Mons1 Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Hei! Det har vært endel tråder om during og vibrering i automatkassen(GM Steptronic). Jeg har forsket og søkt mye på problemene og var veldig redd for at konverteren eller selve kassa var defekt og at jeg mått bytte alt til gigantiske kostnader. Problemet var mest framtredende i oppoverbakker. Vel nå er problemet løst! OLJEBYTTE... Byttet olje og filter og har nå kjørt på 2 lengre turer og har ikke opplevd noe mer during eller vibrering. Det er ingen tvil at autmoatkassa er blitt bedre. Den gearer mer vennlig og mer villig. Gearingene merkes ikke lenger og turtallet er mer stabilt. Det virker som at konverteren har fått bedre grep. Så hvis andre opplever samme symptomer; Skift olje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Tømte du converter og alt, altså full oljeskift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Nix! Konverteren kan ikke tømmes uten at den tas ned, men det virker som at oljen sirkuleres igjennom konverteren slik at oljen "fornyes". Fikk tappet av 5 av 8liter og konverteren alene tar 1liter. BMW flushe kasse og sikkert med spesialtilkoblinger på avtappning og påfylling. De sier de bruker 13-15liter olje på dette. Se en annen tråd om hvordan bytte olje og etterfylle! Jeg har lyst å gjøre en olje til til høsten for å sikre at 90% av olje er byttet. koser ca 1400kr i filter og olje og det er verd det! Bilen er gått 165000km og oljen var svart og luktet svidd! RS Tømte du converter og alt, altså full oljeskift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Hei!Det har vært endel tråder om during og vibrering i automatkassen(GM Steptronic). Jeg har forsket og søkt mye på problemene og var veldig redd for at konverteren eller selve kassa var defekt og at jeg mått bytte alt til gigantiske kostnader. Problemet var mest framtredende i oppoverbakker. Vel nå er problemet løst! OLJEBYTTE... Byttet olje og filter og har nå kjørt på 2 lengre turer og har ikke opplevd noe mer during eller vibrering. Det er ingen tvil at autmoatkassa er blitt bedre. Den gearer mer vennlig og mer villig. Gearingene merkes ikke lenger og turtallet er mer stabilt. Det virker som at konverteren har fått bedre grep. Så hvis andre opplever samme symptomer; Skift olje! Hei! Hvor lang er din bil kjørt??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 165000km Hei! Hvor lang er din bil kjørt??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå