Gå til innhold

9oj

Nueva
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg mista sertifikate mitt her i tr.heim får ganske nøyaktig 3 mnd. siden. jeg blei tatt i 130 km/h (gjennomsnittsfart) i 80 sonen...

jeg godtok vedlegget på stedet, ettersom de var reale, fordi de hadde egentlig målt meg i 50 sonen, men skreiv om til 80 sonen, + at jeg var oppe i 210 km/h... de tok lappen på stedet

Men nå har det seg sånn at jeg har ikke hørt noe fra politiet på 3 måneder, ingen bot, ingen telefoner og ingen brev... har jeg noen som helst rettigheter til og stikke og hente tilbake sertifikatet mitt, uten og få bot, eller noe som helst? evt. at saken kan være henlagt?

Har jeg noen rettigheter på dette stedet?

jeg veit jo om man ikke godtar vedlegget på stedet, kan du hente sertifikatet innen 3 uker...

skal love eg at det ikke blir henlagt, du kommer til å få en kraftig bot, å ikke få tilbake lappen på en stund:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt småirritert. Dette var jo egentlig en 50 sone. Og 130 snitt fart mener jeg er altfor høyt. I hvertfall når topphastighet var 200+.

Er vel slik idiot kjøring som ødelegger for oss andre.

Grunnen til at han lagde denne traaden var vel egentlig ikke for at vi skulle sitte her aa si hva vi foler om det, gjort er gjort. Er litt leit at naar folk lager traader der dem spOr etter raad eller hvilke rettigheter man har, etter man har gjort noe ulovelig saa maa allti noen komme med moral preken.

Han vet det er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt småirritert. Dette var jo egentlig en 50 sone. Og 130 snitt fart mener jeg er altfor høyt. I hvertfall når topphastighet var 200+.

Grunnen til at han lagde denne traaden var vel egentlig ikke for at vi skulle sitte her aa si hva vi foler om det, gjort er gjort. Er litt leit at naar folk lager traader der dem spOr etter raad eller hvilke rettigheter man har, etter man har gjort noe ulovelig saa maa allti noen komme med moral preken.

Han vet det er dumt.

Dette er det åpent forum, og alle må vel få lov å komme med sin mening? Det må være noe alvorlig galt i hode på mennensker som kjører i over 200 km/t i 50-soner. Er det så fryktelig rart det kommer en moralpreken?

Hadde jeg vært så dum så hadde jeg ikke turt å stå frem med det på internett en gang, hadde gravd meg ned, LANGT under jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har samtykket i førerkortbeslag, kan politiet bruke så lang tid de bare vil. Det spiller forsåvidt liten rolle, da sperretiden gjelder fra det sekundet de tok lappen din. Hadde du IKKE samtykket gjelder sperretid fra dommen er satt.

Uansett. Du har kjørt i 130. ut ifra det du skriver ser jeg ingen punkter som kan virke formildene på saken din. Ergo vil du havne på 8-13 mnd uten lappen og en saftig bot.

Ring politiet og hør om de har sett på saken. Evt be om å få snakke med politijuristen som har/skal ta seg av saken din. Jeg mista lappen i 2007 og gjorde dette. Og da jeg tok kontakt, så fant de frem saken min og så på den.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vet det er dumt.

Dette er det åpent forum, og alle må vel få lov å komme med sin mening? Det må være noe alvorlig galt i hode på mennensker som kjører i over 200 km/t i 50-soner. Er det så fryktelig rart det kommer en moralpreken?

Hadde jeg vært så dum så hadde jeg ikke turt å stå frem med det på internett en gang, hadde gravd meg ned, LANGT under jorda.

Joda for all del det er et fritt forum, men det er da ogsaa et forum der man skal hjelpe hverandre med det man kan, og naar folk spOrr hvilke rettigheter dem har naar dem har gjort no galt aa faalk kommer med moral preken blir man gjerne litt oppgitt.

Jeg sier ikke dette fordi jeg stOtter villmanskjOring, men om jeg skulle gitt en moral preke ville det ikke vert i en post der folk spOr om raad. Hadde dette vert en traad der traadstarter SkrOyt av det han hadde gjort da ville saken vert en helt annen, da ville jeg nok ha sakt fra.

Men naa er dette min mening :) Vi har da alle forskjellige meninger ;) aa godt er det.

Mvh Erik

PS: Sorry for OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...