (det er risiko i alt vi gjør, derfor det er så spennende for enkelte) og kan da velge å la være.

Hadde vi hatt et skikkelig motorsport senter, hvor alle var velkomne, gamle som unge, vil jeg kunne se for meg to scenarioer - 1; Han har ikke lappen, men er i stand til å føre bilen skikkelig og klarer å kontre sladden - eller - 2; Han har fått kjørt ifra seg, han har kjent på kroppen hva krefter som jobber mot han når han kjører fort og uansvarlig, og vil derfor ikke ta svingen i den hastigheten som han gjorde.

Naboene sin klage på støy og bråk er, i mangel av et bedre ord, tåpelig. Her bor de ved en motorvei, en vel trafikkert EUROPAVEI, der tungtransport er en daglig affære. Det er snakk om en dag i uka der "alle" samles, dog det finnes nok de som bruker den plassen til å samles ellers. Området er regulert til industri, og det vil derfor være støyende område iflg reguleringsplanen til kommunen

Det skjedde sikkert en voldsom endring i holdningene mine til rånere, når jeg ble 30 år for ehh.. 4 dager siden?

Jeg har tilfeldigvis 2 unger, men tror ikke det betyr at jeg har mer imot rånere for det.

Jeg har vært leder av NAF Motorsport Stavanger i to år, og prøvd å arrangere LOVLIG billøp for alle registrerte biler mindre enn 400m fra stedet dere spinner rundinger, det var det såppas lite interesse for å drive fra andre at vi måtte gi opp hele greia.

Både jeg og hun jeg deler postkasse med satt oss ned for å se innslaget på nyhetene og hadde godt håp om at du klarte å gi ett nyansert og fornuftig bilde på det som skjedde der ute.

Men som nevnt tidligere, så tabbet du deg ut med å ikke ta avstand fra de som grisekjørte.

Det er ikke ett lukket område dere kjører på, så dermed må dere forholde dere til gjeldende regler.

Jeg har faktisk vært på treffet dere på forus en gang, jeg var der ikke så lenge, men mens jeg var der så var det ingen tullekjøring (utenom HC som etter litt provosering la en liten sladd med M5'en).

Forøvrig så bor jeg ikke på Forus.

Tror du virkelig at noen gidder å lage ett område for tullkjøring?

Det er en fullt brukbar bane mindre enn en times kjøring fra Stavanger, og dere rånere stiller ikke opp der for å kjøre. Hvorfor ikke?

Hvis dere ikke klarer å kjøre der, så klarer dere ikke kjøre på en "voksen" bane.

Jeg har nok kjørt mer sidelengs i rogaland enn de fleste på forumet her, etter 12 år med BMW.

tn_ob1.jpg

tn_ob6.jpg

Skrevet

Jøss, jeg hadde ikke sett side 7 i det hele tatt.

Jeg legger mine unger i syvtiden, og jeg ville vært ganske irritert hvis noen vekket dem med tullekjøring etter dette. Og jeg skal love deg at babyen hadde satt igang å hyle om den ikke fikk sove pga støy.

4 åringen hadde vært ett helsike å holde borte fra vinduet, hun hadde nok ikke grenet så mye, men hun hadde vært ett helvete å ha med å gjøre hele dagen etterpå.

Du vil aldri klare å argumentere FOR tullekjøring nær tettbegyggelse og i ulovlige former. Det er bare ikke sosialt akseptabelt og vil føre til at politiet og andre myndigheter går i vranglås.

Forøvrig er jeg også glattkjøringsinstruktør, og jeg skal love deg at våre kurs (NAF) hadde betydd fåkk åll blomkål i den ulykken i tananger.

Våre kurs har stort sett budskapet " kjør saktere når det er glatt".

Men for all del, kjinna på mot media, men før du tar avstand fra tullekjørerene kommer du ingen vei og vil bli jaget fra p.plass til p.plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...